Telekocsi indul a szomszéd utcából

Bár akad néhány kisebb szolgáltató a piacon, alapvetően két versenyző között oszlik meg a forgalom a telekocsipiacon.

Az Oszkár (azaz Online Személyfuvar-közvetítő Rendszer) 2007. november végén állt üzembe. Célja, hogy az utazni kívánó autósok útitársat találhassanak költségeik csökkentése vagy egy jó han­gulatú közös utazás érdekében. Másrészt az utasok találhatnak a lassú és „változa­tos” színvonalú tömegközlekedés helyett (mellett) olcsóbb, gyorsabb és rugalmasabb utazási formát. Ehhez nyújt segítséget az ingyenes autós-utas közvetítő, más néven telekocsirendszer.

A piacvezető magyar telekocsi-szolgál­tató, az AutoHop (korábbi nevén Zivi) fel­használóinak száma elérte a százezret, és töretlenül növekszik, adta hírül a társaság még idén nyár elején. A 2012-es alapítású cég telekocsi-szolgáltatása tavaly óta Románi­ában, román nyelven is elérhető, és további kelet-európai terjeszkedés várható.

Az Autohop közleményében összefog­lalja a nálunk még viszonylag új szolgálta­tás működésének alapját. Magyarország hárommilliós autóállományából naponta több százezer személyautó indul útnak, amelyek többségükben ötszemélyesek. Mivel azonban egy autóban átlagosan csak 1,57 ember ül, a fennmaradó helyek óriási kihasználatlan potenciált jelentenek. Az AutoHop szolgáltatása a rendelkezésünkre álló erőforrások jobb kihasználásán alapul: egyszerű online megoldást kínál az adott útvonalon közlekedő, szabad ülőhelyekkel közlekedő autósoknak és a fuvart kereső utasoknak.

A rendszer segítségével megvalósuló utak olcsóbbak, emellett sokszor kényel­mesebbek és gyorsabbak is, mintha az utas csak a tömegközlekedésre hagyat­kozna. A sofőr számára az autó fenntartási és saját utazási költségeinek csökkené­se jelent előnyt. Az AutoHop felhasználói online profiljukban számolnak be utazási élményeikről, az utasok és az autósok is publikusan értékelhetik egymást, növelhetik online bizalmi indexüket.

Fontos, hogy a kényelmi, valamint anya­gi előnyök és a kisebb környezeti terhelés mellett a tömegközlekedésnél informáli­sabb telekocsiutak újfajta társas élményt is jelentenek a felhasználóknak. A rendszer egyik rendszeres felhasználója sofőrként az elmúlt két évben már több mint 700 ezer forintot spórolt meg autóútjai során, ráadásul új barátokat is szerzett.

A külföldi utak majdnem a felét teszik ki az AutoHopon kiajánlott utaknak, így az átlagos úthossz 500 kilométer. Belföldön népszerűek a Budapest és vidéki nagy­városok közötti utak, a külföldi célpontok közül pedig az ausztriai és németországi városok, főként Bécs és München. Havonta jelenleg egyébként 14-15 ezer út valósul meg a rendszerben. Az AutoHop szolgál­tatása anyagilag egyelőre nem részesül a megvalósult utakból, de a professzionáli­sabb kiszolgálás fenntartásáért hamarosan prémiumszolgáltatások is hozzáférhetőek lesznek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.