Az Oszkár (azaz Online Személyfuvar-közvetítő Rendszer) 2007. november végén állt üzembe. Célja, hogy az utazni kívánó autósok útitársat találhassanak költségeik csökkentése vagy egy jó hangulatú közös utazás érdekében. Másrészt az utasok találhatnak a lassú és „változatos” színvonalú tömegközlekedés helyett (mellett) olcsóbb, gyorsabb és rugalmasabb utazási formát. Ehhez nyújt segítséget az ingyenes autós-utas közvetítő, más néven telekocsirendszer.
A piacvezető magyar telekocsi-szolgáltató, az AutoHop (korábbi nevén Zivi) felhasználóinak száma elérte a százezret, és töretlenül növekszik, adta hírül a társaság még idén nyár elején. A 2012-es alapítású cég telekocsi-szolgáltatása tavaly óta Romániában, román nyelven is elérhető, és további kelet-európai terjeszkedés várható.
Az Autohop közleményében összefoglalja a nálunk még viszonylag új szolgáltatás működésének alapját. Magyarország hárommilliós autóállományából naponta több százezer személyautó indul útnak, amelyek többségükben ötszemélyesek. Mivel azonban egy autóban átlagosan csak 1,57 ember ül, a fennmaradó helyek óriási kihasználatlan potenciált jelentenek. Az AutoHop szolgáltatása a rendelkezésünkre álló erőforrások jobb kihasználásán alapul: egyszerű online megoldást kínál az adott útvonalon közlekedő, szabad ülőhelyekkel közlekedő autósoknak és a fuvart kereső utasoknak.
A rendszer segítségével megvalósuló utak olcsóbbak, emellett sokszor kényelmesebbek és gyorsabbak is, mintha az utas csak a tömegközlekedésre hagyatkozna. A sofőr számára az autó fenntartási és saját utazási költségeinek csökkenése jelent előnyt. Az AutoHop felhasználói online profiljukban számolnak be utazási élményeikről, az utasok és az autósok is publikusan értékelhetik egymást, növelhetik online bizalmi indexüket.
Fontos, hogy a kényelmi, valamint anyagi előnyök és a kisebb környezeti terhelés mellett a tömegközlekedésnél informálisabb telekocsiutak újfajta társas élményt is jelentenek a felhasználóknak. A rendszer egyik rendszeres felhasználója sofőrként az elmúlt két évben már több mint 700 ezer forintot spórolt meg autóútjai során, ráadásul új barátokat is szerzett.
A külföldi utak majdnem a felét teszik ki az AutoHopon kiajánlott utaknak, így az átlagos úthossz 500 kilométer. Belföldön népszerűek a Budapest és vidéki nagyvárosok közötti utak, a külföldi célpontok közül pedig az ausztriai és németországi városok, főként Bécs és München. Havonta jelenleg egyébként 14-15 ezer út valósul meg a rendszerben. Az AutoHop szolgáltatása anyagilag egyelőre nem részesül a megvalósult utakból, de a professzionálisabb kiszolgálás fenntartásáért hamarosan prémiumszolgáltatások is hozzáférhetőek lesznek.