A Swiss integrációja a Lufthansa konszernbe a vártnál jóval hamarabb és sokkal sikeresebben valósult meg: a fúzió 2006-ban több mint 200 millió eurós megtakarítást eredményezett, ami jóval meghaladta az előzetes várakozásokat. A Swiss a jövőben is megtartja márkajelzését, saját menedzsmenttel, személyzettel és gépparkkal üzemel tovább. Christoph Franz, a Swiss vezérigazgatója elmondta, az együttműködés mindkét vállalat utasainak előnyére szolgál. A Lufthansa csoport tagjaként és Star Alliance tagként a Swiss kibővített hálózatot kínál jóval több célállomással, jobb csatlakozási lehetőségekkel, sűrűbb járathálózattal, valamint közös lounge használattal. A Lufthansa stratégiájának részeként a frankfurti és müncheni repülőterekkel együtt tovább folytatódik a Zürichi bázisrepülőtér fejlesztése is. Ezen kívül a Swiss flotta tovább bővül; a már bejelentett további öt tengerentúli sugárhajtású repülőgép mellett a flotta három A340-300-as típusú repülőgéppel egészül ki az elkövetkezendő évben, két A330-200-ast pedig lecserélnek. Az új gépekben az első osztályon nyolc, a business osztályon 48, a turista osztályon pedig 172 utasnak biztosítanak helyet. A svájci légitársaság integrációjával a Lufthansa tovább erősíti piaci pozícióját . A német légitársaság tavaly 53,4 millió utast szállított a világ 185 célállomására. A Swiss jelenlegi 70 célállomására 10,5 millió utast szállított. A Lufthansa 430, míg a Swiss jelenleg 73 repülőgéppel közlekedik.
Teljes tulajdoni hányadot szerzett a Lufthansa
Július 1-jével a Lufthansa az AirTrust vállalaton keresztül 100%-os teljes jogú tulajdoni hányaddal rendelkezik a Swiss International Air Lines-ban.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.