2008-at a Magyar Turizmus (MT) Zrt. a Vizek évének, az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) pedig a Reneszánsz évének jelölte. A tavaszi események központja Visegrád lesz, nyáron Ráckevére kerül a hangsúly, télen a Hotel Ramada Plaza & Aquaworld átadása kap figyelmet, mivel itt nyílik Európa legnagyobb vízitémaparkja. A jelenlévők hiányolták a marketingtervből a seniorkorosztályt mint célcsoportot, a tanulmányutakat a marketingeszközök között, az örökségturizmus megjelenését. Kifogásolták a „Reneszánsz éve” túl késői kihirdetését, mivel évekre lenne szükség ahhoz, hogy erre megfelelően felkészüljön a szektor. Hasonló a probléma a fesztiváltámogatások terén is: a pályázatokat nem írják ki elég korán. A régióban a turisztikai pályázatok többsége a fővárosban valósul meg – ezekre 2013-ig 27 milliárd forint áll rendelkezésre a régióban. A téli szezonra vonatkozó promóciók (Budapest Winter Invasion, Budapest vendégül látja Magyarországot, Torkos csütörtök) kapcsán Hansághy Péter, a MATUR elnökségi tagja javaslatot tett, hogy a fővárosban eltöltött három éjszaka után a „grátisz” éjszaka a régió egyéb területeire vonatkozzon. Az igazgató a felvetést nagyon jónak tartja, úgy látja azonban, hogy sok helyen ehhez hiányoznak a megfelelő mennyiségű és minőségű szálláshelyek, attrakciók. A regionalitás kapcsán felvetődött, hogy Budapest, valamint a régió többi területének turisztikai helyzetét, elemzését, vendégforgalmi adatait külön kellene vizsgálni. A budapesti vendégéjszakák csökkenése kapcsán Kardos Endre elmondta, hogy a fapados légitársaságok megjelenésének hatására 2005 csúcsévnek számított, azóta viszont csökkent a kapacitás, így az árak nőttek, ami pedig a forgalom visszaesését eredményezte. A csökkenő vendégéjszakák okainak vizsgálata most folyik. A jelenlévők megemlítették a reptérről a belvárosba jutás „fapados” körülményeit, a dunai kikötők egyre romló, színvonal alatti állapotát, a Duna menti települések összefogásának fontosságát, valamint a Dunakanyar lehetőségeinek jobb kiaknázását.
Terítéken a főváros és környéke
A Magyar Turisztikai Egyesület (MATUR) Budapesti Tagozatának novemberi klubnapján Kardos Endre, a Budapest–Közép– Duna-vidéki Regionális Marketing Igazgatóság igazgatója beszélt a Zrt. jövő évi marketingtervéről, valamint tájékoztatott a tervezett jövő évi régiós programokról.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.