Thaiföld: árvízi helyzetkép

Az áradások miatt ingyenes transzfert biztosít a turisták számára Bangkokban a Thai Turisztikai Hivatal a szállodák és a repülőtéri gyorsvasút Makkasan megállója között.

A thaiföldi árvízi helyzetről adott ki átfogó közleményt a Thai Turisztikai Hivatal november 7-én. Közlésük szerint az áradás elsősorban az ország középső részét érinti, a Chao Praya folyó mentén, beleértve Bangkokot és Ayutthayát.

A központi régió más turisztikai célpontjait (Pattaya, Hua Hin, Kanchanaburi és Ko Chang) nem érinti az áradás. A dél-thaiföldi (Phuket, Krabi, Surat Thani, Ko Samui, Hat Yai és Phang-Nga) valamint az észak-thaiföldi (Chiang Mai, Chiang Rai és Sukhothai) üdülőhelyeken sem okoz zavarokat az árvíz.

Ayutthaya környékén már csökken a vízszint, bár még vannak megközelíthetetlen helyek. Bangkokban a város keleti és nyugati negyedeiben, a Chao Phraya folyó mentén, valamint a város északi részén okoz elsősorban gondokat az áradás.

A városközpontban a turisták által látogatott helyek normális rend szerint működnek az alábbi körzetekben: Khao San Road, Phetchaburi Road, Ploenchit/ Chidlom, Pratunam, Rama 1 Road, Ratchaprasong (Central World area), Sathorn, Siam Square/ MBK/ Siam Paragon, Silom/ Surawongse, Sukhumvit Road/ The Emporium- Rama 4 Road, Yaowarat (Chinatown). A BTS Skytrain (gyorsvasút) és az MRT (földalatti) normális rendben működik. A menetrendszerinti városi autóbusz-járatok közül többet leállítottak, vagy módosított útvonalon járnak, a folyami hajózás leállt. A Suvarnabhumi Airport normális rendben működik.

A repülőtér és Bangkok központja közötti közlekedést nem érinti az áradás. A repülőtér és Pattaya, Rayong és Ko Chang közötti autópályák járhatók.

A város régi reptere, a Don Mueang Airport ugyanakkor zárva tart, a két thai belföldi légitársaság, amely eddig innen indította járatait, most a Suvarnabhumi Airportot használja.

Kialakítottak egy „Tourist Assistance Centert” az Airport Rail Link Makkasan állomásának 3. emeletén. Innen a Thai Turisztikai Hivatal és a Thai Szállodaszövetség ingyenes transzfert biztosít a turistáknak a szállodájukig, illetve vissza.

Aki szeretné igénybe venni ezt a lehetőséget, hívja a TAT Call Centert a 1672-es vagy a Tourist Police-t a 1155-ös számon. A távolsági vonatközlekedés működik, bár több járat menetideje hosszabb lett, mivel kerülő útvonalon közlekednek.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.