Bár a nyár eleji rossz idő miatt a júniusi forgalom nem alakult túl jól, július óta nincs okuk panaszra a helyi szállásadóknak, és az előrejelzések szerint szeptember elején is magas foglaltság várható. A forgalom fellendülésében szerepet játszott a nyári rendezvénydömping és a különféle marketingakciók. Romániában folyamatosan fut egy sikeres óriásplakát-, rádió-, sajtó- és internetkampány a határ menti területeken, nem is véletlen, hogy a legjelentősebb külföldi küldő piaccá lépett elő a szomszédos ország. A román vendégek többsége családdal érkezik, és szállodában laknak. A második helyre a szerbiai turisták jöttek fel, a jövő héten indul is egy szerbiai akciósorozat a szabadkai turisztikai vásárhoz kapcsolódóan. Örvendetes a lengyel vendégek újbóli megjelenése is a városban – tudtuk meg Sinai-Hajnal Edittől, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. kommunikációs referensétől. A külföldi forgalom bővülése ellenére a vendégek 90%-a hazai.
A helyi szállodások arról számoltak be, hogy a gazdasági nehézségek miatt a magyarok többsége rövidebb időre, néhány napra érkezik – mondta el lapunknak Bottás Gyöngyi, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Emlékeztetett ugyanakkor arra is, hogy az év első hat hónapjában a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a Dél-Alföld a külföldi vendégéjszaka-szám alapján megelőzte a Tisza-tavat, Észak-Magyarországot, sőt a Dél-Dunántúlt is. A régió sikereihez a térség turisztikai szervezete, a Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság együttműködése is hozzájárult. Bottás Gyöngyi bízik abban, hogy Gyulán az év második felében is folytatódik a forgalom növekedése, mivel a Hotel Erkel négycsillagos szárnyának közeljövőben történő átadásával már három darab négycsillagos hotel lesz a városban, a kereslet pedig érezhetően eltolódik a magasabb minőségű szálláshelyek felé.