A vendéglátóhelyek a forgalom hosszú távú növekedésében bíznak, derül ki a Magyar Turizmus Zrt. által végzett kutatásból.
A válaszadó éttermek 27,2%-a Budapesten, 54,4%-a vidéki városokban, 18,4%-a pedig egyéb településen várta a vendégeket. Ezek az arányok teljesen megegyeznek a 2010-es eredményekkel. 2011-ben, akárcsak 2010-ben, az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A korábban is csatlakozó éttermek közül 2006-ban 25,3% volt már részese az akciónak, 2007-ben 36,3%, 2008-ban 57,8%, 2009-ben 72,5%, 2010-ben pedig 89,4% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz.
A „tapasztalt” éttermek mintegy fele számolt be arról, hogy a korábbi akciók hatására bővült a vendégkörük, vagyis az akció iránt érdeklődő vendégek máskor is felkeresték őket.
A Torkos Csütörtök ismertségét jelzi, hogy a vendégek többsége – 85,9%-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról.
Egy válaszadó étterem átlagosan 164 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön. A részt vevő éttermek számát figyelembe véve, az MT Zrt. becslése szerint 2011. március 10-én összesen körülbelül 200 ezren torkoskodtak. A vendégek több mint 80%-a előzetesen asztalt is foglalt. 2011-ben valamivel többen érkeztek foglalás nélkül, mint 2010-ben.
Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalomi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. 100 étteremből 73 jóval kedvezőbb, további 23 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy – átlagos – márciusi napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 41,6%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 44,0%-a számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. A kedvező vendégforgalomról és bevételről beszámoló éttermek aránya összességében nem változott 2010-hez képest. Teltház miatt az éttermek 63,6%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.
A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek negyede számolt be, döntően pozitívak voltak. A vendégek szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is.
A résztvevők 51,7%-a a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén, 11,1%-a pedig az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságain keresztül értesült az akcióról. Az akciót hirdető honlapok közül a Magyar Turizmus Zrt. által működtetett www.menjunkenni.hu oldal bizonyult a legsikeresebbnek (42,7%).
Az éttermek a vendégkör bővülésében bíznak: az akciót közvetlenül követő napok forgalomnövekedésében a válaszadók 36,4%-a bízik, a hosszú távú hatásban, vagyis a vendégkör bővülésében 62,0%-uk.
Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 92 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban.
A következő Torkos Csütörtök időpontja: 2012. február 23.