A Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Zrt. 2005 őszén kiszervezte földi kiszolgálási tevékenységét, az új leányvállalat Budapest Airport Handling Kft. néven közel 500 fős dolgozói létszámmal kezdte meg működését.
A 2005. év végén privatizált Budapest Airport Zrt. új tulajdonosa, a brit BAA a leányvállalati működési formán is változtatni kívánt, így a kiszolgálási ágazat értékesítése mellett döntött. A szolgáltatási színvonal megőrzése és javítása érdekében a cél az volt, hogy a kiszolgálásban jártas, szakértő cég kezébe adják a stafétabotot. A pályázat során a Celebi Holding A.S. török cégcsoport ajánlata bizonyult a legmegfelelőbbnek, így 2006. október 26-tól a cég működését Celebi Ground Handling Hungary Kft. néven folytatja. A Celebi Holding A.S. egy szerteágazó profilú cégcsoport Törökországban, amely biztonsági és turisztikai céget működtet, gyorséttermi láncot is üzemeltet. Közel 3000 főt foglalkoztatnak. 1958-ban alakult a földi kiszolgálási üzletág, amely a Celebi csoport egyik fontos alappillére. Mára Törökország repülőterein mind a belföldi, mind pedig a nemzetközi repülésen belül vezető szerepet tölt be. A Ferihegyi repülőtéren való jelenlétükkel léptek ki elsőként a nemzetközi porondra. „A repülőjegyárak csökkennek, így a versenyképesség megőrzéséhez a szolgáltatás árait kell csökkenteni. A fő kihívás a diszkont- légitársaságok megjelenésével elsősorban a színvonal megtartásán túl az igen erőteljes konkurencia mellett is vezető pozícióban maradni, tovább növekedni” – hangsúlyozta kérdésünkre Limburger Lóránt ügyvezető.
A Celebi Ground Handling Hungary Kft. megalakulásával egy hosszabb átalakulási folyamat vette kezdetét, amelynek első jeleit az utasok a formaruhák változásán fogják leginkább érzékelni, de a Celebi csoport működési struktúrájának átvételét is jelenti. A Celebi cégcsoport nagy hangsúlyt fektet a belső képzésekre. A török–magyar együttműködés első jelentős eredménye és kihívása a Lufthansa légitársaság kiszolgálási feladatainak ellátása lesz, amelyet 2007 elejétől biztosít a cég.
A két ügyvezető
A Celebi magyarországi vállalata Atilla Korkmazoglu és Limburger Lóránt ügyvezetésével folytatja a Budapest Airport Handling Kft. által megkezdett munkát. Atilla Korkmazoglu pályafutását a Celebi Handlingnél az utaskiszolgálásban kezdte, majd értékesítési területi tapasztalatait követően kapta a lehetőséget a magyarországi cégvezetésre. Limburger Lóránt hosszú évekig a Malév földi kiszolgálási területén tevékenykedett, majd négy évig a Malév forgalmi igazgatójaként felügyelte a kiszolgálási folyamatokat. Ezt követően 2005 januárjától a Budapest Airport Zrt. Földi Kiszolgálási Igazgatóságának vezetője, majd 2005 őszétől a Budapest Airport Handling Kft. ügyvezetője lett.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).