Az Európai Turisztikai Bizottság és az Európai Bizottság együttműködésének célja, hogy közös erőfeszítéssel őrizzék meg Európa világvezető pozícióját a turisztikai desztinációk között, együtt tegyenek az európai turisztikai márka az „Európa – egy soha véget nem érő utazás” népszerűsítéséért, valamint a turisztikai szektor fenntartható és versenyképes fejlesztéséért, a szakmai tudás és tapasztalatok, illetve a kutatási eredmények megosztásával. További fontos cél a társadalmi és környezetvédelmi szempontból életképes turisztikai modellek népszerűsítése Európában és világszerte.
Az ETC tevékenységében fokozatosan előtérbe kerül a feltörekvő piacok megcélzása, valamint nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni az európai kulturális és tematikus útvonalak kiépítésére.
Felek egyetértenek abban, hogy a feltörekvő piacok növekvő arányt képviselő középosztályai egyre fontosabb küldőpiacot jelentenek az európai fogadóterületek számára.
Felismerve a két szervezet történelmi jelentőségét, az ETC és tagsága kollektív szakértelmét a desztinációk promóciója területén, továbbá az Európai Bizottság kulcsszerepét az európai kereskedelem és ipar támogatásában, a nyilatkozatot aláíró vezetők a következő hat területen nyilvánítják ki együttműködési szándékukat:
1. Európa mint turisztikai desztináció népszerűsítése a tengerentúli piacokon.
A rövid távú promóciós együttműködés fókuszában az észak-amerikai, a feltörekvő BRIC piacok, különösen Brazília, Kína és India állnak. Közép és hosszú távon a két szervezet azon dolgozik, hogy növelje Európa ismertségét a feltörekvő piacokon.
2. Európán átívelő kulturális és tematikus utak, illetve turisztikai termékek kidolgozása és népszerűsítése.
3. Együttműködés a digitális marketingtevékenységben a visiteurope.com desztinációs portálon keresztül.
4. Az „Európa desztináció” márka promóciója
5. Közös fellépés, illetve megjelenés különböző szakmai eseményeken, rendezvényeken, trade show-kon, szemináriumokon, stb.
6. Kutatási eredmények és legjobb tapasztalatok megosztása.
Az együttműködés ezen hat kulcsterülete fontos lépést jelent a közös európai turizmuspolitika felé, továbbá az ETC-n keresztül biztosítja a szükséges támogatást a nemzeti turisztikai szervezetek tevékenységéhez, amely arra irányul, hogy Európa vonzó imázsát kialakítsák a feltörekvő piacokon.