Az idei év lassú kilábalása közben a bizonytalanabbá váló fogyasztói preferenciák, és a tulajdonosi nyereségvárakozások nyomása is erősen hatott a világ legnagyobb cégeire. Néhány márka látványos visszaesése mellett a mérsékelt kapaszkodás jellemezte az Interbrand idei rangsorát, melynek élvonalában néhány helycsere mellett a Toyota kiesése jelent említésre méltó változást.
A válság utórezgései sem múltak el nyomtalanul, hiszen a pénzügyi szektor szereplőinek egy része még mindig márkaértékének csökkenésével kellett szembesülnie. Így járt ugyanis az American Express, a Citibank, és a UBS is. Igaz, a banki brandek 2009-es szabadeséshez képest az idei év már a konszolidáció időszakának tekinthető, amit alátámaszt, hogy három reprezentáns is látványosan erősödött, így a J.P. Morgan, az Allianz és a Visa is 25 százalék feletti emelkedést könyvelhetett el. Szintén a tavalyi év folyománya, hogy az autóipar reprezentánsai sem szerepeltek fényesen, melyeknél a brand értéke vagy stagnált, vagy tovább olvadt. A szektor egyik nyertese, a Ford (3%) volt, mely kapcsán az Interbrand elemzői kiemelik, hogy a vásárlók visszajelzéseit aktívan használva fejlesztettek, ami hozzájárult a márkaérték növeléséhez.
(A témával foglalkozó cikk az mfor.hu-n olvasható)