Továbbra is a legismertebb magyar ásványvízmárka a Szentkirályi

A Szonda Ipsos kutatása szerint továbbra is veretlen a Szentkirályi márka ismertségét tekintve Magyarországon, valamint az ásványvíz a teljes kiskereskedelmi piacon már 2 éve piacvezető (volumenben).

2009-ben a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 3%-kal tudta növelni termékeinek mennyiségi értékesítését, árbevétele pedig 5,7 milliárd forint volt; a vállalati eredmény azonban több mint a duplájára emelkedett a költséghatékonyságnak köszönhetően. A márkatermékekkel (Szentkirályi és Emese) a kiskereskedelmi piacon volumenben 10,6%-os piacrészt tudhatnak magukénak, ami értékben 0,7 százalékpontos fellendülést, azaz 16,4%-os részesedést eredményezett. A társaság nemrég bejelentett új arcával, Puskás Ferenccel, mint a legismertebb magyar sportolóval fokozza hazai és a külföldi sikereit. Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a magyarországi retail ásványvízpiac 2009-ben ugyan mennyiségben közel 5%-ot (923 millió literre), értékben azonban mindössze 4,4%-ot (47,5 milliárd forintos forgalomra) emelkedett az előző évhez képest. Ennek oka az, hogy a sajátmárkás és egyéb kategóriás alacsonyabb árfekvésű ásványvizek teljes kiskereskedelmi piaca 2,6%-ot nőtt összesen volumenben. 2009-ben a Szentkirályi ásványvíz kiskereskedelmi piacrésze (volumenben) 9,6% volt, míg az Emese ásványvízé 1%; ez vállalati szinten 10,6% részesedést jelent, ami 0,1 százalékponttal emelkedett az előző évhez viszonyítva. A teljes kiskereskedelmi érték piacrészt tekintve a vállalatnak a 2008-as (15,7%) piaci részesedést közel 0,1 százalékponttal, 16,4%-ra sikerült növelnie 2009-re. A bázishoz képest tavaly a Szentkirályi Ásványvíz Kft. árbevétele minimális emelkedés mellett stagnált (5,7 milliárd forint), míg termékeinek értékesítését mennyiségben 3%-kal növelte. A vállalat adózás előtti eredménye 2008-hoz képest több mint kétszerese lett, ami főképp a költséghatékonyságnak tudható be. A Szonda Ipsos által (2009 őszén) készített felmérés szerint spontán és támogatott márkaismertséget tekintve a Szentkirályi márka nyújtja a legjobb teljesítményt (76% és 96%). A legnagyobb reklámismertsége a Szentkirályinak van, továbbá a fogyasztók több mint fele emlékezett arra, hogy találkozott a márka reklámjával. A Szentkirályi már az előző években is a legnagyobb márkaértékkel rendelkezett a hazai piacon és ezt az előnyét tovább tudta növelni 2009-ben is, amely az európai piacvezető átlaghoz képest közel azonos teljesítményt jelent. Továbbá az is kiderült, hogy fontos a fogyasztóknak, hogy a termék díjnyertes és hazai. A 100% magyar tulajdonban lévő cég nemrégiben indult kampányában épp a hazai sikerekre kívánja felhívni a figyelmet Puskás Ferenccel, a valaha élt legismertebb magyar sportolóval. Ehhez kapcsolódóan Balogh Levente így fogalmazott: „A magyar sikereket úgy szeretnénk fokozni, hogy a hazai ásványvizeinken keresztül is népszerűsítsük Magyarországot a világban.” (Sajtóközlemény)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.