A felmérésben világszerte 25 000 szállodást kérdeztek meg, csak az USA-ból több mint 5000 szakember válaszolt a felmérés kérdéseire. Az ágazat várható trendjei közül az egyik legmarkánsabban kirajzolódó, hogy az USA-beli szállodások közel fele az őszi időszaktól áremelkedést remél.
Borúlátó európai szállodások
Az üzleti kilátásokat firtató kérdésekre adott válaszok alapján az amerikai és az orosz szállodások egyaránt bizakodók, nyomott hangulat uralkodik több, kedvelt európai úti célnak számító országban, a legborúsabban a görög szállodások látják a jövőt.
Legpozitívabb jövőkép
1. Indonézia
2. Brazília
3. Oroszország
4. Amerikai Egyesült Államok
5. India
Legnegatívabb jövőkép
18. Új-Zéland
19. Franciaország
20. Spanyolország
21. Olaszország
22. Görögország
Nyereségesebbek és optimistábbak is a nagyobb házak
Az USA szálláshelyeinek 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kiemelkedő vagy nagy nyereséget ért el az elmúlt hat hónapban, ez javulást jelent a TripAdvisor legutóbbi (2011. decemberi) felméréséhez képest, amikor 27% adott pozitív választ a kérdésre. Összehasonlításként, a Karib-szigeteki szálláshelyek közül 24, a kanadaiak közül 21% jelezte, hogy nyereséges volt az elmúlt félévben.
Észak-Amerikában a nagyobb, 50 fölötti szobával rendelkező szállodák számoltak be inkább nagyobb nyereségről, mint a kisebb, 50 vagy azalatti számú szobával bíró házak. Az USA-ban a nagyobb ingatlanok 34%-a jelezte, hogy kimagasló nyereséget ért el, míg a kisebb szállodáknál arányuk 24% volt.
Az USA szállodatulajdonosai szerint a gazdasági kilátások némileg romlottak, a mostani felmérésben 62%-uk bízik csak abban, hogy a gazdasági helyzet javulni fog, míg 2011 decemberében még 65% remélte ugyanezt. Hogy hogyan látják a jövőt a tulajok, abban szállodájuk mérete is szerepet játszik: a nagyobb szállodát üzemeltetők 67%-a, a kisebb szállodát tulajdonlók 57%-a véli úgy, hogy a gazdasági környezet kis mértékben, vagy jelentősen javul a következő félévben.
Nem bővítik a dolgzói létszámot a francia, angol szállodások
A felmérés szerint Észak-Amerikában legnagyobb mértékben a Mexikóiak (21%) és a Karib térségi (20%) szállodások bővítenék dolgozóik létszámát. Míg az USA-ban csak 15% gondolkozik új munkaerő felvételén, ez jelentős csökkenés a tavalyi 27%-hoz képest. Észak-Amerikán kívül az indiai szállodások 39%-a, a brazil szállodások 34%-a tervezi, hogy bővíti dolgozó számát, míg a francia (6%) és angol (8%) szakemberek alig terveznek felvételt.
Kik terveznek áremelést
A százalékok azt mutatják, hogy a szállodások mekkora arányban terveznek áremelést a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Top 5 legalacsonyabb ár:
1. Görögország — 58%
2. Spanyolország — 43%
3. Olaszország — 37%
4. Ausztrália — 32%
5. Új-Zéland — 29%
Top 5 legmagasabb ár
1. USA — 47%
2. Brazília — 42%
3. Oroszország — 42%
4. Indonézia — 37%
5. Törökország — 35%
Az USA szállodái ilyen különleges ajánlatokat terveznek, hogy minél több vendéget nyerjenek meg:
Az 5 leggyakoribb:
1. Árengedmény a szobaárból — 58%
2. Kiegészítő szolgáltatások (pl. ingyen wifi) — 44%
3. Ingyenes parkolás — 31%
4. Hűségpontok — 30%
5. Ingyen újság — 20%
Érdekes tény, hogy az amerikai szállodák 12%-a semmilyen különleges ajánlatot nem kínál.
Mi a helyzet az ingyenes wifivel?
Az USA-beli válaszadók 93%-a kínál ingyenes vezetéknélküli internetes elérést a szállodai szobákban. 17%-a azoknak válaszadóknak, akiknél jelenleg nem érhető el a szolgáltatás tervezi, hogy a következő 6 hónapban bevezeti.
Lekörözték USA-t a közösségi médiákban
A lista, amelyen az USA korábbi pozíciójához képest jelentősen hátrébb került, azt mutatja, mennyire használják a különböző közösségi médiákat a vendégek elérésére a szállodák. A közösségi média használatban a világon a 13. helyre került az Egyesült Államok, a listát Malajzia (89%), Indonézia (84%) és Mexikó (83%) vezeti. Az USA-ban a szállodák 70, a kereskedelmi szálláshelyek 69%-a nyilatkozott úgy, hogy használ közösségi felületeket, hogy a jelenlegi és lehetséges vendégeivel kapcsolatot tartson. Ezeket az oldalakat leginkább a különböző ajánlatok ismertetésére (64%) használják, illetve arra, hogy válaszoljanak a vendégek visszajelzéseire (58%). A válaszadók 30%-a naponta monitorozza, hogy tettek-e említést ezeken a felületeken szállodájukról, 56%-kuknál pedig külön menedzsere is van ennek a munkának.
Fontosnak tartják a Mobiltelefonos marketinget is. Az USA-ban működő szállodák 75%-a szerint nagyon fontos, hogy foglalni lehessen weboldalukon mobiltelefonon keresztül is. 48% külön ajánlatokat is készít a mobilon böngésző ügyfeleknek. 43% pedig kínál olyan funkciót az oldalán, amellyel megfoghatja a mobilos turistákat.
Jó a szállodának, jó a környezetnek
A környezetvédelmi programokat is vizsgálta a TripAdvisor kutatása, melyben azt nézték, hogy milyen gyakorlatokat vezettek be az egyes szállodák. A zöld programban az USA (81%) szállodái alul maradtak a kanadaiakkal (91%) szemben, viszont jobban teljesítettek, mint a mexikóiak (75%). A leggyakoribb környezetvédelmi intézkedés, a törölköző többször használatát ösztönző program (82%), illetve a villanykörték energiatakarékosra cserélése (78%).