Magasabb átlagárakat várnak ősztől a világ szállodásai

A világ szállodai ágazatának üzleti kilátásait, a közösségi média és mobil felületek használatát, környezetvédelmi törekvéseit egyaránt vizsgálta a világ legnagyobb ágazati felmérése, a kétévente elkészülő TripAdvisor Industry Index, amelyet hétfőn publikált a turisztikai oldal. 

A felmérésben világszerte 25 000 szállodást kérdeztek meg, csak az USA-ból több mint 5000 szakember válaszolt a felmérés kérdéseire. Az ágazat várható trendjei közül az egyik legmarkánsabban kirajzolódó, hogy az USA-beli szállodások közel fele az őszi időszaktól áremelkedést remél.

Borúlátó európai szállodások

Az üzleti kilátásokat firtató kérdésekre adott válaszok alapján az amerikai és az orosz szállodások egyaránt bizakodók, nyomott hangulat uralkodik több, kedvelt európai úti célnak számító országban, a legborúsabban a görög szállodások látják a jövőt.

Legpozitívabb jövőkép

1. Indonézia
2. Brazília
3. Oroszország
4. Amerikai Egyesült Államok
5. India

Legnegatívabb jövőkép

18. Új-Zéland
19. Franciaország
20. Spanyolország
21. Olaszország
22. Görögország

Nyereségesebbek és optimistábbak is a nagyobb házak

Az USA szálláshelyeinek 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kiemelkedő vagy nagy nyereséget ért el az elmúlt hat hónapban, ez javulást jelent a TripAdvisor legutóbbi (2011. decemberi) felméréséhez képest, amikor 27% adott pozitív választ a kérdésre. Összehasonlításként, a Karib-szigeteki szálláshelyek közül 24, a kanadaiak közül 21% jelezte, hogy nyereséges volt az elmúlt félévben.

Észak-Amerikában a nagyobb, 50 fölötti szobával rendelkező szállodák számoltak be inkább nagyobb nyereségről, mint a kisebb, 50 vagy azalatti számú szobával bíró házak. Az USA-ban a nagyobb ingatlanok 34%-a jelezte, hogy kimagasló nyereséget ért el, míg a kisebb szállodáknál arányuk 24% volt.

Az USA szállodatulajdonosai szerint a gazdasági kilátások némileg romlottak, a mostani felmérésben 62%-uk bízik csak abban, hogy a gazdasági helyzet javulni fog, míg 2011 decemberében még 65% remélte ugyanezt. Hogy hogyan látják a jövőt a tulajok, abban szállodájuk mérete is szerepet játszik: a nagyobb szállodát üzemeltetők 67%-a, a kisebb szállodát tulajdonlók 57%-a véli úgy, hogy a gazdasági környezet kis mértékben, vagy jelentősen javul a következő félévben. 

Nem bővítik a dolgzói létszámot a francia, angol szállodások

A felmérés szerint Észak-Amerikában legnagyobb mértékben a Mexikóiak (21%) és a Karib térségi (20%) szállodások bővítenék dolgozóik létszámát. Míg az USA-ban csak 15% gondolkozik új munkaerő felvételén, ez jelentős csökkenés a tavalyi 27%-hoz képest. Észak-Amerikán kívül az indiai szállodások 39%-a, a brazil szállodások 34%-a tervezi, hogy bővíti dolgozó számát, míg a francia (6%) és angol (8%) szakemberek alig terveznek felvételt.

Kik terveznek áremelést

A százalékok azt mutatják, hogy a szállodások mekkora arányban terveznek áremelést a tavalyi azonos időszakhoz képest. 

Top 5 legalacsonyabb ár:

1. Görögország — 58%
2. Spanyolország — 43%
3. Olaszország — 37%
4. Ausztrália — 32%
5. Új-Zéland — 29%

Top 5 legmagasabb ár
1. USA — 47%
2. Brazília — 42%
3. Oroszország — 42%
4. Indonézia — 37%
5. Törökország — 35%

Az USA szállodái ilyen különleges ajánlatokat terveznek, hogy minél több vendéget nyerjenek meg: 

Az 5 leggyakoribb:

1. Árengedmény a szobaárból — 58%
2. Kiegészítő szolgáltatások (pl. ingyen wifi) — 44%
3. Ingyenes parkolás — 31%
4. Hűségpontok — 30%
5. Ingyen újság — 20%

Érdekes tény, hogy az amerikai szállodák 12%-a semmilyen különleges ajánlatot nem kínál.

Mi a helyzet az ingyenes wifivel?

Az USA-beli válaszadók 93%-a kínál ingyenes vezetéknélküli internetes elérést a szállodai szobákban. 17%-a azoknak válaszadóknak, akiknél jelenleg nem érhető el a szolgáltatás tervezi, hogy a következő 6 hónapban bevezeti.

Lekörözték USA-t a közösségi médiákban

A lista, amelyen az USA korábbi pozíciójához képest jelentősen hátrébb került, azt mutatja, mennyire használják a különböző közösségi médiákat a vendégek elérésére a szállodák. A közösségi média használatban a világon a 13. helyre került az Egyesült Államok, a listát Malajzia (89%), Indonézia (84%) és Mexikó (83%) vezeti. Az USA-ban a szállodák 70, a kereskedelmi szálláshelyek 69%-a nyilatkozott úgy, hogy használ közösségi felületeket, hogy a jelenlegi és lehetséges vendégeivel kapcsolatot tartson. Ezeket az oldalakat leginkább a különböző ajánlatok ismertetésére (64%) használják, illetve arra, hogy válaszoljanak a vendégek visszajelzéseire (58%). A válaszadók 30%-a naponta monitorozza, hogy tettek-e említést ezeken a felületeken szállodájukról, 56%-kuknál pedig külön menedzsere is van ennek a munkának.

Fontosnak tartják a Mobiltelefonos marketinget is. Az USA-ban működő szállodák 75%-a szerint nagyon fontos, hogy foglalni lehessen weboldalukon mobiltelefonon keresztül is. 48% külön ajánlatokat is készít a mobilon böngésző ügyfeleknek. 43% pedig kínál olyan funkciót az oldalán, amellyel megfoghatja a mobilos turistákat.

Jó a szállodának, jó a környezetnek

A környezetvédelmi programokat is vizsgálta a TripAdvisor kutatása, melyben azt nézték, hogy milyen gyakorlatokat vezettek be az egyes szállodák. A zöld programban az USA (81%) szállodái alul maradtak a kanadaiakkal (91%) szemben, viszont jobban teljesítettek, mint a mexikóiak (75%). A leggyakoribb környezetvédelmi intézkedés, a törölköző többször használatát ösztönző program (82%), illetve a villanykörték energiatakarékosra cserélése (78%).

A teljes TripAdvisor Industry Index innen tölthető le. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.