A „Safety in Hungary” program ma már nem ismeretlen a szállodák, vendéglátóegységek és hála Isten, a turisták számára sem. Egy országról kialakult pozitív kép kialakítása és a gondtalan élmények átnyújtása, garantálása mindannyiunk célja, még akkor is erre törekszünk, ha tudjuk, hogy számos más országhoz hasonlóan, olykor megtörténik a baj. Hogyan kezeljük ezt? Hogyan kezelje a Főváros, a BRFK, a turizmusban érintett szolgáltatók, a turizmust szervező cégek, vagy a leginkább érintett, maga a látogató? Ezekre a kérdésekre kereste a választ nem csak a rendezvény házigazdája, Huber Károly, a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja, hanem a Buddha Bárban együttgondolkodó szakemberek és a diplomáciai intézmények képviselői.
Have fun, stay safe!
Kiadványok sora, saját honlap és mobilalkalmazás jelenti azt a pár éve indult munkát, amely segít mind a megelőzésben, mind pedig általában véve, a tájékoztatásban. Nem csak eszmecserére és a tapasztalatok megosztására, az eddigi munka és a jövőbeni tervek áttekintésére vállalkozott a hallgatóság, hanem a konferencia interaktív műhelymunkájában is részt vállaltak. A jövőben használt kommunikációs tartalmakat pontról-pontra áttekintve, a legtöbb kérdésre pont került, de az igazán rázós témák, mint a taxi-kérdéssel kapcsolatos alapvető tudnivalók és figyelemfelhívások is, a közeli jövőben tudnak majd végleges formát ölteni.
Safety Plus
Az angol nyelvű konferencián bemutatásra került az a szélesebb aktivitás is, amely még inkább a pozitív tartalmakat közvetíti a jövőben, maga mögött tudva a sikeres pilot-projektet. Újabb területeket kapcsol be a program, így a fürdőkre vonatkozó külön információgyűjtemény lát majd napvilágot. A terjeszkedés a határokon is túlmutat majd, a cél, hogy egységes elvek szerint, egész Európa és ezáltal az európai desztinációkat felkereső látogatók is profitáljanak abból a lehetőségből, amely a legkulturáltabb, leghasznosabb és legkevésbé elijesztő módja a turistákra leselkedő veszélyek kiküszöbölésének.
A városban szeretek találkozni a turistákkal, a rendőrőrsön kevésbe
Szentes Tamás, főpolgármester-helyettes úr elsőként köszöntve az egybegyűlteket, hangsúlyozta, hogy a fővárosnak is fontos az egyre nagyobb számban érkező látogatók biztonsága. Ezt a gondolatot folytatta az alcímben már idézett mondatával Oláh László is, a BRFK bűnmegelőzési csoportja nevében szólt és érdemelte ki elsőként a program elismerését, hiszen a kezdetektől meghatározó és konstruktív tagja az együttműködésnek. A városvezetés és a rendőrség mellett, a hotelek, az éttermek, a pályaudvarok, a repülőtér, tehát valamennyi fogadópont részt vesz a munkában, mint az azt egykor megalapozó Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ, majd BTDM is, saját kommunikációs felületeit, kiadványának lapjait is felkínálta ehhez.
Ha bekövetkezett a baj…
A Magyar Szállodaportások Aranykulcs Egyesülete nevében szólt Ungár Tamás elnök, aki alátámasztotta a több színkóddal készült, egységes megjelenésben terjesztett kiadványok hasznosságát azok nevében is, akik minden nap, minden órában és percben találkoznak a turistákkal és panaszaikkal is. A szállodások azok, akik sok esetben segítenek áthidalni a nyelvi problémákat, vagy felhívják a figyelmet, hol, ki tud segíteni. A program maga is erre törekszik, így a BRFK is, hogy olyan informatikai megoldásokkal szolgáljon, ami ezeket az akadályokat minimalizálja. Nem szabad újra és újra beleesnünk abba a csapdába, hogy csak a negatív dolgokat hozzuk fel, az előremutató, figyelemfelhívó és megelőző mondatok sokkal eredményesebbek, fogalmazott Huber Károly. A KPMG-től érkező Biczó Sándor azokra a rizikó-pontokra hívta fel a figyelmet, amelyek során adatlopás és a személyes adatokkal való visszaélés tapasztalható meg, de kis odafigyeléssel mind a szolgáltatók, mind pedig a turisták magasabb biztonsági környezetben használhatják a nyitott hálózatok adta lehetőségeket.
Újdonságok a 2014-es kommunikációban
Biztos, hogy addig nem lehet átállni a 112-es segélyhívó szám kizárólagos használatára, amíg a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem megfelelő a nyelvi felkészültség. A taxi-rendelet életbelépése óta sok a pozitív változás, de van még mit tenni. Hardy Mihály, a Budapest Airport nevében kifejezte elismerését a magyar kreativitásnak, hiszen se szeri, se száma a törvénytelen és kerülőutas megoldásoknak. Hozzátette, hogy lesz előrelépés idén decemberben, ami a Főváros, a BKK és a Repülőtér megállapodásának köszönhetően méginkább kiszűri majd a sárga színben is fel-feltűnő hiénákat. Gond van még a bankkárya elfogadással, amely akár tettlegességhez is fajulhat: az ehhez hasonló jelenségek megelőzésére is gondol a Safety in Hungary program. Világosabban és könnyebben értelmezhetően ad ár-referenciát a szórólap is, amelynek frissített változata a most elhangzott javaslatokat is bedolgozva, még az idén a turisták kezébe kerül.