Turisztikai marketing: eredmények és tervek

A balatoni szezonzárón Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a Balaton fontos szerepet kapott a társaság marketingmunkájában, számos kezdeményezésbe bevonták a környék vállalkozóit, önkormányzatait is.

Ennek ellenére tény, hogy különösen a hagyományos küldőpiacokról (Hollandia, Németország) továbbra is csökkent a vendégforgalom, bár az biztató jel, hogy a korábbi kétszámjegyű csökkenés jelentősen lelassult. Róna Iván kiemelte, hogy a beutazó forgalom élénkítése céljából a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezte a Légi Marketing Alap létrehozását azzal a céllal, hogy a közeljövőben több új légi járat induljon magyarországi repülőterekre. Az új légi járatok elegendő utaslétszámának biztosításához nélkülözhetetlen a célterület turisztikai népszerűsítésének erősítése. A Légi Marketing Alap célja a Magyarország népszerűsítésére rendelkezésre álló pénzügyi források megsokszorozása azokon a küldőpiacokon, ahonnan az új járatok indítása várható. A Magyar Turizmus Zrt. vállalta a Légi Marketing Alap létrehozásának koordinálását, és annak forrásait az együttműködő partnerektől befolyt pénzösszeggel megegyező összeggel egészíti ki. A Balaton régió önkormányzataival, legjelentősebb turisztikai szolgáltatóival, valamint a Fly Balaton Repülőtér képviselőjével először júliusban ült tárgyalóasztalhoz a Magyar Turizmus Zrt. Az első szakmai egyeztetést követően az alap létrehozására szervezőbizottság alakult, és megkezdődött a csatlakozók gyűjtése. A csatlakozási szándéknyilatkozatok alapján hívták össze szeptember 11-ére a következő találkozót, ahol közösen alakították ki és határozták meg a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Légi Marketing Alap szervezőbizottsága október 8-án ülésezett ismét, amikor már az alap kialakítására és felhasználására vonatkozó részletes munkaanyagot véleményezték. Az ekkor született előterjesztést október 10-én bemutatták a Magyar Szállodaszövetség balatoni tagozatának ülésén Balatonfüreden, hogy még több turisztikai szolgáltató ismerje meg a projekt részleteit, további csatlakozók bevonása érdekében. A balatoni Légi Marketing Alaphoz eddig 25 vállalkozás, 3 önkormányzat és egy Tourinform iroda jelezte csatlakozási szándékát. A konkrét légi járatok népszerűsítéséhez kapcsolódó desztinációs marketingtevékenység a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek bevonásával valósul meg.

Róna Iván kiemelte továbbá, hogy - folytatva a tematikus évek sorozatát – 2008. A Vizek Éve lesz a belföldi marketingtevékenységben. Ennek keretén belül tavasszal és ősszel az egészségturisztikai kínálat népszerűsítésére, nyáron pedig a Magyarország élővizei által kínált lehetőségekre helyezi a hangsúlyt. Május-augusztus hónapokban az élővizeket, a klasszikus vízparti/vízi turizmust és a horgászatot népszerűsíti majd az MT Zrt. országosan. Májusban a Balaton és a nagytavak, a nyári hónapokban pedig – a Balaton mellett – egyéb élővizeink kapnak nagy hangsúlyt. Január-április és szeptember-december hónapokban az egészségturizmus kerül a középpontba: a Balaton gyógy- és wellnessturisztikai kínálata novemberben mutatkozik be.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.