Ennek ellenére tény, hogy különösen a hagyományos küldőpiacokról (Hollandia, Németország) továbbra is csökkent a vendégforgalom, bár az biztató jel, hogy a korábbi kétszámjegyű csökkenés jelentősen lelassult. Róna Iván kiemelte, hogy a beutazó forgalom élénkítése céljából a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezte a Légi Marketing Alap létrehozását azzal a céllal, hogy a közeljövőben több új légi járat induljon magyarországi repülőterekre. Az új légi járatok elegendő utaslétszámának biztosításához nélkülözhetetlen a célterület turisztikai népszerűsítésének erősítése. A Légi Marketing Alap célja a Magyarország népszerűsítésére rendelkezésre álló pénzügyi források megsokszorozása azokon a küldőpiacokon, ahonnan az új járatok indítása várható. A Magyar Turizmus Zrt. vállalta a Légi Marketing Alap létrehozásának koordinálását, és annak forrásait az együttműködő partnerektől befolyt pénzösszeggel megegyező összeggel egészíti ki. A Balaton régió önkormányzataival, legjelentősebb turisztikai szolgáltatóival, valamint a Fly Balaton Repülőtér képviselőjével először júliusban ült tárgyalóasztalhoz a Magyar Turizmus Zrt. Az első szakmai egyeztetést követően az alap létrehozására szervezőbizottság alakult, és megkezdődött a csatlakozók gyűjtése. A csatlakozási szándéknyilatkozatok alapján hívták össze szeptember 11-ére a következő találkozót, ahol közösen alakították ki és határozták meg a marketingalap képzésének módját és szabályait. A Légi Marketing Alap szervezőbizottsága október 8-án ülésezett ismét, amikor már az alap kialakítására és felhasználására vonatkozó részletes munkaanyagot véleményezték. Az ekkor született előterjesztést október 10-én bemutatták a Magyar Szállodaszövetség balatoni tagozatának ülésén Balatonfüreden, hogy még több turisztikai szolgáltató ismerje meg a projekt részleteit, további csatlakozók bevonása érdekében. A balatoni Légi Marketing Alaphoz eddig 25 vállalkozás, 3 önkormányzat és egy Tourinform iroda jelezte csatlakozási szándékát. A konkrét légi járatok népszerűsítéséhez kapcsolódó desztinációs marketingtevékenység a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek bevonásával valósul meg.
Róna Iván kiemelte továbbá, hogy - folytatva a tematikus évek sorozatát – 2008. A Vizek Éve lesz a belföldi marketingtevékenységben. Ennek keretén belül tavasszal és ősszel az egészségturisztikai kínálat népszerűsítésére, nyáron pedig a Magyarország élővizei által kínált lehetőségekre helyezi a hangsúlyt. Május-augusztus hónapokban az élővizeket, a klasszikus vízparti/vízi turizmust és a horgászatot népszerűsíti majd az MT Zrt. országosan. Májusban a Balaton és a nagytavak, a nyári hónapokban pedig – a Balaton mellett – egyéb élővizeink kapnak nagy hangsúlyt. Január-április és szeptember-december hónapokban az egészségturizmus kerül a középpontba: a Balaton gyógy- és wellnessturisztikai kínálata novemberben mutatkozik be.