Ugye, hogy van értelme a városi futóversenyeknek!

A nemzetközi trendekhez igazodva idén mintegy 55 százalékkal több külföldi futó nevezett a szeptember 4-ei 26. Nike Budapest Nemzetközi Félmaratonra és az október 2-ai 26. Spar Budapest Nemzetközi Maraton®ra. Ezzel Budapest a 3. legnépszerűbb kelet-közép európai úti célja – Bécs és Prága után – a nemzetközi futóturizmusnak - tájékoztatta a Turizmus Online-t a szervező Budapest Sportiroda (BSI).

Az eseményeket szervező BSI (Budapest Sportiroda) kérdőívét a futók 31 százaléka küldte vissza, és ezek alapján az alábbiak jellemzik ezt a turisztikai célcsoportot:

A látogatók célturistáknak minősülnek, mert döntő többségük kizárólag az esemény miatt választotta Budapestet, sőt kétharmaduk életében először járt itt.

Az itt töltött hétvége nem csak a futásról, a város felfedezéséről is szól, ezért a futók családtagokkal és barátokkal érkeztek, idén már több mint 9.000-en.

5 kontinens 61 országából neveztek vendégek, legtöbben továbbra is Franciaországból, Nagy Britanniából, Németországból, Olaszországból és Finnországból. A félmaratonra egy 200 fős holland vállalati csoport is szerveződött, de feltűnően magas az amerikai futók száma is.

Tíz évvel ezelőtt egyértelműen a németek között volt legnépszerűbb Budapest, majd az angol futók vették át a vezetést. 2009 óta viszont már Franciaországból érkezik a legtöbb futóturista.

Döntő többségük – közel 70 % – repülővel érkezik, de közülük alig 30 % választja a Malévet.

 A futóturisták kétharmada a 3, 4 és 5 csillagos hoteleket választja, de tovább emelkedik az apartmanok aránya is.

Népszerűek a városligeti rajt és cél környéki szállások, de a kérdőívekben több mint 50 különböző szállást említettek. Az átlagos tartózkodási idő 3,3 éjszaka, ami összesen 31.000 vendégéjszakát jelent.

A futók költési szokásaira idén nem történt rákérdezés. Az előző évek számításai és a más sportoknál (Forma1, golf), a kongresszusoknál publikált adatok és a feltételezett költések (utazás, szállás, étkezés, nevezési díj, városi közlekedés, városnézés és ajándék-vásárlás stb.) alapján, a legszerényebb számítások szerint is több mint 1,1 milliárd forint a magyar gazdaság bevétele.

Az eseményeket szakújságírók study tourjával támogatta a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft.

Idén francia, német, finn és szerb újságírók mellett az amerikai ESPN sportcsatorna forgatócsoportja is idelátogatott, akik egy félórás filmet készítenek a Budapest Maratonról.

Az eseményeket 13 hónapos, világméretű reklámkampány vezette fel a BSI saját szervezésében. Ez tartalmazta a legnagyobb futómagazinok és honlapok hirdetéseit, megjelenéseket nagy maratonokon és erős DM kampányt egy több tízezres európai futó adatbázis alapján.

Az események színvonalát a futók magasra értékelték. A város pedig meggyőzte a futóturistákat, hogy érdemes visszatérni. 50 százalékuk jelezte, hogy 5 éven belül tervezi Budapest ismételt meglátogatását.

A két eseményre idén összesen 24.500 magyar futó is leadta a nevezését. 35 százalékuk érkezett vidékről, erősítve a belföldi turizmust.

Az események tervezett időpontja 2012-ben: szeptember 9. – 27. Budapest Nemzetközi Félmaraton és október 7. – 27. SPAR Budapest Nemzetközi Maraton® és Futófesztivál.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.