A szakmai eseményen Bodrogai László a Közép-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság igazgatója, Mészáros Zoltán a Veszprémfest ügyvezető igazgatója, Márta István a Magyar Fesztivál Szövetség elnöke, Rubovszky Rita a Hungarofest Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, tartott előadást. A rendezvény záró akkordjaként a VEKI elnöke, Bálint György mutatta be a nyilvánosság számára az egyesület szakmai irányításával induló – Velencei-tó térségében – ez idáig egyedülálló egységes marketing kommunikációt és annak elemeit.
A VEKI szakmai irányításával a www.velenceito.info és a Bál-Na Produkció szervezésében, országos szintű - egységes arculatú - kampányt indít a Velencei-tavi kistérség arculatát meghatározni képes, minőségi fesztiválok számára, melyek – ez idáig - csekély mértékű költségvetésből voltak kénytelenek működni. A 2010-es évben a Velencei-tó körüli – minőségi - fesztiválok a Velencei-tavi Édesvízi Fesztivál keretében egységes módon, közös internetes felületen az www.edesvizifesztival.hu-n és nyomtatott formában is nyilvánosságot kapnak.
A megarendezvény keretében április 30-től szeptember 29-ig 20 fesztivál zajlik majd a térségben. A fesztiválokon túl, az idegenforgalom egyéb szereplői és ahhoz csatlakozó szolgáltatások is csatlakoznak a rendszerhez, melynek kiemelt eleme a Velencei-tó és Fesztivál Kártya. A kártya tulajdonosa szálláshelyeken, éttermekben, strandon, wellness fürdőben, hajózás alkalmával kedvezményben részesül és az idei évtől 17 társfesztiválon is kedvezményeket biztosítanak a rendezvények szervezői.