Új logóval és masszív reklámkampánnyal tér vissza Tunézia

Két év szünet után a közelmúltban újra megnyitott Budapesten a Tunéziai Nemzeti Turisztikai Hivatal képviselete.

Az iroda hivatalos megnyitóján Abderraouf Betbaieb, az észak-afrikai ország magyarországi nagykövete hangsúlyozta, hogy Tunéziában demokratikus átalakulás zajlik, amelynek kezdetben voltak vadhajtásai – például egy nagy felháborodást keltő politikai gyilkosság -, azonban mind a politikai erők, mind a lakosság nemet mondott az erőszakra. Megerősítette, az országban jó a biztonsági helyzet, a turistákat nem fenyegeti semmilyen veszély.

Leith ben Zakour, a budapesti képviselet vezetője kiemelte, hogy Tunéziában a turizmus a GDP 7%-át adja és a kereskedelmi mérleg hiányának 56%-át fedezi. A devizabevételek 19%-a az ágazatból származik. Az aktív népesség 12%-a, vagyis 400 ezer fő ebben a szektorban dolgozik. Bár az ország turisztikai kínálata sokszínű, a tengerparti üdülések a legnépszerűbbek. Az 1300 kilométer hosszú tengerparttal rendelkező ország 856 szállodájának 80%-a a parton található.

Franciaország után Tunézia kínálja a legtöbb thalasszoterápiás lehetőséget, 49 centrumában 170 ezer vendég fordult meg 2010-ben. A tengervíz gyógyhatása mellett a termálkincs is jelentős: a több száz termálforrást már a római idők óta használják. A golfturizmus is jelentős, 10 pálya működik az országban, ezek közül egy a sivatagban. Ugyanennyi pálya átadása várható néhány éven belül.

Aki a kultúra emlékeit keresi, a 3000 éves történelemmel rendelkező országban 7 világörökségi helyszínt is megtekinthet.

A turistaforgalomban a forradalom hatására erős visszaesés következett be, azonban tavaly már látszottak a kibontakozás biztató jelei. Míg 2010-ben 7 millió, 2011-ben pedig 4,5 millió külföldi turistaérkezést regisztráltak, addig tavaly újra 6 millióra nőtt ez a szám. A szakember bízik abban, hogy a pozitív trend hazánkból is folytatódik, és 2013-ban 20%-kal nőhet a forgalom, így 2016-ra újra elérheti a magyar vendégek száma az 50 ezer főt. Emlékezetes, hogy a csúcsévnek számító 2006-ban ugyanennyi hazánkfiát regisztráltak Tunéziában.

A forgalom növelésében fontos szerep jut a charterjáratoknak, ezáltal a tour-operátoroknak – emelte ki Leith ben Zakour. Hozzátette ugyanakkor, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Tunisair-rel a menetrendszerinti járatok beindításáról is.

A fentiek mellett a Tunéziai Nemzeti Turisztikai Hivatal új logóval és komoly európai reklámkampánnyal igyekszik megszólítani az utazókat. Az elsősorban tévészpotokkal, óriásplakátokkal és online megjelenésekkel operáló kampány májusban indul, a kreatív anyagokban két helyszín és kétféle tevékenység izgalmas kombinációja – például tengerparti nyaralás és kulturális program - jelenik meg.

A magyarországi kampány teljes költségvetése eléri a 170 ezer eurót, ennek egyharmada jut a fent említett direkt hirdetésekre, ugyanennyi a tour-operátorokkal közös marketingakciókra, a harmadik harmad pedig magyarországi rendezvények szponzorációjára, továbbá kinti tanulmányutak szervezésére jut.

A rendezvényen megjelent Molnár Judit, a Magyarországi Utazásszervezők és –közvetítők Szövetségének alelnöke is, aki kiemelte, hogy az irodák örülnek a képviselet újranyitásának, továbbá hogy együttműködési megállapodást készítenek elő a tunéziai társszövetséggel. A legfrissebb tunéziai statisztikák


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.