A projekt kedvezményezettje a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft., mint helyi TDM szervezet. A fejlesztési program összesen nettó 118.250.000 forintból valósult meg, melyhez az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió és a Magyar Állam 92.086.500 forint támogatást nyújtott. A pályázat támogatási intenzitása 77,87%.
A projekt keretében több fejlesztési is megvalósult. Standard, garantált programokat alakítottak ki. A jegyértékesítés támogatására szoftvert fejlesztettek. Új túraútvonalakat alakítottak ki, illetve rendszerezték és kitáblázták a meglévőket. Komplex városi csomagokat dolgoztak ki, szerveztek meg. Mindezeket interneten, rádióban és kiadványokban is népszerűsítették. Rendszerkoncepció készült a Gyula-kártya bevezetéséhez, az elektronikus chipkártyákat és leolvasókat, valamint a rendszer üzemeltetését lehetővé tevő informatikai szoftvert is beszerezték.
Beszereztek egy 200 m2-es rendezvénysátrat, padozattal, színpaddal, hang- és fénytechnikával, sörpadokkal, helyi termékeket bemutató eszközökkel. Rendezvénysorozatot szerveztek 2012 őszén és 2013 tavaszán. Gyermekprogramokat és könnyűzenei szórakoztató programokat, gasztronómiai és helyi termék bemutatókat rendeztek a TDM rendezvénysátrában. A TDM szervezet figyelemfelhívó kampányához gépjárművet és szállítható installációt szereztek be, a roadshow tovább folytatódik a fenntartási időszakban is.
A projekt keretében teljesen megújult a www.visitgyula.com címen turisztikai portál és optimalizálták is az oldalt. „Egészség”, „aktív”, „rendezvény”, „kultúra” tematikus filmek és általános imázsfilm készült Gyula város népszerűsítésére. A TDM tagok román alapszintű és angol középszintű nyelvi képzést kaptak. Akadálymentesítették és korszerűsítették a Tourinform Irodát.