Oladele Ajayi Nagy-Britanniában végezte egyetemi tanulmányait, ahol 1984-ben vegyészmérnöki diplomát és 1988-ban műszaki mérnöki doktorátust szerzett. 1989-ben került a Heineken csoporthoz gyakornokként, majd egyre magasabb pozíciókat töltött be: a műszakvezető helyettestől a technológiai kontrolleren és új termék-fejlesztési menedzseren át a márka menedzseri pozícióig. 1998-ban üzleti tanácsadóként dolgozott a Heineken csoportnak Amszterdamban, 2001 és 2004 között pedig a Heineken Export üzletágánál volt regionális export menedzser Spanyolországban. 2004-ben visszatérve Nigériába vevőszolgálati vezetőként folytatta munkáját, egy évvel később pedig értékesítési igazgatóvá nevezték ki.
A Nigériai Sörgyáraknál jelentős eredményeket sikerült elérnie az értékesítés fejlesztés és a trade marketing területén, és hozzájárult az értékesítési csatornák megerősítéséhez. Értékesítési igazgatóként eltöltött öt éve alatt a cég megduplázta az eladott sör mennyiségét, valamint erős alapot teremtett a „stout” típusú sörök és a szénsavas üdítőitalok szegmensében.
A Heineken Hungária vezérigazgatójaként Oladele Ajayi célja, hogy folytassa a vállalat piaci részesedésének értékbeni növekedését a magyar sörpiacon. Kinevezése tovább erősíti a Heineken azon törekvését, hogy globális megközelítésével elősegítse dolgozói esélyegyenlőségét a személyes fejlődésre, a karrierlehetőségekre nézve.
„Nagyon élvezem a munkát a Heinekennél, mivel úgy érzem, folyamatosan változások részese és mozgatórugója lehetek, miközben sokat tanulhatok és tapasztalhatok egy intenzíven növekvő nagyvállalatnál. Nigériából magammal hoztam azt a képességet, hogy hogyan lehet jól irányítani egy céget az erős versenyben, s amennyire tudom, Magyarországon is szükség lesz erre a tudásra” – mondta el várható feladatáról az új vezérigazgató.
Oladele Ajayi 48 esztendős, Londonban született. 13 éve házas, feleségével két lánygyermeket nevelnek. Joruba, angol és spanyol nyelven beszél, kedvenc időtöltései közé tartozik a főzés és az utazás.