Arról egyelőre nincs információ, hogy mekkora üzletben gondolkozik a Starbucks, az Egyesült Államokban 11 ezer, nálunk eddig – a cég honlapja szerint – öt üzlettel jelenlévő kávézólánc jellemzően 150-250 négyzetméteres egységeket üzemeltet.
A Starbucks korábban hosszú ideig csak kóstolgatta a magyar piacot, úgy hírlik, a Dairy Queen korábbi itteni kivonulása is komoly visszatartó erő volt az amerikai lánc számára, illetve kérdéses volt, hogy a magyar piacon életképes lehet-e a magasabb minőségű, így drágább takeaway, magyarul elvihető kávékra alapozó üzleti modell. A hasonló karakterű ausztrál kávézólánc, a Gloria Jean’s például 2009-ben vonult ki Magyarországról. Ugyanakkor a piacot ismerők szerint a főváros mára „megérett” a kezdeti sikeres kávézóláncok – Semiramis, Californai Coffe – kitaposták az utat az olyan nagyok előtt, mint a Starbucks vagy a Costa Coffee. Az AmRest, illetve az Allee vezetősége lapzártáig nem kommentálta értesülést.
Forrás: nol.hu / Franchiseportál