Újdonságokkal jön a 7. Torkos Csütörtök!

Készülhetnek a torkos vendégek, ugyanis a Magyar Turizmus Zrt. 2012-ben is meghirdeti a Torkos Csütörtök akciót a néphagyományon alapuló, hamvazószerdát követő napra, amely ebben az évben február 23-ára esik.

A nagysikerű akció idén számos újdonsággal egészül ki. A Torkos Csütörtök hivatalos honlapja – az MT Zrt. és a NetPincér együttműködésének köszönhetően – a www.torkoscsutortok.hu vagy www.torkoscsütörtök.hu címen érhető el, ahol már internetes asztalfoglalásra is lehetőség nyílik február 1-jétől. Az éttermek jelentkezését február 20-ig várják a szervezők. További újdonság, hogy idén nemcsak éttermek és más vendéglátóipari egységek, hanem kereskedelmi szálláshelyek is csatlakozhatnak a Torkos Csütörtök akcióhoz, kedvezményes, úgynevezett „Torkos csomagok” kialakításával, amelyeket a „torkos vendégek” éttermi számlájuk vagy az éttermekben található szórólap felmutatásával vehetnek majd igénybe február 23-át követően.
Az országos népszerűségnek örvendő akcióban évről évre mintegy 200 ezer vendég vesz részt, 1200-nál is több hazai étteremben.

Az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, akik vállalják, hogy 2012. február 23-án egész nap – teljes nyitva tartási idejük alatt – ’a la carte’ kínálatukból 50%-os kedvezményt biztosítanak a számla végösszegéből a helyben fogyasztásra, készpénzes vagy bankkártyás (amennyiben lehetőség van rá az év többi időszakában is) fizetési mód választása esetén. A csatlakozás feltétele tehát a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt ’a la carte’ étlap és itallap választékának és árainak teljes körű megtartása és az ÉTEL- ÉS ITALFOGYASZTÁSRA együttesen, azaz a számla teljes végösszegéből adott 50%-os kedvezmény! Külön erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök”, azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet. Azon éttermek jelentkezését, amelyek ellen 2011-ben jogos panasz merült fel, a 2012-es évre nem tudja fogadni a Magyar Turizmus Zrt.

A csatlakozó szolgáltató vállalja azt is, hogy az akció hatékonyságmérésének céljából a Magyar Turizmus Zrt. által összeállított elektronikus szakmai kérdőívet kitölti, és az MT Zrt. számára visszaküldi. Az eredményeket a Magyar Turizmus Zrt. az akcióban résztvevők számára eljuttatja.

Az akcióban részt venni kívánó éttermek, illetve vendéglátóhelyek egészen 2012. február 20-án 10 óráig jelentkezhetnek a www.torkoscsutortok.hu honlapon található regisztrációs űrlap kitöltésével. A regisztrált vendéglátóhelyeket, a Torkos Csütörtök www.torkoscsutortok.hu hivatalos honlapja mellett az MT Zrt. az idei évben is népszerűsíti különböző médiafelületein.

A Torkos Csütörtök keretében 2012-ben az MT Zrt. új, kapcsolódó akciót hirdet, amelynek célja a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának növelése. A kezdeményezéshez mindazon kereskedelmi szálláshelyek csatlakozhatnak, amelyek vállalják, hogy a Torkos Csütörtök keretében kiadott éttermi számlával vagy az éttermekbe az MT Zrt. által kiküldött szórólappal rendelkező vendégek számára minimum 20%-os kedvezményt vagy hasonló értékben két ajándékszolgáltatást magába foglaló „Torkos” csomagot kínálnak. Az akcióban részt vevő kereskedelmi szálláshelyek a megjelölt kedvezményes csomagot a szabadkapacitás függvényében biztosítják. A kedvezményes szálláscsomagok érvényessége a Torkos Csütörtököt követően, az év során bármikor minimum három hét, de a szálláshely-szolgáltatók döntése alapján ennél több is lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.