Ülésezett az UNWTO Európai Bizottsága

Május 23–25. között a szlovéniai Bledben rendezték meg az ENSZ Turisztikai Világszervezet (UNWTO) Európai Bizottságának 46. ülését.

Az eseményhez kapcsolódóan „Innováció a turizmusban – alkalmazkodás a változásokhoz” címmel nemzetközi konferenciát tartottak. A szlovéniai rendezvényen résztvevő magyar delegációt Somogyi Zoltán, az ÖTM turisztikai szakállamtitkára vezette. Az UNWTO Európai Bizottsága ülésén Francesco Frangialli, a világszervezet főtitkára a nemzetközi turizmus 2006-os teljesítményét értékelve elmondta: 2006-ban – 842 millió nemzetközi érkezéssel – tovább folyatódott az ágazat szárnyalása, az elmúlt három éves időszakot tekintve pedig 20%-os növekedést ért el az iparág nemzetközi viszonylatban. Az elkövetkező években a növekedés üteme várhatóan csökkenni fog, és éves szinten négy százalék körül alakul majd. Az ülés napirendjén szerepelt az UNWTO 2006-2007-es időszakra vonatkozó munkatervének értékelése, valamint az elkövetkező kétéves ciklus fő irányainak kijelölése is. Somogyi Zoltán szakállamtitkár kiemelte Magyarország aktív szerepvállalását az UNWTO munkájában, példaként említve az UNWTO kutatási eredményeinek, fenntarthatósági elveinek a magyar turizmusfejlesztési stratégiába való beépítését; a 2006 szeptemberében a Közép-európai Kezdeményezés keretében megvalósított ökoturisztikai szemináriumot, amelyen az UNWTO szakértője előadóként vett részt; a Globális Etikai Kódex turistáknak szóló kivonatának magyar nyelvre fordítását; valamint az UNWTO égisze alatt 2007 februárjában Budapesten megrendezett nemzetközi desztinációmenedzsment-konferenciát. A következő időszak feladatai közül a turizmus gazdasági szerepének minél egzaktabb mérését, az információs és kommunikációs technológia turizmusra gyakorolt hatásának vizsgálatát, valamint a tagországok, illetve más nemzetközi szervezetek tapasztalatainak, legjobb gyakorlatainak széles körű terjesztését emelte ki. A kockázatértékelés és –kezelés témakörében az UNWTO beszámolójában elhangzott, hogy a 2007. márciusi ITB idején útnak indult a www.sos.travel portál, amely pontos és naprakész információkat közöl a madárinfluenza-járvány megjelenésével, terjedésével, kezelésével kapcsolatban. Szintén márciusban zajlott le az első szimulációs gyakorlat Párizsban egy esetleges világméretű madárinfluenza-járvány kitörését követő válsághelyzet kezelésére. Felszólalásában Somogyi Zoltán megfontolásra javasolta a krízisszituációkra való felkészülési stratégia kiterjesztését más típusú válsághelyzetek kezelésére is. Az innováció témakörében szervezett nemzetközi szeminárium három gondolatkör mentén vizsgálta az innováció turizmusban játszott szerepét: az első szekcióban az információs és kommunikációs technológiáknak a turisztikai promócióra gyakorolt hatásáról hangzottak el előadások, ezt követően az innovációnak a turisztikai termékek kifejlesztésében betöltött funkciójáról tanácskoztak a résztvevők, végül a harmadik szekció a különféle kihívásokra (klímaváltozás, fenntarthatóság, szezonalitás) adandó innovatív megoldásokat elemezte. A szeminárium lezárásaként a résztvevő tagországok kerekasztal-megbeszélésen mutatták be saját tapasztalataikat a témakörben.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.