UNWTO és „best practice” előadások a programban

Az Utazás kiállítás – mint minden évben – idén is több újítással és újdonsággal készül. Természetesen a szakmai konferenciasorozat is a legaktuálisabb témákkal foglalkozik, de abban követik a hagyományt a szervezők, hogy az előadások ez alkalommal is az első és második napon, azaz február 28-án és március 1-jén várják a turizmusban dolgozó érdeklődőket.

A február 28-i megnyitót követően, kora délután az UNWTO trendriportjával indul az Utazás kiállítás előadás-sorozata, az előadó dr. Somogyi Zoltán, az UNWTO executive directora lesz. Majd a Magyar Turizmus Zrt. 2013. évi marketingaktivitásának ismertetése után a résztvevők gyakorlati tanácsokat kaphatnak hazai és külföldi példákon keresztül a „best practice” szekció ülések keretében, amely minden bizonnyal az idei szakmai program egyik leghasznosabb és ez által legnagyobb érdeklődésre számot tartó témája lesz. A konferencia második napjának fő vezérfonala ezúttal is az online, a hallgatók megismerhetik a legfrissebb social és mobil marketing trendeket, a Google turizmuskutatásának eredményeit, és sikeres online utazási portálok is szerepelnek az előadók között. A szakemberek részéről évről évre növekszik az érdeklődés az Utazás kiállítás iránt, és több ezren látogatnak ki, hogy találkozzanak kollégáikkal, építsék és ápolják szakmai kapcsolataikat. A szakmai színvonal és az esemény jelentőségének további növelése céljából a szervező 2013-ban első alkalommal írta ki az Utazás Turisztikai Kommunikációs Díj pályázatot (www.utazas.hungexpo.hu/UKTD_palyazat_ 2013), amire három kategóriában – reklámfilm, vírusvideó, integrált marketingkampány – várják a pályaműveket, a beérkezett nevezéseket pedig jeles hazai reklám-, marketing- és turisztikai szakemberekből álló szakmai zsűri véleményezi. A díjátadóra az Utazás kiállítás nyitónapján, ünnepélyes keretek között kerül sor. A szervezők természetesen nem csak a szakma számára szeretnének maradandó élményt és tudást nyújtani. A nagyközönség számára is újszerű programkínálattal készülnek. Egy napra bárkiből világutazó lehet az Utazás kiállítás öt kontinenst és Magyarországot bemutató, izgalmas játékában, amellyel belföldi utazást lehet nyerni. A játék lényege, hogy a belépéskor kapott útlevélbe bekerüljön a játék mind a hat állomásának pecsétje, amihez természetesen különféle feladatokat kell megoldania a látogatóknak. A színpadon az országok, hazai régiók és városok szokásos zenés-táncos bemutatkozói mellett szórakoztató vetélkedők keretében bárki kipróbálhatja mennyi ruhát tud becsomagolni egy bőröndbe, milyen gyorsan tud felfújni egy nyakpárnát, vagy hogy milyen ügyesen tudja egy autó csomagtartóját bepakolni. Az idei év külföldi díszvendége Szlovákia, standjukon a 2013-as kulturális főváros, Kassa látnivalóin és programjain túl helyi specialitásokkal, ételekkel és italokkal csábítják utazásra a közönséget. A hazai városok közül Nyíregyháza kap kiemelt figyelmet, amely egy valódi dzsungellel készül, hogy büszkeségét, az állatkertet hirdesse. Kulturális díszvendégként mutatkozik be Kalocsa, ahol a porcelánfestéstől az őröltpaprika-készítés fortélyain át egészen a hímzésig, sőt még azon túl is találnak érdekességeket a látogatók. A belépőjegyet mind a szakmai napra, mind a nagyközönség napokra érdemes elővételben, online megváltani, így nemcsak az ár kedvezőbb, de a sorban állás is elkerülhető. A jegy ezúttal is érvényes az egyidejű rendezvényekre, a Karaván Szalonra, a PORT.hu Bringaexpóra és az első alkalommal megrendezett VitalExpóra. További részletek és jegyvásárlás a rendezvény honlapján: www.utazas.hungexpo.hu. A legfrissebb hírekért érdemes csatlakozni a vásár közösségi oldalához a Facebookon: www.facebook.com/utazaskiallitas.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.