Hogy válasszunk utasbiztosítást?

Naponta jelennek meg hírek, miszerint hatalmas kockázatnak tesszük ki magunkat, ha utasbiztosítás nélkül indulunk nyaralni. Az egyes utasbiztosítások árának és szolgáltatásainak különbségéről azonban szinte alig tudni, pedig jelentős eltérések vannak utasbiztosítás és utasbiztosítás között.

Évente mintegy 4 millió honfitársunk nyaral külföldön. Ők, az átlagosan nyolc napos kint tartózkodás biztosítására átlag 8.000 forintot költenek fejenként, pedig sokszor már 3.000 forintért is különb biztosítást találhatnának maguknak, ha nem fogadnák el az első szembejövő utasbiztosítási ajánlatot, állítja közleményében a biztositas.hu, független online biztosításközvetítő.

Az "utasbiztosítás egy kávé áráért szlogenben" valóban van igazság, ehhez azonban körül kell egy kicsit néznie az utazónak a piacon. Erre az utasbiztosításokat összehasonlító internetes oldalak a legalkalmasabbak, ahol a teljes hazai kínálatból választhatunk.

Az igazság az, hogy egy kávé áráért csak egy-egy napos, egy főre szóló biztosítást kaphatunk, de az ilyen utazás ritka. A nyári kiutazások esetében általában négy fős család nyolc napra szóló utasbiztosításáról beszélhetünk, ahol a biztosítás díja már több tízezer forintra rúg. Az árak 12.000-től 28.000 forintig szóródnak, vagyis pusztán csak az anyagi szempontokat figyelembe véve is érdemes igénybe venni az összehasonlítás adta lehetőségeket.

Az árkülönbségnél is fontosabb szempont azonban a vásárolt utasbiztosításban lévő szolgáltatások köre, vagyis, hogy valójában mire szól az adott biztosítás. A szolgáltatások között ugyanis még az áraknál is nagyobb különbségeket találunk. Ebben a tekintetben is segítséget kapunk azonban az internetes összehasonlító portálokon, melyek közérthető módon (általában piktogramok segítségével) mutatják be az egyes termékekben lévő fedezeteket.

A Biztosítás.hu értékelése szerint a tartalmazott szolgáltatásokat összemérve a legjobb hazai utasbiztosítás 92, míg a leggyengébb pusztán 23%-ot ér(!). A portál azt is elárulja, hogy nem a legjobb biztosítás a legdrágább és ezt a szerződéseiket online kötő utazók ki is használják.

Az idén közel 400.000, interneten keresztül kötődő utasbiztosításban a legtöbben az ár/érték arányban leginkább kedvező, ún. középkategóriás termékeket választják. Ezen utazók majdnem 90%-a autóval utazik külföldre és bankkártyával fizeti ki utasbiztosítását.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.