Odaút: Budapest–Párizs 5P320 – Visszaút: Budapest–Párizs 5P329
A légitársaság egyenletes teljesítményt nyújtott a tesztelés során: az oda- és a visszaút értékelése szinte teljesen megegyezik, mind százalékosan, mind az általános értékelésben. A személyzet tagjai különböző ruhákat viseltek, névkitűzőt egyikük sem. A beszállásnál mind elöl, mind hátul jelen voltak, és üdvözölték az utasokat magyarul és angolul egyaránt – mindezt mosolyogva. De a helyet, hogy hova szól az utas jegye, már nem mutatták meg neki. A biztonsági előírásokat élőben mutatta be a kísérőszemélyzet, mindenki számára érthető módon. Egyik út alkalmával sem a kapitány jelentkezett, hanem a vezető légiutas-kísérő bemutatkozott be, illetve sorolta fel a személyzet többi tagját, és üdvözölte a fedélzeten lévőket. A gép felszállása előtt, sőt még a leszálláskor is alaposan ellenőrizték az öv használatát és feszességét, ez a korábban tesztelt légitársaságokról nem mondható el. A Párizsba tartó gépen 35 percet kellett várni, mire a SKY Bistro megnyitott, míg a Budapestre tartó járaton ez a várakozási idő csak tíz perc volt. A személyzet nem erőltette a használatát, de azoknak, akik igénybe vették a szolgáltatást, kedvesen szolgáltak fel. Vissza nem tértek, de a kérdésekre megfelelő, kedves választ adtak, a kéréseknek eleget tettek. A személyzet összességében kedves és udvarias volt, a kiszolgálás színvonala az ötös skálán a legjobb értékelést kapta. Magával a géppel már annál több volt a probléma. Az ülőhelyen nincsen fejtámasztakaró, ugyan az ablakok tiszták, és az ülőhelyek is kényelmesnek mondhatók, de a támla maszatos, foltok és cseppek vannak a műbőrtáblán, asztalon. Ez elég visszataszító és kellemetlen. Az ülés támlájában a biztonsági előírásokról szóló információs anyagok megtalálhatóak csakúgy, mint a tisztasági zacskó, de újság, magazin nincsen kihelyezve.
A megérkezésnél a csomagokra szinte alig kellett várni a szalagnál (kb. 15 percet), amint odaért az utasunk, már érkezett is, de ez szerencse kérdése is lehet.
Összességében amit egy fapadostól elvár az ember, azt teljesítette a SkyEurope légitársaság, de a személyzet „diszkréciója” nem volt szimpatikus a shoppernek. A tesztelő szubjektív véleménye: „A személyzet tagjai tényleg csak a kötelező szinten voltak jelen. Elvégezve feladatukat (beszállás, indulás körüli feladatok, ételek kiadása, szemétszedés, leszállás) hátrahúzódtak a gép végébe, a függöny mögé. Vidáman, nevetgélve társalogtak. Ezzel nem az a baj, hogy jól érzi valaki magát a munkahelyén, hanem azt éreztem, közben háttérbe szorultak az utasok. Kicsit mintha magukra hagyták volna erre az időre őket. Nem az hiányzott, hogy nem nyüzsögnek, hanem az hogy sehol sincsenek. Ezt visszafelé is így éreztem. Egyébként minden nagyon egyszerűen alakult, mint a 7-es buszon”.
Technika
A tesztelőnek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelnie a légitársaságot:
Arculat, Kiszolgálás/Személyzet, Image, Lezárás – általános értékelés, fontosság.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 31 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül a megadott szempont szerint 1–5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték a légitársaságot, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. [email protected] www.smartrin.com