Ezeknek - véli - rég nincs értelme, különösen, hogy a legjobb marketing eszközök ott vannak a szemünk előtt, nap mint nap látjuk őket, de valahogy nem akarjuk vagy nem tudjuk „magunkévá tenni”.
„Egyik leghatékonyabb eszköz, a Facebook. Ezt már biztosan mindenki ismeri, naponta több órát is képes függőként az üzenőfalat és a kommenteket figyelni és lájkolgatni a különféle állatos, eltűnt-keressük, kinőtt az első foga a gyereknek képeket. De sokan nem látják benne az üzleti lehetőséget, azt az reményt, amit régóta keres, vagy csak vágyik rá, és sopánkodik, hogy soha nem jön el” - írja.
Vannak azok, akik nem használják üzleti szempontból a Facebookot és vannak azok, akik használják, de rosszul - írja le az általános helyzetet, majd számos jó tanáccsal szolgál és sorolja az ingyenes lépéseket.
„Hozzunk létre egy Facebook oldalt az utazási irodánknak, de ne személyes profilt, tehát ne jelölgessünk ismerősként.
Profil képként adjuk meg a logónkat, de ne utazási, vagy egyéb nem oda illő témájú képet.
Borítóképet szerkesszük meg, tegyünk rá némi szöveget, ami sugallja, hogy utazási iroda vagyunk. Ez szakmába illő kép legyen, ne egy virágos rét.
Küldjünk Facebook-értesítőt azoknak az ismerősöknek, akik nem az utazási szakmában dolgoznak. De hagyjuk ki a kollégákat, ők biztosan nem fognak velünk utazni, sőt még meg sem fogják osztani a posztokat.
Küldjünk e-mailes értesítőt mindenkinek, akivel valaha is kapcsolatban álltunk. Outlookból, egyéb levelezőből, néhány kattintással megoldható. Ne szelektáljunk. Mi nem tudjuk eldönteni, hogy ki fog minket lájkolni és ki nem. Ez nem zaklatás, ezt a Facebook rendszere kiküldi, különben is már leveleztünk, ha megvan az e-mail címe, tehát legális.
Posztoljunk! Naponta legfeljebb kétszer; délelőtt és délután. Ne egymás után pakolgassuk fel az ajánlatokat, mert az az idegesítő kategória. Elveszíthetjük azt, akit megszereztünk. Posztoláskor írjunk néhány sor „szabadszájú” bevezető sort, és csatoljunk mindig egy képet. Ne csak az aktuális görög last minute linkjét adjuk meg. Szükséges egy frappáns bevezető.
Utazási irodásként ne osszuk meg más iroda ajánlatát, mert a konkurenciát reklámozzuk Csináljunk inkább saját postot belőle, ha nem akarjuk, hogy az utas máshoz forduljon.
Ne tegeződjünk, magázódjunk a Facebookon! Az utasok nem a haverok, és nem is ismerősök. Tisztelet jár nekik. Ha az irodában személyesen sem tegezik az utasokat, akkor a Facebookon miért? Nem szabad.
Nagyon ne térjünk el az utazás témájától, kutyás macskás képet csak azért feltenni, hogy lájkolják, semmi értelme. Keressünk cikkeket az interneten, szép képekkel, majd ebből a forrás megjelölésével készítsünk tartalmat weboldalunkra és azt osszuk meg, mivel így egyből a weboldalunkra irányítjuk a látogatót.
Minden postba csempésszük bele a lehetőséget a weboldalunkra való átkattintásra. Az a lényeg, hogy a látogató jöjjön az oldalra és nézzen szét.
Kössük össze a weboldalunkat a Facebook oldalunkkal like box, megosztás vagy egyéb formában.
Mindezek pénzbe nem kerülnek és egy hónap alatt működővé válnak - véli a Kreatur. Ezt követően jöhetnek a hirdetések, melyről ekkép vélekedik:
„Nem kell az automatikus hirdetés – fizessen 2000 forintot és majd boldog boldogtalan lájkolja az oldalát -, mert pontosan kell irányítani a hirdetést, a saját célcsoportunkra, például területi és kor szerint megoszlásban. Ez sem bonyolult, csak rá kell keresni az interneten, hogy mit hogyan kell kezelni a Facebook hirdetés kezelőjében és már készíthetjük is a napi posztok hirdetését, a lájk szám növelést, és készülhetünk, hogy több utasunk lesz, mint korábban.
Kiderül: a lájkok száma nem minden. Van olyan iroda, aki 10.000 lájkkal rendelkezik, és alig beszélnek az oldaláról 100-an. Ez nagyjából annyit jelent, hogy készítettem 10.000 katalógust, majd elküldtem postán és 100-an meg is nézték. Ezen sürgősen változtatni kell. Legalább 20-40 %-os aránynak kell lenni, sőt ennél magasabbnak.
Ami az anyagi terheket illeti, már napi 1-2 ezer forint ráfordítással, napi 1-2 poszttal, hirdetéssel, havi két-három száz új lájkkal lehet gazdagabb az utaztató. A posztokat egyre többen fogják figyelni, egyre több lájk és megosztás érkezik, ami az újabb lájkokat és megosztásokat fogja eredményezni. És néhány hónapon belül, érezhető a különbség, azaz milyen volt az élet a Facebook előtt és Facebook után.