Utazási irodások nagy bajban vagytok, néhány dolgot rosszul csináltok!

„ Egyre kevesebb az utas, egyre kevesebbet költünk Marketingre, és amit még is, azt nem jó irányba. Mit lehet tenni? Felejtsük el a hagyományos, már régen elavult hirdetéseket!” - szólít fel Kreatur, az utazási szakma rejtélyes bloggere.

Ezeknek - véli - rég nincs értelme, különösen, hogy a legjobb marketing eszközök ott vannak a szemünk előtt, nap mint nap látjuk őket, de valahogy nem akarjuk vagy nem tudjuk „magunkévá tenni”.

„Egyik leghatékonyabb eszköz,  a Facebook. Ezt már biztosan mindenki ismeri, naponta több órát is képes függőként az üzenőfalat és a kommenteket figyelni és lájkolgatni a különféle állatos, eltűnt-keressük, kinőtt az első foga a gyereknek képeket. De sokan nem látják benne az üzleti lehetőséget, azt az reményt, amit régóta keres, vagy csak vágyik rá, és sopánkodik, hogy soha nem jön el” - írja.

Vannak azok, akik nem használják üzleti szempontból a Facebookot és vannak azok, akik használják, de rosszul - írja le az általános helyzetet, majd számos jó tanáccsal szolgál és sorolja az ingyenes lépéseket.

„Hozzunk létre egy Facebook oldalt az utazási irodánknak, de ne személyes profilt, tehát ne jelölgessünk ismerősként.
Profil képként adjuk meg a logónkat, de ne utazási, vagy egyéb nem oda illő témájú képet.
Borítóképet szerkesszük meg, tegyünk rá némi szöveget, ami sugallja, hogy utazási iroda vagyunk. Ez szakmába illő kép legyen, ne egy virágos rét.
Küldjünk Facebook-értesítőt azoknak az ismerősöknek, akik nem az utazási szakmában dolgoznak. De hagyjuk ki a kollégákat, ők biztosan nem fognak velünk utazni, sőt még meg sem fogják osztani a posztokat.
Küldjünk e-mailes értesítőt mindenkinek, akivel valaha is kapcsolatban álltunk. Outlookból, egyéb levelezőből, néhány kattintással megoldható. Ne szelektáljunk. Mi nem tudjuk eldönteni, hogy ki fog minket lájkolni és ki nem. Ez nem zaklatás, ezt a Facebook rendszere kiküldi, különben is már leveleztünk, ha megvan az e-mail címe, tehát legális.
Posztoljunk! Naponta legfeljebb kétszer; délelőtt és délután. Ne egymás után pakolgassuk fel az ajánlatokat, mert az az idegesítő kategória. Elveszíthetjük azt, akit megszereztünk. Posztoláskor írjunk néhány sor „szabadszájú” bevezető sort, és csatoljunk mindig egy képet. Ne csak az aktuális görög last minute linkjét adjuk meg. Szükséges egy frappáns bevezető.
Utazási irodásként ne osszuk meg más iroda ajánlatát, mert a konkurenciát reklámozzuk Csináljunk inkább saját postot belőle, ha nem akarjuk, hogy az utas máshoz forduljon.
Ne tegeződjünk, magázódjunk a Facebookon! Az utasok nem a haverok, és nem is ismerősök. Tisztelet jár nekik. Ha az irodában személyesen sem tegezik az utasokat, akkor a Facebookon miért? Nem szabad.
Nagyon ne térjünk el az utazás témájától, kutyás macskás képet csak azért feltenni, hogy lájkolják, semmi értelme. Keressünk cikkeket az interneten, szép képekkel, majd ebből a forrás megjelölésével készítsünk tartalmat weboldalunkra és azt osszuk meg, mivel így egyből a weboldalunkra irányítjuk a látogatót.
Minden postba csempésszük bele a lehetőséget a weboldalunkra való átkattintásra. Az a lényeg, hogy a látogató jöjjön az oldalra és nézzen szét.
Kössük össze a weboldalunkat a Facebook oldalunkkal like box, megosztás vagy egyéb formában.

Mindezek pénzbe nem kerülnek és egy hónap alatt működővé válnak - véli a Kreatur. Ezt követően jöhetnek a hirdetések, melyről ekkép vélekedik: 

„Nem kell az automatikus hirdetés – fizessen 2000 forintot és majd boldog boldogtalan lájkolja az oldalát -, mert pontosan kell irányítani a hirdetést, a saját célcsoportunkra, például területi és kor szerint megoszlásban. Ez sem bonyolult, csak rá kell keresni az interneten, hogy mit hogyan kell kezelni a Facebook hirdetés kezelőjében és már készíthetjük is a napi posztok hirdetését, a lájk szám növelést, és készülhetünk, hogy több utasunk lesz, mint korábban.

 Kiderül: a lájkok száma nem minden. Van olyan iroda, aki 10.000 lájkkal rendelkezik, és alig beszélnek az oldaláról 100-an. Ez nagyjából annyit jelent, hogy készítettem 10.000 katalógust, majd elküldtem postán és 100-an meg is nézték. Ezen sürgősen változtatni kell. Legalább 20-40 %-os aránynak kell lenni, sőt ennél magasabbnak.

Ami az anyagi terheket illeti, már napi 1-2 ezer forint ráfordítással, napi 1-2 poszttal, hirdetéssel, havi két-három száz új lájkkal lehet gazdagabb az utaztató. A posztokat egyre többen fogják figyelni, egyre több lájk és megosztás érkezik, ami az újabb lájkokat és megosztásokat fogja eredményezni. És néhány hónapon belül, érezhető a különbség, azaz milyen volt az élet a Facebook előtt és Facebook után.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.