Útra kelt a fröccs-busz

Ha nyár, akkor fröccs, ha fröccs, akkor Fröccsbusz, azaz indul az Agrármarketing Centrum (AMC) idei fröccskampánya. A kampány kultikus járműve a budapesti Mikszáth térről startol egy hónapos országos roadshow-jára, a körutat Hajós András fröccsmester indítja el. A kampány során az AMC a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt népszerűsíti.

Az idei fröccskampány a fröccskultúra további, széles körű terjesztése mellett a fröccs térhódítását is célozza a gasztronómiában. A fröccs ugyanis jelenleg méltatlanul kevés teret kap a magas konyhaművészetben, a gasztronómia egyelőre „szűzföld” a számára. A fröccs kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja. Ezzel együtt az is teljes tévedés, hogy melléktermék, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani.

A gasztronómia meghódítását Budapest egyik leghíresebb „vigalmi régiójában”, a Mikszáth téren és az oda vezető Krúdy utcában működő vendéglők séfjei külön erre az alkalomra kreált fröccskorcsolyáival is támogatják. A főváros e negyede a kampány ideje alatt fröccsbázisként működik, ahol mindenki mindegyik étteremben ugyanannyiért kaphatja meg kedvenc bor-víz kombinációját.

Az immár harmadik éve indított kampány alapvető célja így, hogy a fröccs elfoglalja az őt megillető helyet a magyar italkultúrában. Tudatosítani szeretnék egyúttal azt, hogy jó fröccsöt csak minőségi borból lehet készíteni, így az AMC a minőségi magyar borok forgalmának növekedésére is számít. „A jó fröccshöz nem csak kiváló minőségű magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, a szikvíz is szükséges” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója. Az AMC a köztudatban hungarikumként élő fröccsöt önálló brandként építené fel. Az ital önmagában is kiváló kísérője lehet kerti partiknak, egy-egy fesztiválon eltöltött hétvégének, szabadtéri programoknak, és a fröccsmenük révén új impulzusokat adhat a gasztronómiának is. Szerencsés lenne, ha az éttermek fröccslapokat rendszeresítenének és egy finom ezüsttálcán egy jó palack magyar bor és egy szódásüveg mellé helyezve megadnák a fröccskészítés örömét vendégeiknek.

Az egy hónapon át tartó kampány két emblematikus „intézménye” a fröccsmester Hajós András, aki természetesen nagy fröccsrajongó, valamint a maga nemében is látványosságnak számító 37 éves Volkswagen T2 Fröccsbusz. A jármű egész augusztusban keresztül-kasul járja az országot, állomásain mozgó fröccskimérésként a helyi borokból készült frissítővel látja el a szomjazókat – ezzel egyben az adott régió borait is népszerűsíti természetesen. A tavalyi kampánysorán a Fröccsbusz több mint kétezer kilométert tett meg és mintegy ezer palack bort dolgozott fel fröccsnek. „A nyári hőségben a fröccs fiziológiai mentőmellényként is funkcionál amellett, hogy erős ellensúlya lehet a helyenként már-már kóros borsznobizmusnak” – kampányolt Hajós András a kultikus frissítő mellett. „A fröccsben az az egyik legszebb, hogy mindenki megtervezheti a saját, egyedi fröccsét.”

A fröccskampány szerteágazó és intenzív lesz: a Fröccsbusz országjárása mellett a szervezők széleskörű BTL-kampány keretében a fröccsöt ismertető és népszerűsítő információs anyagokkal látják el a csatlakozó vendéglőket. Intenzív médiakampány is indul, ebben Hajós fröccsmester legfőbb segítője Rákóczi Ferenc, a Class FM műsorvezetője lesz.

A Fröccsbusz roadshow-ján érinti a nagyobb városokat és leparkol több rendezvényen, fesztiválon is, főbb megállói:

augusztus 5. Debrecen Borkarnevál

augusztus 13-14. Budaörs Verda napok

augusztus 18-19. Balatonfüred Füredi Borhetek

augusztus 19-20. Sopron Miss Saigon - művészeti kulturális program

augusztus 26. Szeged SZIN

augusztus 27-28. Budapest HÍRes Íznapok

A Fröccsbusz útvonalát az érdeklődők nyomon követhetik a http://www.egyjofroccs.hu oldalon, ahol további érdekes információkat és képes beszámolókat is találhatnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.