Az idei fröccskampány a fröccskultúra további, széles körű terjesztése mellett a fröccs térhódítását is célozza a gasztronómiában. A fröccs ugyanis jelenleg méltatlanul kevés teret kap a magas konyhaművészetben, a gasztronómia egyelőre „szűzföld” a számára. A fröccs kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja. Ezzel együtt az is teljes tévedés, hogy melléktermék, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani.
A gasztronómia meghódítását Budapest egyik leghíresebb „vigalmi régiójában”, a Mikszáth téren és az oda vezető Krúdy utcában működő vendéglők séfjei külön erre az alkalomra kreált fröccskorcsolyáival is támogatják. A főváros e negyede a kampány ideje alatt fröccsbázisként működik, ahol mindenki mindegyik étteremben ugyanannyiért kaphatja meg kedvenc bor-víz kombinációját.
Az immár harmadik éve indított kampány alapvető célja így, hogy a fröccs elfoglalja az őt megillető helyet a magyar italkultúrában. Tudatosítani szeretnék egyúttal azt, hogy jó fröccsöt csak minőségi borból lehet készíteni, így az AMC a minőségi magyar borok forgalmának növekedésére is számít. „A jó fröccshöz nem csak kiváló minőségű magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, a szikvíz is szükséges” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója. Az AMC a köztudatban hungarikumként élő fröccsöt önálló brandként építené fel. Az ital önmagában is kiváló kísérője lehet kerti partiknak, egy-egy fesztiválon eltöltött hétvégének, szabadtéri programoknak, és a fröccsmenük révén új impulzusokat adhat a gasztronómiának is. Szerencsés lenne, ha az éttermek fröccslapokat rendszeresítenének és egy finom ezüsttálcán egy jó palack magyar bor és egy szódásüveg mellé helyezve megadnák a fröccskészítés örömét vendégeiknek.
Az egy hónapon át tartó kampány két emblematikus „intézménye” a fröccsmester Hajós András, aki természetesen nagy fröccsrajongó, valamint a maga nemében is látványosságnak számító 37 éves Volkswagen T2 Fröccsbusz. A jármű egész augusztusban keresztül-kasul járja az országot, állomásain mozgó fröccskimérésként a helyi borokból készült frissítővel látja el a szomjazókat – ezzel egyben az adott régió borait is népszerűsíti természetesen. A tavalyi kampánysorán a Fröccsbusz több mint kétezer kilométert tett meg és mintegy ezer palack bort dolgozott fel fröccsnek. „A nyári hőségben a fröccs fiziológiai mentőmellényként is funkcionál amellett, hogy erős ellensúlya lehet a helyenként már-már kóros borsznobizmusnak” – kampányolt Hajós András a kultikus frissítő mellett. „A fröccsben az az egyik legszebb, hogy mindenki megtervezheti a saját, egyedi fröccsét.”
A fröccskampány szerteágazó és intenzív lesz: a Fröccsbusz országjárása mellett a szervezők széleskörű BTL-kampány keretében a fröccsöt ismertető és népszerűsítő információs anyagokkal látják el a csatlakozó vendéglőket. Intenzív médiakampány is indul, ebben Hajós fröccsmester legfőbb segítője Rákóczi Ferenc, a Class FM műsorvezetője lesz.
A Fröccsbusz roadshow-ján érinti a nagyobb városokat és leparkol több rendezvényen, fesztiválon is, főbb megállói:
augusztus 5. Debrecen Borkarnevál
augusztus 13-14. Budaörs Verda napok
augusztus 18-19. Balatonfüred Füredi Borhetek
augusztus 19-20. Sopron Miss Saigon - művészeti kulturális program
augusztus 26. Szeged SZIN
augusztus 27-28. Budapest HÍRes Íznapok
A Fröccsbusz útvonalát az érdeklődők nyomon követhetik a http://www.egyjofroccs.hu oldalon, ahol további érdekes információkat és képes beszámolókat is találhatnak.