A Germanwings 2005-ben nyereséggel zárta az évet, forgalma 60 százalékkal nőtt, és meghaladta a 400 millió eurót. A 49 százalékban a Lufthansa közvetett tulajdonában levő társaság tavaly 5,5 millió utast szállított, az idén 7,5 milliót várnak. Budapestről 2005-ben 192 000 utas vette igénybe a cég szolgáltatásait, míg az idén 215 ezerre számítanak.
Ugyan a Germanwings Budapest és Stuttgart, illetve Köln közötti járatainak 85,2 százalékos a helykihasználtsága, új járatok beindítását nem tervezik Budapestről, a stuttgarti útvonalon viszont sűrítik a járatokat. Jövőre, az új repülőgépek megérkezése után elképzelhető, hogy repülnek a Hamburg–Budapest útvonalon is – nyilatkozta lapunknak Marc- Kristian Gerdes, a Germanwings country managere. A Budapest és a két német város között közlekedő járatok utasainak 42 százaléka nem városlátogató turista, hanem üzletember. Az ő igényeiknek (is) megfelelve döntöttek úgy, hogy járataikon széles bőrülésekkel várják az utasokat. Az idén két új tengerparti üdülőhellyel, Alicantéval és Heraklionnal bővül a nyári célállomások köre. Gerdes szerint a kisebb fapadosoknak szövetségbe kellene tömörülniük, vagy el fognak tűnni. A „műfaj” azonban nincs leáldozóban, mivel Európa keleti felén még sok „felfedezetlen” város van: Belgrádba, Kalinyingrádba hamarosan ők is repülnek. Magyar vidéki repülőtérre viszont nem indítanak járatot. Képünkön: Marc-Kristian Gerdes