A rendőrség jelenleg szakértők bevonásával vizsgálja, hogy a szálloda üzemeltetője milyen pénzügyi kondícióval rendelkezett a szolgáltatás teljesítésére a megrendelés felvételekor, az ügyben tegnap kihallgatás is történt – mondta el Aranyosi Gábor őrnagy. A városi rendőrkapitányság bűnügyi osztályának vezetője hangsúlyozta, széleskörű adatgyűjtés zajlik, amely keretében próbálják az ügy összes körülményét értékelni. A károsultaknak nem szükséges személyesen befáradniuk a rendőrkapitányságra, akár levélben is jelezhetik érdeksérelmüket.
Csütörtökön hírül adtuk, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt indult eljárás a Hotel Cardos Kft. ellen a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen. A panaszok lényege, hogy több honlapon utalványokat vásároltak a Saphir Aqua Aparthotel-be, ám a megvásárolt szolgáltatást nem tudták igénybe venni.
Gulliver: a fogyasztóvédelmi vizsgálat enyhe
A TurizmusOnline-nak sikerült elérni az egyik honlap tulajdonosát, akinek 54 jóhiszemű vevője van, a híradások alapján 1800 károsult között. A Gulliver Travel Utazási Iroda ügyvezetője, Réti Péter elmondta, jobban örült volna, ha a tizenhárom éve tisztességesen és botrányok nélkül elért sikeres fejlődésük állomásairól nyilatkozhatna, ám az ügy kapcsán határozott véleménye, hogy a fogyasztóvédelmi vizsgálat fontos, elengedhetetlen, ám ez esetben enyhének tartja. A hotel üzemeltetőjével, a Hotel Cardos kft-vel olyan szerződésben álltak, amely az együttműködésük idejére elvileg kizárta, hogy más portálokon alacsonyabb áron is árulják a szálloda férőhelyeit. Ezért fogalmazódott meg benne az a kérdés: elképzelhető-e, hogy a tisztességtelen kereskedelmi tevékenység már 2010 decemberében azzal elkezdődhetett, amikor a hotel két, értékesítésért, marketing tevékenységért, illetve üzemeltetésért felelős, vezető beosztásúként bemutatkozó munkatársa alapított egy másik céget, annak ügyvezetői is lettek?
Ez a cég létrehozta és mind a mai napig üzemelteti azt a portált (mivel e cikk élesítésének pillanatáig a portál illetékeseitől nem kaptunk választ megkeresésünkre, ezért nem írjuk le a nevet – a szerk.), amelyiken hírek szerint ezres nagyságrendben árulták a rendkívül nyomott árral feltüntetett kuponokat, amelyeket most nem tudnak beváltani. A jóhiszemű olvasóközönséget úgy buzdítják vásárlásra, hogy le ne maradjanak, mert már csak 1 darab van, ami a rendkívül magas eladási számok tükrében valótlan állításnak tűnik. De ennek kiderítése már a nyomozóhatóság illetékességébe tartozik.
Nem elhanyagolandó tény, hogy az első, saját 54 károsult vevőjét tájékoztató levelükre ügyvédi felszólítást kaptak a szálloda addigi kapcsolattartóitól (ezt Réti Péter a Turizmus Online számára el is küldte – a szerk.) A Gulliver Travel ügyvezetője szerint a levél plasztikusan érzékelteti azt a stílust és üzleti magatartást, ami a kialakult helyzetet okozza.
A kötelező biztosítás hiánya
Aranyos Gábor őrnagy, kérdésünkre elmondta: valóban vizsgálják a 2010 decemberében történt cégalapítás körülményeit, ám az ügy jelenlegi szakaszában ennél többet nem mondhat. A rendőrségi szakember arra is utalt, hogy adott esetben még az is elképzelhető, az ügy polgári jogi vonalon folytatódik, azaz, az egymással vitában álló felek – tulajdonos, üzemeltető, közvetítők – egy polgári bíróságon kérhetik az érdemi, jogerős elbírálást. Ígérte, a későbbiekben lehetőség szerint szélesebb körű tájékoztatást is adnak.
Réti Péter szerint az ügy felhívja a figyelmet egy általános problémára is, a szállodák által kibocsátott, előre kifizetett voucherek beválthatóságának kötelező felelősségbiztosítása hiányának kérdésére. A Gulliver kizárólag olyan szálláshelyekkel szerződik, amelyek vállalják a beváltási, továbbá a visszafizetési garanciát is az általuk kibocsájtott kuponokért. Ám ez Magyarországon jelenleg nem általános, kötelező előírás, és éppen ennek hiánya okozza a jogbizonytalanságot, amely elsősorban a fogyasztókat sújtja.