Üzletszerűen elkövetett csalás miatt indult nyomozás

Üzletszerűen elkövetett csalás gyanúja miatt indult nyomozás a soproni Saphir Aqua Aparthotel ügyében - erősítette meg Aranyos Gábor őrnagy, a Soproni Városi Rendőrkapitányság bűnügyi osztályvezetője. "Az ügyben indult fogyasztóvédelmi eljárás fontos, ám ebben az esetben túl enyhe, és valóban szükség lehet a bűnüldöző hatóságok fellépésére" - nyilatkozta lapunknak a szálloda férőhelyeit értékesítő egyik honlap vezetője.

A rendőrség jelenleg szakértők bevonásával vizsgálja, hogy a szálloda üzemeltetője milyen pénzügyi kondícióval rendelkezett a szolgáltatás teljesítésére a megrendelés felvételekor, az ügyben tegnap kihallgatás is történt – mondta el Aranyosi Gábor őrnagy. A városi rendőrkapitányság bűnügyi osztályának vezetője hangsúlyozta, széleskörű adatgyűjtés zajlik, amely keretében próbálják az ügy összes körülményét értékelni. A károsultaknak nem szükséges személyesen befáradniuk a rendőrkapitányságra, akár levélben is jelezhetik érdeksérelmüket.

Csütörtökön hírül adtuk, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt indult eljárás a Hotel Cardos Kft. ellen a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen. A panaszok lényege, hogy több honlapon utalványokat vásároltak a Saphir Aqua Aparthotel-be, ám a megvásárolt szolgáltatást nem tudták igénybe venni.

Gulliver: a fogyasztóvédelmi vizsgálat enyhe

A TurizmusOnline-nak sikerült elérni az egyik honlap tulajdonosát, akinek 54 jóhiszemű vevője van, a híradások alapján 1800 károsult között. A Gulliver Travel Utazási Iroda ügyvezetője, Réti Péter elmondta, jobban örült volna, ha a tizenhárom éve tisztességesen és botrányok nélkül elért sikeres fejlődésük állomásairól nyilatkozhatna, ám az ügy kapcsán határozott véleménye, hogy a fogyasztóvédelmi vizsgálat fontos, elengedhetetlen, ám ez esetben enyhének tartja. A hotel üzemeltetőjével, a Hotel Cardos kft-vel olyan szerződésben álltak, amely az együttműködésük idejére elvileg kizárta, hogy más portálokon alacsonyabb áron is árulják a szálloda férőhelyeit. Ezért fogalmazódott meg benne az a kérdés: elképzelhető-e, hogy a tisztességtelen kereskedelmi tevékenység már 2010 decemberében azzal elkezdődhetett, amikor a hotel két, értékesítésért, marketing tevékenységért, illetve üzemeltetésért felelős, vezető beosztásúként bemutatkozó munkatársa alapított egy másik céget, annak ügyvezetői is lettek?

Ez a cég létrehozta és mind a mai napig üzemelteti azt a portált (mivel e cikk élesítésének pillanatáig a portál illetékeseitől nem kaptunk választ megkeresésünkre, ezért nem írjuk le a nevet – a szerk.), amelyiken hírek szerint ezres nagyságrendben árulták a rendkívül nyomott árral feltüntetett kuponokat, amelyeket most nem tudnak beváltani. A jóhiszemű olvasóközönséget úgy buzdítják vásárlásra, hogy le ne maradjanak, mert már csak 1 darab van, ami a rendkívül magas eladási számok tükrében valótlan állításnak tűnik. De ennek kiderítése már a nyomozóhatóság illetékességébe tartozik.

Nem elhanyagolandó tény, hogy az első, saját 54 károsult vevőjét tájékoztató levelükre ügyvédi felszólítást kaptak a szálloda addigi kapcsolattartóitól (ezt Réti Péter a Turizmus Online számára el is küldte – a szerk.) A Gulliver Travel ügyvezetője szerint a levél plasztikusan érzékelteti azt a stílust és üzleti magatartást, ami a kialakult helyzetet okozza.

A kötelező biztosítás hiánya

Aranyos Gábor őrnagy, kérdésünkre elmondta: valóban vizsgálják a 2010 decemberében történt cégalapítás körülményeit, ám az ügy jelenlegi szakaszában ennél többet nem mondhat. A rendőrségi szakember arra is utalt, hogy adott esetben még az is elképzelhető, az ügy polgári jogi vonalon folytatódik, azaz, az egymással vitában álló felek – tulajdonos, üzemeltető, közvetítők – egy polgári bíróságon kérhetik az érdemi, jogerős elbírálást. Ígérte, a későbbiekben lehetőség szerint szélesebb körű tájékoztatást is adnak.

Réti Péter szerint az ügy felhívja a figyelmet egy általános problémára is, a szállodák által kibocsátott, előre kifizetett voucherek beválthatóságának kötelező felelősségbiztosítása hiányának kérdésére. A Gulliver kizárólag olyan szálláshelyekkel szerződik, amelyek vállalják a beváltási, továbbá a visszafizetési garanciát is az általuk kibocsájtott kuponokért. Ám ez Magyarországon jelenleg nem általános, kötelező előírás, és éppen ennek hiánya okozza a jogbizonytalanságot, amely elsősorban a fogyasztókat sújtja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.