Összevont színpadokkal, drágább jegyekkel, ugyanakkor jelentős diákkedvezményekkel próbálnak a válság ellen küzdeni a Sziget fesztivál szervezői. Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója attól tart, hogy a megváltozott gazdasági körülmények miatt tizedével csökkenhetnek a szponzori bevételeik. Jelezte: emiatt - bár több éve nem tették - ismét állami támogatáshoz folyamodnak; a Miniszterelnöki Hivatalhoz benyújtott kérelmükben 130 millió forintos segítséget kérnek. Közölte, azzal számolnak, hogy idén kevesebb hazai látogató megy ki a Szigetre, ezért komolyabb külföldi reklámkampányba kezdenek. A tavalyi 8 ezer forintos jegyárat 10 ezer forintra emelik, ugyanakkor a magyar felsőoktatásban tanulóknak speciális akciót hirdetnek. Eszerint ha a diákok legfeljebb 50 fős csoportokba szerveződnek, akkor tagjaik akkora kedvezménnyel vehetik meg a jegyet, ahány fős a társaság; így akár fél áron is bejuthatnak nyáron a Szigetre.
A Hegyalja szervezői pedig azt találták ki, hogy a többnapos bérletet idén részletre is meg lehet venni. A részletfizetés ütemezését mindenki maga alakíthatja. Vásárolhatunk például egy RészletBérletet áprilisban, egy következőt májusban és egy harmadikat júniusban, de ha a fesztivál kezdetéig nem sikerül beszerezni az összest, az sem baj, ugyanis a meglévő 1-2 RészletBérlet a belépéskor kipótolható napijegyekkel. (Világgazdaság/kulturpart.hu/Napi Turizmus)