Nézzük, mi történt, miről maradt le, aki nem lehetett jelen. Először Munkácsy Anna kutatásvezető (GKI Gazdaságkutató Zrt) érdekes elemző előadása hangzott el az idegenforgalom és a vendéglátás jelenlegi helyzetéről, valamint a várható tendenciákról 2010 hátralévő időszakára. Jó hír, hogy ez év végéig egyre több külföldi turista érkezése várható Magyarországra (az lenne jó, ha majd a külföldieket is értesítenék erről a szakemberek, ne csak a vendéglátósokat – a szerk.), akik, akárcsak a magyar vendégek, meglehetősen árérzékenyek lesznek. Ennek ellenére, hívta fel a szakértő a figyelmet, nem szabad belemenni olyan spirális árversenybe, amelyből aztán nehéz kiszállni. A GKI elemzése szerint a hozzánk érkezők elsősorban a környező országokból jönnek, azaz ne számítsanak a vendéglátók, szállodások tömeges angol, német, amerikai és más, mostanáig megszokott és várt vendégforgalomra, hanem fel kell arra készülni, hogy változik a világ: az árérzékenység miatt közeli célpontokról közeli helyekre indulnak a turisták.
Kardos György értékesítési szakértő (Miele) a környezettudatos mosogatástechnológia legújabb megoldásait mutatta be, amelynek során energiatakarékos, frissvíz rendszerű technológiákat ismerhetett meg a szakmai közönség. Olyan ár/érték arányt figyelembe vevő technológiákat ajánlott, amelyek a legkényesebb zöldszemléletnek is megfelelnek, teljes vízcserével működnek, és mind nagykonyhában, mind kisebb vendéglátóipari egységben sikeresen alkalmazhatók. Ráadásul a különböző programoknak köszönhetően egyedi igények szerint tisztítanak ezek a mosogatógépek poharakat, edényeket a kötelező minőségbiztosítási rendszer követelményei alapján. És ami szintén lényeges: pl. egy 65°C-os rövid program munkaideje mindössze 6 percig tart!
Egy testvérpár következett – Magony Péter és Zoltán cégvezetők (Bevlo) -, akiknek cége 1997 óta van jelen a hazai piacon, és kizárólag importtextilek magyarországi komplex forgalmazásával és kivitelezésével foglalkoznak – a felméréstől a megvalósításig. Arra figyelmeztették a jelenlévőket, hogy lehet drága, exkluzív textilt, tapétát és más minőségi textíliát vásárolni – azonban gyakran esnek abba a hibába a vásárlók, hogy a vételt követően megbíznak egy „alkalmi szakit”, aki nem ért hozzá, sose látta az anyagot, és borzalmas károkat okozva helyezi el – nem kis bosszúságot és anyagi kárt okozva ezzel a megrendelőnek.
Az előadások után, következő programpontként a Vendég & Hotel szaklap A vendég szemével Étterem- és Étlapdesign versenyének eredményhirdetése jött, amelynél jelen volt a teljes zsűri: Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője, Szőke Álmos országos kereskedelmi vezető a Red Bulltól, vagyis attól a cégtől, amelyik a fődíjat ajánlotta fel, a versenyt meghirdető Vendég & Hotel főszerkesztője, Vágó Ágnes, valamint a zsűri elnöke, Hervé-Lóránth Ervin belsőépítész-designer. És most arról, ami mindenkit a legjobban érdekel, íme, a nyertesek.
Étlap design kategóriában:
I. helyezett New York Café, Budapest – a Michelin-csillagos Costes étterem 2 személyes vacsorameghívása lett a jutalma
II. helyezett Flanek Péter, a Café Erté étlapjának tervezéséért – a Bodrogi Wellness Kúria 2 személyes meghívása egy wellness hétvégére, ez utóbbi díjat Hnatyszyn Gergely, az inárcsi ház igazgatója adta át.
Étterem enteriőr, vendégtér belső design kategóriában:
Általános kategória győztes: New York Szalon, Budapest – a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt felajánlásával fürdőbelépőket kapott.
Kategória győztes (folk): Kisvendéglő a Hargitához, Békéscsaba – a Red Bull által felajánlott fődíjat, a salzburgi Hangár-7 étterembe való szakmai látogatást, 1 éjszakás ellátással kapta, amelyet Szőke Álmos, a cég országos kereskedelmi vezetője adott át a győztes Vincze házaspárnak (velük interjút olvashatnak lapunk köv. nyári dupla számában – a szerk.)
Weblapok kategóriában:
I. helyezett Paris Budapest Restaurant/Sofitel Budapest
II. helyezett Icon Étterem/Hilton Budapest
Mindkét díjazott a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt felajánlásával fürdőbelépőket kapott.
Minden győztes a Professional Publishing Hungary Kft. Kiadó által megjelentetett Vendég & Hotel szaklap oklevelében részesült.
A Klub programja a díjkiosztóval még nem ért véget, hiszen ezután következett a vendéglátósok és a beszállítók egyértelmű véleménye szerint az egyik legjobb rész: exkluzív 3 fogásos üzleti ebéd közben - sárgadinnyeleves vadsonkával, lazacos csirkemell brie velouté-val, tripla csokoládétorta Liszkay Mihály Pangyéri Pincészetéből (Káli-medence, Balaton-felvidék) való vörösborokkal (Pangyéri Szűz Cuvée, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir 2007) – kötetlen beszélgetés, információcsere, kapcsolatépítés.
A nyári szünet után szerkesztőségünk, a Vendég & Hotel szaklap szeptemberben folytatja Business Klub rendezvénysorozatát, ahová továbbra is szeretettel várjuk a szakma képviselőit.
Vágó Ágnes főszerkesztő