Változik a világ – és Ön lépést tart vele?

Úgy tűnik, jó hírünket vitték szét a szakmában az első Vendég & Hotel Business Klub résztvevői, amelyet még május végén tartottunk a KOGART-Ház I. emeleti különtermében, mert a következő találkozónkon, június 28-án, hétfőn, már dupla annyian voltak, mint első alkalommal, és mindenki azzal köszönt el: a nyári szünetet követő szeptemberi alkalommal szintén számíthatunk rá.

Nézzük, mi történt, miről maradt le, aki nem lehetett jelen. Először Munkácsy Anna kutatásvezető (GKI Gazdaságkutató Zrt) érdekes elemző előadása hangzott el az idegenforgalom és a vendéglátás jelenlegi helyzetéről, valamint a várható tendenciákról 2010 hátralévő időszakára. Jó hír, hogy ez év végéig egyre több külföldi turista érkezése várható Magyarországra (az lenne jó, ha majd a külföldieket is értesítenék erről a szakemberek, ne csak a vendéglátósokat – a szerk.), akik, akárcsak a magyar vendégek, meglehetősen árérzékenyek lesznek. Ennek ellenére, hívta fel a szakértő a figyelmet, nem szabad belemenni olyan spirális árversenybe, amelyből aztán nehéz kiszállni. A GKI elemzése szerint a hozzánk érkezők elsősorban a környező országokból jönnek, azaz ne számítsanak a vendéglátók, szállodások tömeges angol, német, amerikai és más, mostanáig megszokott és várt vendégforgalomra, hanem fel kell arra készülni, hogy változik a világ: az árérzékenység miatt közeli célpontokról közeli helyekre indulnak a turisták.

Kardos György értékesítési szakértő (Miele) a környezettudatos mosogatástechnológia legújabb megoldásait mutatta be, amelynek során energiatakarékos, frissvíz rendszerű technológiákat ismerhetett meg a szakmai közönség. Olyan ár/érték arányt figyelembe vevő technológiákat ajánlott, amelyek a legkényesebb zöldszemléletnek is megfelelnek, teljes vízcserével működnek, és mind nagykonyhában, mind kisebb vendéglátóipari egységben sikeresen alkalmazhatók. Ráadásul a különböző programoknak köszönhetően egyedi igények szerint tisztítanak ezek a mosogatógépek poharakat, edényeket a kötelező minőségbiztosítási rendszer követelményei alapján. És ami szintén lényeges: pl. egy 65°C-os rövid program munkaideje mindössze 6 percig tart!

Egy testvérpár következett – Magony Péter és Zoltán cégvezetők (Bevlo) -, akiknek cége 1997 óta van jelen a hazai piacon, és kizárólag importtextilek magyarországi komplex forgalmazásával és kivitelezésével foglalkoznak – a felméréstől a megvalósításig. Arra figyelmeztették a jelenlévőket, hogy lehet drága, exkluzív textilt, tapétát és más minőségi textíliát vásárolni – azonban gyakran esnek abba a hibába a vásárlók, hogy a vételt követően megbíznak egy „alkalmi szakit”, aki nem ért hozzá, sose látta az anyagot, és borzalmas károkat okozva helyezi el – nem kis bosszúságot és anyagi kárt okozva ezzel a megrendelőnek.

Az előadások után, következő programpontként a Vendég & Hotel szaklap A vendég szemével Étterem- és Étlapdesign versenyének eredményhirdetése jött, amelynél jelen volt a teljes zsűri: Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője, Szőke Álmos országos kereskedelmi vezető a Red Bulltól, vagyis attól a cégtől, amelyik a fődíjat ajánlotta fel, a versenyt meghirdető Vendég & Hotel főszerkesztője, Vágó Ágnes, valamint a zsűri elnöke, Hervé-Lóránth Ervin belsőépítész-designer. És most arról, ami mindenkit a legjobban érdekel, íme, a nyertesek.

Étlap design kategóriában:

I. helyezett New York Café, Budapest – a Michelin-csillagos Costes étterem 2 személyes vacsorameghívása lett a jutalma

II. helyezett Flanek Péter, a Café Erté étlapjának tervezéséért – a Bodrogi Wellness Kúria 2 személyes meghívása egy wellness hétvégére, ez utóbbi díjat Hnatyszyn Gergely, az inárcsi ház igazgatója adta át.

Étterem enteriőr, vendégtér belső design kategóriában:

Általános kategória győztes: New York Szalon, Budapest – a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt felajánlásával fürdőbelépőket kapott.

Kategória győztes (folk): Kisvendéglő a Hargitához, Békéscsaba – a Red Bull által felajánlott fődíjat, a salzburgi Hangár-7 étterembe való szakmai látogatást, 1 éjszakás ellátással kapta, amelyet Szőke Álmos, a cég országos kereskedelmi vezetője adott át a győztes Vincze házaspárnak (velük interjút olvashatnak lapunk köv. nyári dupla számában – a szerk.)

Weblapok kategóriában:

I. helyezett Paris Budapest Restaurant/Sofitel Budapest

II. helyezett Icon Étterem/Hilton Budapest

Mindkét díjazott a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt felajánlásával fürdőbelépőket kapott.

Minden győztes a Professional Publishing Hungary Kft. Kiadó által megjelentetett Vendég & Hotel szaklap oklevelében részesült.

A Klub programja a díjkiosztóval még nem ért véget, hiszen ezután következett a vendéglátósok és a beszállítók egyértelmű véleménye szerint az egyik legjobb rész: exkluzív 3 fogásos üzleti ebéd közben - sárgadinnyeleves vadsonkával, lazacos csirkemell brie velouté-val, tripla csokoládétorta Liszkay Mihály Pangyéri Pincészetéből (Káli-medence, Balaton-felvidék) való vörösborokkal (Pangyéri Szűz Cuvée, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir 2007) – kötetlen beszélgetés, információcsere, kapcsolatépítés.

A nyári szünet után szerkesztőségünk, a Vendég & Hotel szaklap szeptemberben folytatja Business Klub rendezvénysorozatát, ahová továbbra is szeretettel várjuk a szakma képviselőit.

Vágó Ágnes főszerkesztő


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.