A turisták a jövőben egy pengo elnevezésű eszközt bérelhetnek a Program Centrum Kft. belvárosi irodájában, illetve a tervek szerint a város frekventált pontjain kihelyezett, már jól ismert napernyős kocsiknál is. Az „okos ceruza" zsebben elfér, használata igen egyszerű. Jár hozzá egy speciális papírtérkép, amelynek bizonyos pontjait a pengo-val megérintve a kiválasztott nyelven meghallgatható a hozzá tartozó információ. Ilyen módon a turista tájékozódhat a látnivalókról éppúgy, mint például éttermekről vagy egyéb szolgáltatásokról.
Izi Taichman, az eszközt jegyző Eurosa Group munkatársa úgy véli: jelentős piaci előnyhöz juthatnak azok a vállalkozások, amelyek a pengo-t hirdetési lehetőségnek tekintik. Azon túl, hogy az adott cégnek elég egészen kicsi nyomtatási felületen megjelennie, így hirdetése költséghatékonyabbá válik, élhet az auditív előnyökkel is, amelyek kiemelik őt a többi szolgáltató közül. Vositsné Szegedi Krisztina, a cég egyik ügyvezető igazgatója elárulta: a pengo-nak fantázianevet is adnak majd.
A szakmai találkozón, amelyre az - immár egy éve négy csillagos szállodaként üzemelő - Aréna hotelben került sor, az Önkormányzati Minisztérium is képviseltette magát, Kovács Miklós személyében. A turisztikai szakállamtitkár rövid előadásban ismertette a válság beutazó turizmusunkra gyakorolt hatását. Kiemelte: a vendégéjszakák számában 2009-ben történt 8,4 %-os visszaesés enyhébb, mint amit szakmai körök prognosztizáltak a múlt évre, ugyanakkor az országos átlagnál erősebben érinti a fővárost. Amellett, hogy Budapest adja a turisztikai bevételek több mint 70 %-át, a válság jelentősen érinti a konferencia és üzleti turizmust, és csökkent a városlátogató vendégek száma is – mindkét terület igen fontos a fővárosi szolgáltatók számára. A szakállamtitkár kitért a tárca 2010-es terveire is: a turisztikai célelőirányzat 5 604,4 millió forint erre az évre.