Ezt követően az illetékes miniszter határozott a társaság részleges átszervezésének megindításáról, a 2007. évi források hatékonyabb felhasználásáról, a költségkereteknek a működési költségektől a marketingköltségek javára történő átcsoportosításáról, és felmentette vezérigazgatói beosztásából Galla Gábort. Lamperth Mónika 2006. november 16- ával, Róna Ivánt bízta meg a vezérigazgatói teendők ellátásával. Az új vezérigazgató elsődleges feladata az elhatározott átalakítás végrehajtása, a társaság hatékonyabb működésének biztosítása lesz – közölte a minisztérium. Róna Iván 35 éve dolgozik a turizmusban, vezető beosztásokban. Lengyel, angol, német, orosz nyelven beszél. 1997–2001 között vezette a Magyar Turizmus Zrt. varsói külképviseletét. Utolsó beosztásában a Hunguest Hotels Rt. nemzetközi vezérképviselőjeként dolgozott.
A marketingszervezetnél a karcsúsítás a jelenlegi 190 fős apparátus 25%-át érinti. Decemberben költözik az MT Zrt., januártól az V. kerület, Hold utca 1. szám alatt működik, az OTSH egykori épületében. Niklai Ákos, az MT Zrt. igazgatóságának elnöke hangsúlyozta, hogy a leépítés révén megspórolható évi 3-400 millió forintot nem vonja el az állam a cégtől, ezt az összeget marketingre fordíthatják. A társaság költségvetése várhatóan jövőre is az ideivel megegyező nagyságú, 4,6 milliárd forint lesz. A jövőben egyébként több döntési lehetőségük lesz a régiós szervezeteknek (RIB, RMI), és arra ösztönzik őket, hogy szorosabb kapcsolatot építsenek ki a helyi vállalkozókkal. Szorosabb együttműködést vár el a kormányzat az MT Zrt., valamint az ITD Hungary és az Agrármarketing Centrum, a Bormarketing Kht. valamint a társtárcák között. Kelecsényi Ágnes, az MT Zrt. marketingvezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az idei 160 nemzetközi szakkiállítás helyett jövőre csupán 80 helyen jelenik meg az MT Zrt. standdal, a következő években pedig egyre inkább csak a legfontosabb vásárokra koncentrálnak. Ezzel szemben a marketingmunkában előtérbe kerülnek a fókuszáltabb megjelenések, a workshopok, prezentációk, road-show-k. A kiadványokból jövőre feleannyi fajta készül, mint eddig, bár nagyobb példányszámban. Ugyanakkor hangsúlyosabbak lesznek az internetes megjelenések. Fiatalokat megcélzó külön honlapot is készítenek.