Világbrand akar lenni a Zeneakadémia

Liszt Ferenc születésnapján, október 22-én nyílik újra az általa alapított budapesti Zeneakadémia felújított főépülete. Az intézmény koncertközpont is lesz, ezért a 2013/14-es évadot új arculattal és kampánnyal kezdik. 

"Minket Liszt Ferenc alapított, a múltunkban szerepel Bartók, Kodály és Ligeti. Kell ennél több? Kell! A múlt mellett az innováció is fontos, így ennek kettőssége jellemzi a megújulásunkat" - mondta el Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora újságíróknak egy budapesti sajtóreggelin.

{video|id=3538}

A megújulás sokkal többről szól, mint a négy éve bezárt Lisz Ferenc téri zenepalota rekonstrukciója és október 22-i újranyitása: az idén 138 éves zeneművészeti egyetem koncertközponttá is válik. A Zeneakadémia tehát helyet követel magának a nemzetközi piacon - a londoni Barbican Centre, vagy az amszterdami Concertgebouw mellett -, ehhez pedig markáns arculat szükséges. Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalom-fejlesztési igazgatója úgy fogalmazott, hogy az egyetemi koncertközponttal egy új világbrand születik, amelynek arculati feladataira közbeszerzési eljáráson választották ki az Allison Advertisingot. Az október 7-én élesedő új, mobileszközökre is optimalizált honlapért a konzorciumi társ Webra International felelt.

{video|id=3539}

"Az arculat megalkotásának kiindulási alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája – a századforduló budapesti szecessziója. Ugyanakkor ennél jóval bonyolultabb üzenet közvetítése volt a cél. A Zeneakadémiát szinte a kezdetektől sajátos ellentétpárok jellemzik, ehhez adódott az egyetem és a koncertközpont legújabb kettősége. Hagyományátadó, konzervatív zeneoktatás az egyik, az útkeresést, kísérletezést támogató művészetpedagógia a másik oldalon. Zeneművészeti tradícióőrzés és koncertéleti trenddiktálás. A patina és progresszió dualitása" - fogalmaztak a sajtóanyagban.

A logó az akadémia nagytermének mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a modern betűtípussal szedett névből szerveződő egység. A koncertközpont önálló logója a babérkoszorút koncentrikus körformává transzformálta, ezzel az épület apollóni napmotívumát idézik. A logót és az arculatot az Allison felkérésére Farkas Anna tervezte.

 

A Zeneakadémia október elején indítja el egyhónapos kampányát, amelynek imázs- és programkommunikációs eleme lesz. Az előbbinél feltűnik az intézmény fő színe, a ciánkék, egyébként pedig külön-külön színnel jelölik az egyes műfajokat: a klasszikus zenei események szintén ciánkékek lesznek, az operát arany, a jazz-t izzó vörös, a népzenét napsárga, az ifjúságit zöld, míg az egyetemi programokat mélykék színek jelenítik meg. 

 

Az új vizuális identitás a kiadványoknál is megjelenik: ennek fő pillére a sajtóreggelire frissen a nyomdából megérkezett koncertmagazin, amelyben hangsúlyos szerepet kapnak a fotográfiák, a koncertismertetések mellett pedig interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közölnek. A nyolcezer példányban megjelenő magazin főszerkesztője Szabó Stein Imre, felelős szerkesztője Fazekas Gergely zenetörténész, a layouton az Allison Advertising dolgozik, a nyomda pedig a Keskeny és Társai 2001.

 

"Az egyestés műsorfüzet általában nyűg egy intézmény életében. Rendszerint odamásolják a honlapon található ismertetőt a darabról és a szerzőről, mellétesznek egy fotót. Mi ehhez bátrabban nyúltunk, és az Olcsó Könyvtár sokak által ismert puha- és sárgafedeles mintájára készítjük el a saját, vagy a közös programjainkhoz az egyestés műsorfüzeteket. Az alapadatokon kívül egyéni hangvételű esszéket írunk, és nem fotót, hanem grafikát tesszük rá" - mondta el a kommunikációs igazgató. 

 

Szabó Stein Imre a kommunikáció mellett a médiatartalom-fejlesztésért is felel, és már most azon dolgoznak, hogy jövő év második felében tíz HD-kamerával és a hozzátartozó hang- és képtechnikával felszerelt stúdió kezdje meg a működést a Zeneakadémián. A szakember a tervekről elmondta, hogy a koncertek rögzítésén túl olyan edutainment (oktató és szórakoztató) műsorokat tudnak majd készíteni, amely az intézmény szellemi műhelyére támaszkodik. 

A műsorgyártás kezdeti lépése, hogy az október 22-i ünnepélyes nyitó koncerten az egyes darabok között kisfilmeket fognak vetíteni. Ezek közül az egyik - utolsó simításokra váró - filmet bemutatták a sajtóreggelin. 

A kommunikációs igazgató a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a kampányban erőteljes lesz a tartalmi kommunikáció, megállapodást kötöttek például az Origóval, az Index-szel és a Népszabadsággal is. Az imázskommunikáció a büdzsé miatt elsősorban Budapestre koncentrál, a citylightok kétféle kreatvval készülnek el. A Zeneakadémia újranyitása idején a meghívott külföldi újságírókat és vendégeket a repülőtéren speciális megjelenéssel várják: október 21-én az érkező oldalon roll-up fogadja az érkezőket, 22-én és 23-án pedig az indulási oldalon egy Steinway zongorán fiatal tehetségek játszanak Liszt-darabokat.

Képek a restaurált épületről

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.