Vilmos és Kate esküvője: beindult a szuveníripar

Teljes kapacitással beindult a brit szuveníripar, miután a héten hivatalosan bejelentették Vilmos trónörökös és kedvese, Kate Middleton eljegyzését és jövő évi esküvőjét. A nagy eseményre a brit idegenforgalom és a vendéglátás is készül, több százmillió font pluszbevételt remélve a turisták várható áradatától.

Az Asda szupermarket-hálózat volt a leggyorsabb a brit áruházláncok közül: csütörtökön, vagyis két nappal a bejelentés után megjelentek a cég kínálatában az ifjú trónörökös és menyasszonya portréjával ellátott bögrék, darabonként öt fontért (1600 forint).

A Tesco azonban merészebbet gondolt: jövő hétfőtől annak a ruhának a másolatát árusítja, amelyet Kate Middleton viselt kedd este, az eljegyzés és az esküvői tervek bejelentése utáni első nyilvános megjelenésén. Kate egyszerűségében is elegáns, sötétkék, valamivel térden felül érő egyrészes kosztümben állt vőlegénye oldalán a sajtófotósok és a tévékamerák elé, immár menyasszonyi minőségében.

A The Sun - a legnagyobb brit bulvárlap - csütörtökre kiderítette, hogy a ruhát az Issa divatház szállította 349 fontért (112 ezer forintért), ám a Tesco ennek alig huszadáért, 16 fontért (nem egészen 5200 forintért) kínálja a másolatot a jövő hét elejétől. Az áruházlánc beszerzési igazgatója elmondta: klasszikus tervezésű darabról van szó, amely tökéletes viselet sokféle különleges alkalomra.

Megjelent a piacon a nevezetes jegygyűrű többféle másolata is, és a cégek rendkívüli keresletről számolnak be. Vilmos trónörökös édesanyjának, a néhai Diana hercegnőnek a jegygyűrűjével jegyezte el barátnőjét. A menyasszony az eljegyzés keddi bejelentése utáni első közös megjelenésük alkalmával viselte is az apró gyémántokkal kirakott, zafírkővel díszített 18 karátos aranygyűrűt. Vilmos édesapja, Károly walesi herceg ezzel az akkor 28 ezer fontba került gyűrűvel jegyezte el 1981-ben a 20 esztendős Dianát. A gyűrű mai értéke szakértők szerint meghaladja a 200 ezer fontot. Az Argos diszkontáruház-lánc azonban 199 fontos változattal állt elő, a divatcikkek és bizsuékszerek televíziós értékesítésére szakosodott QVC pedig mindössze 34 fontért kínál élethű másolatot.

Kiskereskedelmi és idegenforgalmi szakértők várakozása szerint a jövő évi világraszóló menyegző összességében egymilliárd fontot (323 milliárd forint) meghaladó pluszbevételt hozhat a brit gazdaságnak. A csütörtöki The Sun által idézett turisztikai illetékesek közölték: 500-750 millió font közötti többletforgalmat várnak az esküvőre Nagy-Britanniába látogatók tömegétől. A Verdict piackutató csoport kiskereskedelmi szakértője pedig elmondta: 360 millió fonttal ugorhat meg az élelmiszer- és az italértékesítés, és további 26 millió font bevételt hozhat a szuvenírtárgyak forgalmazása. Mindez azt jelzi, hogy a brit gazdaság várhatóan igen jól jár a trónörökösi esküvővel, mivel a nagy esemény teljes költsége az előzetes becslések szerint nem lesz több 40 millió fontnál.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.