A vállalat a pénzpiaci válság ellenére saját forrásból 2,3 milliárd forintot költött beruházásokra, főként a meglévő éttermek fejlesztésére. Egy új éttermet és 3 McCafét nyitott, valamint felújított további 9 egységet. A 2009-es év legfontosabb mérföldköve a 700 millió forintból megvalósuló századik magyarországi McDonald’s étterem megnyitása volt. Előtérbe került a megújuló energiaforrások szélesebb körű felhasználása, tavaly a beruházások 10 százalékát fordította erre a vállalat.
2009-ben a foglalkoztatottak száma a korábbi évek szintjén maradt, hiszen a társaság a makrogazdasági helyzet ellenére továbbra is 5000 főnek biztosított munkahelyet.
A cég 2009-ben 100 egységet tartott fenn részben saját, részben franchise-üzemeltetésben, amelyek között a forgalom 50-50 százalékban oszlott meg. A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellensúlyozására a gyorsétteremlánc tavaly kiemelten kezelte a 24 magyar vállalkozó franchise partner pénzügyi támogatását, akik igény esetén személyre szabott támogatási csomagban részesültek.
Mivel az elmúlt évben a nehezedő gazdasági helyzetben a magyarok egyre többet étkeztek otthon, ezért 14,4 százalékkal* zsugorodott a házon kívüli étkezések piaca. Bár a gyorskiszolgáló szegmensben első McDonald’s a szűkülő magyar éttermi piacon megőrizte 14,3 százalékos részesedését, forgalma a 2008-as évhez képest 3,3 százalékkal mérséklődött. A cég 977 millió forintos üzemi eredményére legfőképp a vállalaton kívülálló okok hatottak: az euro árfolyam ingadozása negatív irányban befolyásolta a vállalat bevételeit, az áfakulcs növekedését nem érvényesítette a vállalat áremelés formájában a vendégek felé.
2009-ben a társaság a pénzpiaci válság ellenére saját forrásból 2,3 milliárd forintot költött beruházásra. A tavalyi év a minőségi fejlesztések éve volt, a vállalat elsősorban meglévő éttermeinek fejlesztésére, szolgáltatásainak folyamatos bővítésére helyezte a hangsúlyt. Legnagyobb beruházása a 700 millió forintból megvalósuló századik egység megnyitása volt, amely hatvan Győr környéki lakosnak biztosít munkahelyet.
A beruházásra fordított forrásokból a cég 9 éttermét korszerűsítette: McCafé-val, családi szolgáltatásokkal bővítette. A 2004-ben indult országos étterem felújítási program mögött az a szándék áll, hogy a tíz évesnél idősebb McDonald’s-okat a mai kor igényei szerint kényelmesebbé tegyék, a szolgáltatások körét kiszélesítsék. 160 millió forintos beruházással a felújítási program keretén belül debütált tavaly az első olyan McDonald’s étterem, ahol a megújuló energiaforrások közvetlen felhasználását teszteli a vállalat. 2009-ben intenzívebben előtérbe került a megújuló energiaforrások szélesebb körű felhasználása, a beruházások 10 százalékát fordította erre a társaság. Az éttermekben keletkező élelmiszerhulladékból tavaly óta már biogáz készül. A használt sütőolaj biodízel formájában történő újrahasznosításával – a hazai jövedéki szabályok miatt Ausztriában – pedig évi 1500 tonnával csökkent a vállalat széndioxid kibocsátása.
* Fast Track kutatás 2008-2009- TNS UK, a 15-55 éves korosztályra országos szinten a McDonald’s által lefedett településeken. (forrás: Élelmiszer)
2009 a minőségi fejlesztések éve volt a McDonald’s-nál
A gyorskiszolgáló szegmensben első McDonald’s 2009-ben is megőrizte 14,3 százalékos részesedését az egyre szűkülő házon kívüli étkezések piacán. 77,6 milliós vendégszámmal, 37,4 milliárd forintos forgalommal, 977 millió forintos üzemi eredménnyel, 100 étteremmel és 33 McCafé-val zárta a 2009-es esztendőt.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.