A vállalat a pénzpiaci válság ellenére saját forrásból 2,3 milliárd forintot költött beruházásokra, főként a meglévő éttermek fejlesztésére. Egy új éttermet és 3 McCafét nyitott, valamint felújított további 9 egységet. A 2009-es év legfontosabb mérföldköve a 700 millió forintból megvalósuló századik magyarországi McDonald’s étterem megnyitása volt. Előtérbe került a megújuló energiaforrások szélesebb körű felhasználása, tavaly a beruházások 10 százalékát fordította erre a vállalat.
2009-ben a foglalkoztatottak száma a korábbi évek szintjén maradt, hiszen a társaság a makrogazdasági helyzet ellenére továbbra is 5000 főnek biztosított munkahelyet.
A cég 2009-ben 100 egységet tartott fenn részben saját, részben franchise-üzemeltetésben, amelyek között a forgalom 50-50 százalékban oszlott meg. A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellensúlyozására a gyorsétteremlánc tavaly kiemelten kezelte a 24 magyar vállalkozó franchise partner pénzügyi támogatását, akik igény esetén személyre szabott támogatási csomagban részesültek.
Mivel az elmúlt évben a nehezedő gazdasági helyzetben a magyarok egyre többet étkeztek otthon, ezért 14,4 százalékkal* zsugorodott a házon kívüli étkezések piaca. Bár a gyorskiszolgáló szegmensben első McDonald’s a szűkülő magyar éttermi piacon megőrizte 14,3 százalékos részesedését, forgalma a 2008-as évhez képest 3,3 százalékkal mérséklődött. A cég 977 millió forintos üzemi eredményére legfőképp a vállalaton kívülálló okok hatottak: az euro árfolyam ingadozása negatív irányban befolyásolta a vállalat bevételeit, az áfakulcs növekedését nem érvényesítette a vállalat áremelés formájában a vendégek felé.
2009-ben a társaság a pénzpiaci válság ellenére saját forrásból 2,3 milliárd forintot költött beruházásra. A tavalyi év a minőségi fejlesztések éve volt, a vállalat elsősorban meglévő éttermeinek fejlesztésére, szolgáltatásainak folyamatos bővítésére helyezte a hangsúlyt. Legnagyobb beruházása a 700 millió forintból megvalósuló századik egység megnyitása volt, amely hatvan Győr környéki lakosnak biztosít munkahelyet.
A beruházásra fordított forrásokból a cég 9 éttermét korszerűsítette: McCafé-val, családi szolgáltatásokkal bővítette. A 2004-ben indult országos étterem felújítási program mögött az a szándék áll, hogy a tíz évesnél idősebb McDonald’s-okat a mai kor igényei szerint kényelmesebbé tegyék, a szolgáltatások körét kiszélesítsék. 160 millió forintos beruházással a felújítási program keretén belül debütált tavaly az első olyan McDonald’s étterem, ahol a megújuló energiaforrások közvetlen felhasználását teszteli a vállalat. 2009-ben intenzívebben előtérbe került a megújuló energiaforrások szélesebb körű felhasználása, a beruházások 10 százalékát fordította erre a társaság. Az éttermekben keletkező élelmiszerhulladékból tavaly óta már biogáz készül. A használt sütőolaj biodízel formájában történő újrahasznosításával – a hazai jövedéki szabályok miatt Ausztriában – pedig évi 1500 tonnával csökkent a vállalat széndioxid kibocsátása.
* Fast Track kutatás 2008-2009- TNS UK, a 15-55 éves korosztályra országos szinten a McDonald’s által lefedett településeken. (forrás: Élelmiszer)
2009 a minőségi fejlesztések éve volt a McDonald’s-nál
A gyorskiszolgáló szegmensben első McDonald’s 2009-ben is megőrizte 14,3 százalékos részesedését az egyre szűkülő házon kívüli étkezések piacán. 77,6 milliós vendégszámmal, 37,4 milliárd forintos forgalommal, 977 millió forintos üzemi eredménnyel, 100 étteremmel és 33 McCafé-val zárta a 2009-es esztendőt.

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen
Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Borünnep Szegeden
A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból
Műanyag fóliadarab lehet benne.

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese
Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen
Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival
Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál
A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje
Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból
A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején
Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.