A vállalat a pénzpiaci válság ellenére saját forrásból 2,3 milliárd forintot költött beruházásokra, főként a meglévő éttermek fejlesztésére. Egy új éttermet és 3 McCafét nyitott, valamint felújított további 9 egységet. A 2009-es év legfontosabb mérföldköve a 700 millió forintból megvalósuló századik magyarországi McDonald’s étterem megnyitása volt. Előtérbe került a megújuló energiaforrások szélesebb körű felhasználása, tavaly a beruházások 10 százalékát fordította erre a vállalat.
2009-ben a foglalkoztatottak száma a korábbi évek szintjén maradt, hiszen a társaság a makrogazdasági helyzet ellenére továbbra is 5000 főnek biztosított munkahelyet.
A cég 2009-ben 100 egységet tartott fenn részben saját, részben franchise-üzemeltetésben, amelyek között a forgalom 50-50 százalékban oszlott meg. A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellensúlyozására a gyorsétteremlánc tavaly kiemelten kezelte a 24 magyar vállalkozó franchise partner pénzügyi támogatását, akik igény esetén személyre szabott támogatási csomagban részesültek.
Mivel az elmúlt évben a nehezedő gazdasági helyzetben a magyarok egyre többet étkeztek otthon, ezért 14,4 százalékkal* zsugorodott a házon kívüli étkezések piaca. Bár a gyorskiszolgáló szegmensben első McDonald’s a szűkülő magyar éttermi piacon megőrizte 14,3 százalékos részesedését, forgalma a 2008-as évhez képest 3,3 százalékkal mérséklődött. A cég 977 millió forintos üzemi eredményére legfőképp a vállalaton kívülálló okok hatottak: az euro árfolyam ingadozása negatív irányban befolyásolta a vállalat bevételeit, az áfakulcs növekedését nem érvényesítette a vállalat áremelés formájában a vendégek felé.
2009-ben a társaság a pénzpiaci válság ellenére saját forrásból 2,3 milliárd forintot költött beruházásra. A tavalyi év a minőségi fejlesztések éve volt, a vállalat elsősorban meglévő éttermeinek fejlesztésére, szolgáltatásainak folyamatos bővítésére helyezte a hangsúlyt. Legnagyobb beruházása a 700 millió forintból megvalósuló századik egység megnyitása volt, amely hatvan Győr környéki lakosnak biztosít munkahelyet.
A beruházásra fordított forrásokból a cég 9 éttermét korszerűsítette: McCafé-val, családi szolgáltatásokkal bővítette. A 2004-ben indult országos étterem felújítási program mögött az a szándék áll, hogy a tíz évesnél idősebb McDonald’s-okat a mai kor igényei szerint kényelmesebbé tegyék, a szolgáltatások körét kiszélesítsék. 160 millió forintos beruházással a felújítási program keretén belül debütált tavaly az első olyan McDonald’s étterem, ahol a megújuló energiaforrások közvetlen felhasználását teszteli a vállalat. 2009-ben intenzívebben előtérbe került a megújuló energiaforrások szélesebb körű felhasználása, a beruházások 10 százalékát fordította erre a társaság. Az éttermekben keletkező élelmiszerhulladékból tavaly óta már biogáz készül. A használt sütőolaj biodízel formájában történő újrahasznosításával – a hazai jövedéki szabályok miatt Ausztriában – pedig évi 1500 tonnával csökkent a vállalat széndioxid kibocsátása.
* Fast Track kutatás 2008-2009- TNS UK, a 15-55 éves korosztályra országos szinten a McDonald’s által lefedett településeken. (forrás: Élelmiszer)
2009 a minőségi fejlesztések éve volt a McDonald’s-nál
A gyorskiszolgáló szegmensben első McDonald’s 2009-ben is megőrizte 14,3 százalékos részesedését az egyre szűkülő házon kívüli étkezések piacán. 77,6 milliós vendégszámmal, 37,4 milliárd forintos forgalommal, 977 millió forintos üzemi eredménnyel, 100 étteremmel és 33 McCafé-val zárta a 2009-es esztendőt.

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek
Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon
Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert
A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester
A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

Új trendek a gin piacon
A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás
Tippek a séftől.

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon
Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.

Furmintok csatája Franciaországban
A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.

Bajban a hazai sörfőzdék
A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.