227 étterem vett részt a Borszerdák rendezvényein

A negyedik Borszerdával lezárult az idei borszerda-programsorozat. Az akcióban összesen 227 étterem kínálta féláron a bort az év négy napján, és 20 százalékuk külön erre az alkalomra összeállított ételsorokkal is kedveskedett a borértő közönségnek. Az éttermek mellett 49 nagykereskedés és pincészet is kedvezményes áron kínálta a bort - adta hírül az Inforádió.

Az egész országot lefedte az idei borszerda-programsorozat, hiszen a 142 vidéki és 75 budapesti étterem segítségével minden megyében eljuthatott a borértő közönség olyan étterembe, ahol a Borszerdákon féláron kínálták a bort az ebéd- és vacsoravendégeknek.

Az Inforádió híradása szerint 227 csatlakozó étterem 20 százaléka nem érte be azzal, hogy kedvezményes árakkal csábítsa be a vendégeket, hanem részt vett a neves szakmai zsűri által elbírált menüversenyeken is, igényes ételsorokat álmodva meg az adott Borszerdán éppen terítékre kerülő borfajtákhoz: júniusban a magyar fajtákhoz, augusztusban a könnyű fehérborokhoz és rozékhoz, szeptemberben a testes fehérekhez és könnyű vörösekhez, novemberben pedig az újborokhoz.

A részt vevő éttermek körében végzett kérdőíves kutatás szerint a csatlakozó vendéglők elégedettek a Borszerdákkal. 65 százalékuk a forgalom növekedéséről számolt be, 74 százalékuk mondta, hogy alapvetően megérte számukra a részvétel, és 80 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jövőre is részt szeretne venni az akcióban.

A Borszerdát népszerűsítő kampányban több mint 1000 citylight hirdette a bor dicséretét, és 400 ezer freecardról értesülhetett a borszerető közvélemény az akció lényegéről, a borszerdák napjáról és tematikájáról. Emellett a részt vevő éttermek, nagykereskedések és pincészetek minden Borszerda-rendezvényhez egy reklámcsomagot kaptak, amely a hivatalos plakátot, menütáblát, matricákat és aromakorongokat tartalmazta, így a résztvevők maguk is gondoskodhattak róla, hogy a vendégsereg értesüljön az eseményekről.

A Borszerda-kampány hivatalos honlapja, a www.borszerda.hu több szakmai elismerésben is részesült, és szívükbe fogadták a felhasználók is. Az oldal látogatottsága elérte az 50 000-et, az oldalletöltések száma több mint 207 000 volt, és az éttermek beszámolója szerint az asztalfoglalások felét is az oldalon keresztül bonyolították le a vendégek. A facebook-rajongók száma a kampány ideje alatt elérte a tízezret. (forrás: Inforádió)


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.