Az egész országot lefedte az idei borszerda-programsorozat, hiszen a 142 vidéki és 75 budapesti étterem segítségével minden megyében eljuthatott a borértő közönség olyan étterembe, ahol a Borszerdákon féláron kínálták a bort az ebéd- és vacsoravendégeknek.
Az Inforádió híradása szerint 227 csatlakozó étterem 20 százaléka nem érte be azzal, hogy kedvezményes árakkal csábítsa be a vendégeket, hanem részt vett a neves szakmai zsűri által elbírált menüversenyeken is, igényes ételsorokat álmodva meg az adott Borszerdán éppen terítékre kerülő borfajtákhoz: júniusban a magyar fajtákhoz, augusztusban a könnyű fehérborokhoz és rozékhoz, szeptemberben a testes fehérekhez és könnyű vörösekhez, novemberben pedig az újborokhoz.
A részt vevő éttermek körében végzett kérdőíves kutatás szerint a csatlakozó vendéglők elégedettek a Borszerdákkal. 65 százalékuk a forgalom növekedéséről számolt be, 74 százalékuk mondta, hogy alapvetően megérte számukra a részvétel, és 80 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jövőre is részt szeretne venni az akcióban.
A Borszerdát népszerűsítő kampányban több mint 1000 citylight hirdette a bor dicséretét, és 400 ezer freecardról értesülhetett a borszerető közvélemény az akció lényegéről, a borszerdák napjáról és tematikájáról. Emellett a részt vevő éttermek, nagykereskedések és pincészetek minden Borszerda-rendezvényhez egy reklámcsomagot kaptak, amely a hivatalos plakátot, menütáblát, matricákat és aromakorongokat tartalmazta, így a résztvevők maguk is gondoskodhattak róla, hogy a vendégsereg értesüljön az eseményekről.
A Borszerda-kampány hivatalos honlapja, a www.borszerda.hu több szakmai elismerésben is részesült, és szívükbe fogadták a felhasználók is. Az oldal látogatottsága elérte az 50 000-et, az oldalletöltések száma több mint 207 000 volt, és az éttermek beszámolója szerint az asztalfoglalások felét is az oldalon keresztül bonyolították le a vendégek. A facebook-rajongók száma a kampány ideje alatt elérte a tízezret. (forrás: Inforádió)