"A Torkos Csütörtök óriási baromság!"

Míg a vendégek körében egyértelmű a siker, az élvonalbeli éttermek tulajdonosai körében megoszlanak a vélemények a Magyar Turizmus Zrt. által négy éve kezdeményezett Torkos Csütörtök akcióval kapcsolatban. Erről közölt összeállítást az FN (FigyelőNet)

Miért maradnak ki az éttermek a Torkos Csütörtökből? - teszi fel a kérdést a lap annak apropóján, hogy több, a legjobb minősítést szerző étterem nem vesz részt az akcióban, amikor is a legtöbb helyen fél áron lehet enni, inni. Van akinek a központi szervezés nem tetszik, másnak nagy ráfizetést jelentene, de akad olyan is, amelyik bevállalja a ráfizetést, hogy terjessze a csúcsgasztronómia szellemét.

„A Torkos Csütörtököt egy óriási baromságnak tartom" – mondta az fn.hu-nak Bíró Lajos, a Bock Bisztró tulajdonosa és séfje. – „Azt, hogy mi a vendégeinknek mikor adunk kedvezményt, azt inkább mi döntsük el.” A vendéglős szerint a Bock Bisztró minden este tele van, ezért nekik ez az akció nem is hozhatna több vendéget.Ettől függetlenül egyébként szoktak akciókat szervezni, például Márton-napon, amelyre a törzsvendégeket hívja meg egy ingyen vacsorára. Máskor pedig olyan alapanyagokból készít ételeket, amelyek szinte megfizethetetlenek lennének, ha nem anyagáron adná az abból készült fogásokat.

Ezzel szemben a Costes tulajdonosának, Gerendai Károlynak pozitív élményei vannak a tavalyi akcióról, amikor is először vettek részt a Torkos Csütörtökön. Számukra azért fontos ez, mert ilyenkor az olcsóbb ételek-italok miatt olyanok is kipróbálják a magas szintű csúcsgasztronómia, a fine dining élményét, akiket eddig a magas árak riasztottak vissza.Gerendai szerint az sem igaz, hogy a Torkos Csütörtökön érkező vendégeket soha nem látják viszont máskor. Több olyan fogyasztóról tud, aki ugyan törzsvendég nem lett, de visszatért a pozitív élmények helyszínére.Több, az akcióból kimaradó vendéglős szerint Torkos Csütörtökön az akció a legrosszabb vendéglátós hagyományokra játszik rá, mert arra készteti az étterem-tulajdonosokat, hogy a lehető leggyorsabban, a lehető legtöbb ételt eladják, és minél gyorsabban forgassák az asztalokat, hogy a bevételkiesést a forgalomnövekedéssel ellensúlyozzák. Ilyenkor pedig szerintük a vendégek sem az ínyencek táborát erősítik, hanem olyanok, akik nagy adagot olcsón akarnak enni. Az éttermeknek pedig azért is jó lehet, mert a beragadt árukészletet ilyenkor ki lehet üríteni.Biztosan lehet ebben valami igazság, de Magyarország egyik (több értékelés szerint a) legjobb éttermében, a Costesben Gerendai szerint ilyenkor sem tesznek engedményeket a minőségben, és nem forgatják ki gyorsabban az asztalokat sem, árukészletük pedig nincs, mert mindent frissen szereznek be, így csak a marketingérték marad meg és a fine dining szellemének terjesztése.

„Mi nem sertéscombbal dolgozunk” – mondta magyarázatul az Arany kaviár étterem társtulajdonosa és séfje, Nyíri Sándor (Szása), hogy miért maradtak ki a Torkos Csütörtökből. Bővebben kifejtve kiderült, hogy az igen drága alapanyagok miatt annyira árérzékenyek, hogy egy ilyen 50 százalékos engedménynél már alaposan ráfizetnének. Egy ilyen marketingakcióra pedig nem tudnak/akarnak anyagi áldozatokat hozni.



Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.