"A Torkos Csütörtök óriási baromság!"

Míg a vendégek körében egyértelmű a siker, az élvonalbeli éttermek tulajdonosai körében megoszlanak a vélemények a Magyar Turizmus Zrt. által négy éve kezdeményezett Torkos Csütörtök akcióval kapcsolatban. Erről közölt összeállítást az FN (FigyelőNet)

Miért maradnak ki az éttermek a Torkos Csütörtökből? - teszi fel a kérdést a lap annak apropóján, hogy több, a legjobb minősítést szerző étterem nem vesz részt az akcióban, amikor is a legtöbb helyen fél áron lehet enni, inni. Van akinek a központi szervezés nem tetszik, másnak nagy ráfizetést jelentene, de akad olyan is, amelyik bevállalja a ráfizetést, hogy terjessze a csúcsgasztronómia szellemét.

„A Torkos Csütörtököt egy óriási baromságnak tartom" – mondta az fn.hu-nak Bíró Lajos, a Bock Bisztró tulajdonosa és séfje. – „Azt, hogy mi a vendégeinknek mikor adunk kedvezményt, azt inkább mi döntsük el.” A vendéglős szerint a Bock Bisztró minden este tele van, ezért nekik ez az akció nem is hozhatna több vendéget.Ettől függetlenül egyébként szoktak akciókat szervezni, például Márton-napon, amelyre a törzsvendégeket hívja meg egy ingyen vacsorára. Máskor pedig olyan alapanyagokból készít ételeket, amelyek szinte megfizethetetlenek lennének, ha nem anyagáron adná az abból készült fogásokat.

Ezzel szemben a Costes tulajdonosának, Gerendai Károlynak pozitív élményei vannak a tavalyi akcióról, amikor is először vettek részt a Torkos Csütörtökön. Számukra azért fontos ez, mert ilyenkor az olcsóbb ételek-italok miatt olyanok is kipróbálják a magas szintű csúcsgasztronómia, a fine dining élményét, akiket eddig a magas árak riasztottak vissza.Gerendai szerint az sem igaz, hogy a Torkos Csütörtökön érkező vendégeket soha nem látják viszont máskor. Több olyan fogyasztóról tud, aki ugyan törzsvendég nem lett, de visszatért a pozitív élmények helyszínére.Több, az akcióból kimaradó vendéglős szerint Torkos Csütörtökön az akció a legrosszabb vendéglátós hagyományokra játszik rá, mert arra készteti az étterem-tulajdonosokat, hogy a lehető leggyorsabban, a lehető legtöbb ételt eladják, és minél gyorsabban forgassák az asztalokat, hogy a bevételkiesést a forgalomnövekedéssel ellensúlyozzák. Ilyenkor pedig szerintük a vendégek sem az ínyencek táborát erősítik, hanem olyanok, akik nagy adagot olcsón akarnak enni. Az éttermeknek pedig azért is jó lehet, mert a beragadt árukészletet ilyenkor ki lehet üríteni.Biztosan lehet ebben valami igazság, de Magyarország egyik (több értékelés szerint a) legjobb éttermében, a Costesben Gerendai szerint ilyenkor sem tesznek engedményeket a minőségben, és nem forgatják ki gyorsabban az asztalokat sem, árukészletük pedig nincs, mert mindent frissen szereznek be, így csak a marketingérték marad meg és a fine dining szellemének terjesztése.

„Mi nem sertéscombbal dolgozunk” – mondta magyarázatul az Arany kaviár étterem társtulajdonosa és séfje, Nyíri Sándor (Szása), hogy miért maradtak ki a Torkos Csütörtökből. Bővebben kifejtve kiderült, hogy az igen drága alapanyagok miatt annyira árérzékenyek, hogy egy ilyen 50 százalékos engedménynél már alaposan ráfizetnének. Egy ilyen marketingakcióra pedig nem tudnak/akarnak anyagi áldozatokat hozni.



Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.