"Ez botrány a magyar bor ellenében!"

Az MDF felháborítónak tartja, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kht. nem arra használ közel kétmilliárd forintot, amire ők a hazai bortermelőktől a pénzt kapták. Ezért a párt a szakminisztérium vizsgálatát is kéri – írja a stop.hu.

A témában szót kérő Lengyel Zoltán országgyűlési képviselő elöljáróban leszögezte: a magyar borászok sokat küzdöttek azért, hogy saját marketing-szervezetük legyen. 2005-ben meg is alakult a Magyar Bormarketing Nonprofit Kht., amely a borászok által palackonként befizetett 8 forintokból működik. A társaság azóta komoly aktivitást mutat, sok akciót is szervez. Az MDF felháborítónak tartja, hogy közel 2 milliárd forintot nem arra használják, amire az összeget a magyar bortermelők befizették. Hangsúlyozzák, a borászok túlnyomó többsége szerint megdöbbentő, hogy a Kht. nem az állam, hanem a magyar termelők pénzét költi a konkurencia megismertetésére és népszerűsítésére. Teszik ezt egy olyan szervezet keretében, ahol mindennek - átlátható és tiszta módon - a magyar borok és termelőik érdekét kellene szolgálnia. Felszólítják egyúttal a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumot, hogy tisztázzák, mire költi a hazai termelők pénzét a Kht.. Szeretnék, ha megtennék a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a befizetett összeget - az eredeti célnak megfelelően - csak magyar borok népszerűsítésére fordítsák, egyben megneveznék és felelősségre vonnák azokat, akik ennek ellenkezőjét tették. A Magyar Bormarketing Nonprofit Kht. ügyvezetője, Nemes Richárd tisztázni kívánta: éves költségvetésük mindössze négy ezrelékét fordítják azon szakmai tanfolyam támogatására, amellyel összesen 170 embert képeznek ki. Ez tehát nem a fogyasztóknak szól, hanem maguknak a borászoknak és az ágazatban dolgozó szakembereknek. Célja pedig, hogy részben a külföldi borok megismerésén keresztül helyezzük el magunkat a világ virtuális polcain, ismerjük meg a versenytársainkat, kapjunk ötleteket termékfejlesztéshez, árképzéshez. Ez amiatt is hasznos, mivel a hazai borászok többségének nincs lehetősége külföldi tanulmányutakra járni, ezáltal pedig jelentős tapasztalatokhoz jutni. A magyar bor egyik rákfenéje ugyanis, hogy nincs elég promóciója, másrészt hiányzik a termékfejlesztést tartalmazó stratégia, ami miatt a hazai nedű egyre kevésbé versenyképes. A szakember hozzáfűzte még: azért sem igazán érti a kritikát, mivel igen jelentős összegeket fordítottak csak az idén is a magyar bor népszerűsítésére. Kampányaik révén több millió embert értek el belföldön, promócióik által pedig sok ezer személyt a határokon túl. "Abból a helyzetből, amiben sajnos az itthoni borszakma immár több évtizede benne van, csak úgy lehet kitörni, ha megmutatjuk, versenytársaink milyen borokkal jelennek meg a piacon, s mellé tesszük a magyar bort. Ezt hívják 'benchmarking'-nak" - húzta alá Nemes. (stop.hu)

Járatlan utakon - elindult az új boros kampány

Járatlan utakon - elindult az új boros kampány 

Az idei kampány keretében a három kiemelt borvidékről készült videóban mutatják be az egyes vidékek ikonikus fajtáit.
Már az Oktoberfest sem a régi - egyre jobban fogy az alkoholmentes sör!

Már az Oktoberfest sem a régi - egyre jobban fogy az alkoholmentes sör! 

A Nemzeti Sörfőzdék Szövetségének statisztikái is azt mutatják, hogy 2015 óta folyamatosan csökken a sörértékesítés.
Változó alkoholfogyasztás a világ legnépesebb generációjánál

Változó alkoholfogyasztás a világ legnépesebb generációjánál 

A Z generáció a fejlődés és a jövő egyik kulcsa, és most kiderült, hogy lényegesen kevesebb alkoholt fogyaszt, mint az idősebb korosztályok.
Kiderült, kik kapják idén a Gundel-díjat

Kiderült, kik kapják idén a Gundel-díjat 

2024. szeptember 20-án hivatalosan bejelentésre került, kik az idei év díjazottjai.
Fedezzük fel újra a zöldségeket!

Fedezzük fel újra a zöldségeket! 

Napjainkban mind többen hagyják el a húst, és köteleződnek el a vegetáriánus vagy a vegán táplálkozás mellett, akár átmeneti jelleggel (pl. a veganuár alatt), akár véglegesen.
Kiderült: már nem olasz a legjobb pizza

Kiderült: már nem olasz a legjobb pizza 

Az 50 Top Pizza Awards listája a  világ legjobb pizzáit rangsorolja. A győztes ezúttal azonban nem egy olasz étterem lett!
A hétvégére tervezett Food Truck Show-t is később tartják meg

A hétvégére tervezett Food Truck Show-t is később tartják meg 

A mostani hétvégére tervezett rendezvény az árvíz miatt kialakult helyzetre való tekintettel nem az eredeti időpontban, hanem 2 héttel később, október 5-6. között lesz megtartva.
Jön a Kávé Napja az Akváriumban

Jön a Kávé Napja az Akváriumban 

Korlátlan kávékóstolás, versenyek és csúcskávék otthonra is a kávé világnapján, szeptember 29-én, Budapesten.
Bezár a Balaton térségének első vegán étterme

Bezár a Balaton térségének első vegán étterme 

Hét év után bezár az ikonikus étterem.
Vége a strandidénynek - a balatoni fagylaltosok összegezték az idei szezont

Vége a strandidénynek - a balatoni fagylaltosok összegezték az idei szezont 

Legtöbbjüknél az idei forró nyáron jelentősen megnőtt a forgalom.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.