Magyarországon 22 borvidéket jegyeznek, amelyek közül a soproni őrzi a legősibb hagyományokat. Hazai és nemzetközi jelentősége már évszázadokkal ezelőtt is meghatározó volt, ám az utóbbi években kissé elfeledetté vált a környék.
A mintegy 4300 hektáros területen tevékenykedő borászok most összefogtak, megújult, egységes arculattal képviseltetik magukat, és úgy népszerűsítik termékeiket, hogy közben egymást is támogatják – közölte Molnár Ákos, a 18 borászatot képviselő Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke.
Nagy lépés a város számára, hogy bekapcsolódhatott az M85-ös gyorsforgalmi úthálózatba, ezáltal a környező települések is könnyebben megközelíthetők, valamint a fővárosból érkező turisták is egyórányi időt spórolnak azzal, hogy az autóút két órára rövidült. Sopronnak pedig bőven van mit megmutatnia.
A hangulatos, akár céges csapatépítésre is kiválóan alkalmas borospincéknek mind saját történetük van, és a tulajdonosok többsége arról számol be, hogy már többgenerációs bortermelő, ahogy ők hívják, poncichter.
Szükség is van az utánpótlásra, ugyanis Bécs közelsége elviszi a munkaerő 40 százalékát, sokan napi szinten ingáznak az országhatáron át. A borok megkedveltetését éppen ezért a fiataloknál kezdik, a Soproni Egyetem gólyái a lokális események, a borfesztiválok és az éttermek, szórakozóhelyek kínálatában a kulturált borfogyasztással találkoznak. Ha később a városban helyezkednek el, a végzettségüket a borvidék javára tudják kamatoztatni. A termelők a VOLT Fesztiválon is tudatosan vannak jelen, miután ott szélesebb közönséghez jutnak el a soproni borok.
Sopront a kékfrankos fővárosaként is emlegetik, de nagyon híres még a zöld veltelini, a zweigelt, a cabernet sauvignon, és népszerűek a könnyed rozék is, amelyek szinte minden étellel kombinálhatók.
A fogyasztói szokásokat mérlegelve úgy fest, a gyümölcsös, frissítő boroké a jövő. Izgalmas párosítás bor és csokoládé egymásra találása. A Vincellér borászat borozó-vinotékájában a Harrer finomságait ajánlják a borok mellé. A soproni borok a régión túl már a nagy áruházláncok polcain is ott sorakoznak. A Winelife borászat termékeit például a fantázianeveket ábrázoló jellegzetes címkékkel látják el, hogy a márka már messziről észrevehető legyen.
A cikk folytatása ezen a linken érhető el.
Forrás: Store Insider