A social media alapkérdései

Hol? Mit? Kinek? Mennyit?

Világméretű adatok szerint az éttermek, szállodák 96 százaléka fent van a világhálón, és az emberek - leendő vendégeik - 49 százaléka tájékozódik az adott hely közösségi felületén, mielőtt eldönti, odaindul. Az instát pedig akkor használja előszeretettel, ha elköteleződik - egy jó élménynek köszönhetően - az adott, éppen meglátogatott vendéglátóegység vagy szálláshely iránt, kezdte prezentációját az MSZÉSZ siófoki közgyűlésének első napján Fónyad Orsolya, az Arteregó mediaügynökség vezetője.

Három alappillér

Három kérdést kell mindig feltettünk magunknak, mondta a social media szakember, hol, mit és kinek szeretnénk elmondani. Az elsővel kapcsolatban hozzátette, nem kell mindig mindenütt jelen lenni, azonnal hozzátehetjük? a kevesebb több - ez alapigazság minden téren, így ezúttal is. A Mit? kérdéskör mindig a márkaidentitásra épüljön, ne csak úgy posztolgassunk bele a vakvilágba, mindenféle elképzelés nélkül, figyelmeztette a szállodás közönséget Fónyad Orsolya. A Kinek? kérdéskört taglalva pedig elmondta, nem mindegy, milyen nyelven és hányszor kommunikálunk a világhálón, és azt is jó tudni, hogy lokális vagy külföldi lehetséges vendégkört szeretne elérni az adott hely?

Az unalmas posztnál jobb a semmilyen

Fontos még, emelte ki a szakember, hogy pontosan tudja a szállodás, éttermes, hol a helye a marketingstratégiában. A brand ismertsége meghatározó, ahogy a sales támogatás is. A használható social médiafelületekről is szó esett, arról pedig külön: ha épp nincs valami érdekes posztolni való - akkor inkább ne posztoljunk semmit. 

A képek jelentősége, kulcsszavak jó kiválasztása szintén meghatározó a sikerhez vezető úton, és mondta Fónyad orsolya, szerinte e kettő közül a jó fotók, a vizualitás fontosabb, mint az utóbbi.

Akarsz 350.000-et a kukába dobni?

Végül pedig arról esett szó, hogy mely ötletek, témák lehetnek a legcélravezetőbbek. Ilyen lehet, ha a csapatot, arcokat mutatnak a vendégnek a szállodás, éttermes körből. A szezonális ajánlatok kommunikációja is jó választás lehet, ahogy a különböző, jól megválasztott játékok, vagy a hely design-jának bemutatása.

Tripadvisor jelenlétről, kritikákról szintén szó esett - a lényeg, hogy kritikára azonnal válaszolni, reagálni kell. Hirdetések terén jó megoldás a posztok kiemelése, a Tripadvisor egyik lehetősége,a prémiumelőfizetés, valamint vendéget generálhat egy-egy jó review kiemelése. 

Az influencerekkel,, gasztrobloggerekkel kapcsolatban pedig a szakértő elmesélte, van köztük olyan, nem is egy hazai, ismert celeb, akik 350.000-ért raknak ki egy-egy posztot az oldalukra - nagy kérdés, megéri-e ez az adott szolgáltatónak, vagy inkább más módját választják szállás- vagy vendéglátóhelyük reklámozásának.

 

 

Forrás: turizmusonline.hu


Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.
Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc 

A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.
Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.