A social media alapkérdései

Hol? Mit? Kinek? Mennyit?

Világméretű adatok szerint az éttermek, szállodák 96 százaléka fent van a világhálón, és az emberek - leendő vendégeik - 49 százaléka tájékozódik az adott hely közösségi felületén, mielőtt eldönti, odaindul. Az instát pedig akkor használja előszeretettel, ha elköteleződik - egy jó élménynek köszönhetően - az adott, éppen meglátogatott vendéglátóegység vagy szálláshely iránt, kezdte prezentációját az MSZÉSZ siófoki közgyűlésének első napján Fónyad Orsolya, az Arteregó mediaügynökség vezetője.

Három alappillér

Három kérdést kell mindig feltettünk magunknak, mondta a social media szakember, hol, mit és kinek szeretnénk elmondani. Az elsővel kapcsolatban hozzátette, nem kell mindig mindenütt jelen lenni, azonnal hozzátehetjük? a kevesebb több - ez alapigazság minden téren, így ezúttal is. A Mit? kérdéskör mindig a márkaidentitásra épüljön, ne csak úgy posztolgassunk bele a vakvilágba, mindenféle elképzelés nélkül, figyelmeztette a szállodás közönséget Fónyad Orsolya. A Kinek? kérdéskört taglalva pedig elmondta, nem mindegy, milyen nyelven és hányszor kommunikálunk a világhálón, és azt is jó tudni, hogy lokális vagy külföldi lehetséges vendégkört szeretne elérni az adott hely?

Az unalmas posztnál jobb a semmilyen

Fontos még, emelte ki a szakember, hogy pontosan tudja a szállodás, éttermes, hol a helye a marketingstratégiában. A brand ismertsége meghatározó, ahogy a sales támogatás is. A használható social médiafelületekről is szó esett, arról pedig külön: ha épp nincs valami érdekes posztolni való - akkor inkább ne posztoljunk semmit. 

A képek jelentősége, kulcsszavak jó kiválasztása szintén meghatározó a sikerhez vezető úton, és mondta Fónyad orsolya, szerinte e kettő közül a jó fotók, a vizualitás fontosabb, mint az utóbbi.

Akarsz 350.000-et a kukába dobni?

Végül pedig arról esett szó, hogy mely ötletek, témák lehetnek a legcélravezetőbbek. Ilyen lehet, ha a csapatot, arcokat mutatnak a vendégnek a szállodás, éttermes körből. A szezonális ajánlatok kommunikációja is jó választás lehet, ahogy a különböző, jól megválasztott játékok, vagy a hely design-jának bemutatása.

Tripadvisor jelenlétről, kritikákról szintén szó esett - a lényeg, hogy kritikára azonnal válaszolni, reagálni kell. Hirdetések terén jó megoldás a posztok kiemelése, a Tripadvisor egyik lehetősége,a prémiumelőfizetés, valamint vendéget generálhat egy-egy jó review kiemelése. 

Az influencerekkel,, gasztrobloggerekkel kapcsolatban pedig a szakértő elmesélte, van köztük olyan, nem is egy hazai, ismert celeb, akik 350.000-ért raknak ki egy-egy posztot az oldalukra - nagy kérdés, megéri-e ez az adott szolgáltatónak, vagy inkább más módját választják szállás- vagy vendéglátóhelyük reklámozásának.

 

 

Forrás: turizmusonline.hu


Új  történelmi- és gasztrofesztivál Badacsonytomajon

Új történelmi- és gasztrofesztivál Badacsonytomajon  

A fesztivál hangulatáról az esti órákban zenei produkciók is gondoskodnak.
Tranzit volt - Zsiráf lesz

Tranzit volt - Zsiráf lesz 

2022 október elsején bezárt a Tranzit Art Café a Kosztolányi Dezső tér közelében, ahol most nagyszabású átépítési munkák zajlanak.
Megvan az idei Borászok Borásza győztese

Megvan az idei Borászok Borásza győztese 

A díj történetében először a Borászok Barátja „civil” díjat két arra érdemes személyiségnek is odaítélték. 
Pizza, kutyák és igazi családi program - jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál

Pizza, kutyák és igazi családi program - jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál 

2024. május 3-5. között kerül megrendezésre Kovács Lázár (Lázár Chef) szervezésében a harmadik magyar Piaggio Pizza Fesztivál & Verseny a Kincsem Parkban, a tavaszi Food Truck Show keretében. 
Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében

Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében 

A cukrászdák további sorsát illetően annyit tudni, hogy a Budavári Önkormányzat - a hely tulajdonosaként - nem üzemelteti majd tovább.
Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban

Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban 

Magyar agrár-és élelmiszeripari termékek mutatkoztak be Ázsia legjelentősebb nemzetközi kiállításán.
Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket

Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket 

Az elmúlt száz év legnagyobb gyümölcskáráról számolnak be a cseh gyümölcstermesztők. A károkat az elmúlt napok fagyos időjárása okozta.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton

Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton 

Ahol leülsz a barátokkal találkozni egy közös program előtt, aztán onnan nem indulsz tovább.
Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?