A social media alapkérdései

Hol? Mit? Kinek? Mennyit?

Világméretű adatok szerint az éttermek, szállodák 96 százaléka fent van a világhálón, és az emberek - leendő vendégeik - 49 százaléka tájékozódik az adott hely közösségi felületén, mielőtt eldönti, odaindul. Az instát pedig akkor használja előszeretettel, ha elköteleződik - egy jó élménynek köszönhetően - az adott, éppen meglátogatott vendéglátóegység vagy szálláshely iránt, kezdte prezentációját az MSZÉSZ siófoki közgyűlésének első napján Fónyad Orsolya, az Arteregó mediaügynökség vezetője.

Három alappillér

Három kérdést kell mindig feltettünk magunknak, mondta a social media szakember, hol, mit és kinek szeretnénk elmondani. Az elsővel kapcsolatban hozzátette, nem kell mindig mindenütt jelen lenni, azonnal hozzátehetjük? a kevesebb több - ez alapigazság minden téren, így ezúttal is. A Mit? kérdéskör mindig a márkaidentitásra épüljön, ne csak úgy posztolgassunk bele a vakvilágba, mindenféle elképzelés nélkül, figyelmeztette a szállodás közönséget Fónyad Orsolya. A Kinek? kérdéskört taglalva pedig elmondta, nem mindegy, milyen nyelven és hányszor kommunikálunk a világhálón, és azt is jó tudni, hogy lokális vagy külföldi lehetséges vendégkört szeretne elérni az adott hely?

Az unalmas posztnál jobb a semmilyen

Fontos még, emelte ki a szakember, hogy pontosan tudja a szállodás, éttermes, hol a helye a marketingstratégiában. A brand ismertsége meghatározó, ahogy a sales támogatás is. A használható social médiafelületekről is szó esett, arról pedig külön: ha épp nincs valami érdekes posztolni való - akkor inkább ne posztoljunk semmit. 

A képek jelentősége, kulcsszavak jó kiválasztása szintén meghatározó a sikerhez vezető úton, és mondta Fónyad orsolya, szerinte e kettő közül a jó fotók, a vizualitás fontosabb, mint az utóbbi.

Akarsz 350.000-et a kukába dobni?

Végül pedig arról esett szó, hogy mely ötletek, témák lehetnek a legcélravezetőbbek. Ilyen lehet, ha a csapatot, arcokat mutatnak a vendégnek a szállodás, éttermes körből. A szezonális ajánlatok kommunikációja is jó választás lehet, ahogy a különböző, jól megválasztott játékok, vagy a hely design-jának bemutatása.

Tripadvisor jelenlétről, kritikákról szintén szó esett - a lényeg, hogy kritikára azonnal válaszolni, reagálni kell. Hirdetések terén jó megoldás a posztok kiemelése, a Tripadvisor egyik lehetősége,a prémiumelőfizetés, valamint vendéget generálhat egy-egy jó review kiemelése. 

Az influencerekkel,, gasztrobloggerekkel kapcsolatban pedig a szakértő elmesélte, van köztük olyan, nem is egy hazai, ismert celeb, akik 350.000-ért raknak ki egy-egy posztot az oldalukra - nagy kérdés, megéri-e ez az adott szolgáltatónak, vagy inkább más módját választják szállás- vagy vendéglátóhelyük reklámozásának.

 

 

Forrás: turizmusonline.hu


Szigorítás az energiaitalok piacán

Szigorítás az energiaitalok piacán 

A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.
Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén 

Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.
Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.
Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.