A social media alapkérdései

Hol? Mit? Kinek? Mennyit?

Világméretű adatok szerint az éttermek, szállodák 96 százaléka fent van a világhálón, és az emberek - leendő vendégeik - 49 százaléka tájékozódik az adott hely közösségi felületén, mielőtt eldönti, odaindul. Az instát pedig akkor használja előszeretettel, ha elköteleződik - egy jó élménynek köszönhetően - az adott, éppen meglátogatott vendéglátóegység vagy szálláshely iránt, kezdte prezentációját az MSZÉSZ siófoki közgyűlésének első napján Fónyad Orsolya, az Arteregó mediaügynökség vezetője.

Három alappillér

Három kérdést kell mindig feltettünk magunknak, mondta a social media szakember, hol, mit és kinek szeretnénk elmondani. Az elsővel kapcsolatban hozzátette, nem kell mindig mindenütt jelen lenni, azonnal hozzátehetjük? a kevesebb több - ez alapigazság minden téren, így ezúttal is. A Mit? kérdéskör mindig a márkaidentitásra épüljön, ne csak úgy posztolgassunk bele a vakvilágba, mindenféle elképzelés nélkül, figyelmeztette a szállodás közönséget Fónyad Orsolya. A Kinek? kérdéskört taglalva pedig elmondta, nem mindegy, milyen nyelven és hányszor kommunikálunk a világhálón, és azt is jó tudni, hogy lokális vagy külföldi lehetséges vendégkört szeretne elérni az adott hely?

Az unalmas posztnál jobb a semmilyen

Fontos még, emelte ki a szakember, hogy pontosan tudja a szállodás, éttermes, hol a helye a marketingstratégiában. A brand ismertsége meghatározó, ahogy a sales támogatás is. A használható social médiafelületekről is szó esett, arról pedig külön: ha épp nincs valami érdekes posztolni való - akkor inkább ne posztoljunk semmit. 

A képek jelentősége, kulcsszavak jó kiválasztása szintén meghatározó a sikerhez vezető úton, és mondta Fónyad orsolya, szerinte e kettő közül a jó fotók, a vizualitás fontosabb, mint az utóbbi.

Akarsz 350.000-et a kukába dobni?

Végül pedig arról esett szó, hogy mely ötletek, témák lehetnek a legcélravezetőbbek. Ilyen lehet, ha a csapatot, arcokat mutatnak a vendégnek a szállodás, éttermes körből. A szezonális ajánlatok kommunikációja is jó választás lehet, ahogy a különböző, jól megválasztott játékok, vagy a hely design-jának bemutatása.

Tripadvisor jelenlétről, kritikákról szintén szó esett - a lényeg, hogy kritikára azonnal válaszolni, reagálni kell. Hirdetések terén jó megoldás a posztok kiemelése, a Tripadvisor egyik lehetősége,a prémiumelőfizetés, valamint vendéget generálhat egy-egy jó review kiemelése. 

Az influencerekkel,, gasztrobloggerekkel kapcsolatban pedig a szakértő elmesélte, van köztük olyan, nem is egy hazai, ismert celeb, akik 350.000-ért raknak ki egy-egy posztot az oldalukra - nagy kérdés, megéri-e ez az adott szolgáltatónak, vagy inkább más módját választják szállás- vagy vendéglátóhelyük reklámozásának.

 

 

Forrás: turizmusonline.hu


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.