A válság különösen a vendéglátó-ipari forgalmat érinti; a magyar piacon már három éve elkezdődött szűkülés leginkább ezen a területen érezteti hatását – mondta a Világgazdaságnak Michiel Egerer, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója. Míg a kiskereskedelmi forgalomban 2 százalékos a visszaesés, a vendéglátóiparban a 12 százalékot is elérheti.
Hasonló csökkenésre számít a Borsodi Sörgyár Zrt. is – tudta meg a gazdasági napilap a cég trade marketing menedzserétől, Csóka Sándortól, míg a Heineken 4-5 százalékos zsugorodást vár 2009-ben, ugyanakkor a tavalyi 44 milliárd forintos bevételéhez képest 2 százalékos növekedést vár. Ezt elsősorban a drágább árkategóriába tartozó (nagyobb haszonnal értékesíthető) termékei forgalmának növekedésével éri el a társaság – mondták el a Heineken vezetői egy sajtóbeszélgetésen.
A magyarországi sörpiac átlagos csökkenésénél kisebb arányú visszaesésről számolt be a Világgazdaságnak a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője is. Agócs Mónika kiemelte: ez többek között a Dreher, az Arany Ászok vagy a Pilsner Urquell márkacsaládot gyártó cég széles termékválasztékának köszönhető. A forgalom mérséklődését ugyanakkor más eszközökkel is, például a Közép-Magyarországon már bevezetett közvetlenebb kiszolgálással próbálják megakadályozni. Ez nem országos, hanem célzott értékesítési és marketingmegoldásokat jelent. (elelmiszer.hu)
A sört is megviseli a válság
Átlagosan hat-hét százalékkal esett vissza az elmúlt egy évben a hazai sörpiac – derül ki a Nielsen felméréséből. A hétmilliárd forintos csökkenés nem új, hiszen a fogyasztás tavaly még ennél is nagyobb, 9 százalékos mínusszal zárt.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.