A Magyar Állami Operaház idén elhatározta, hogy gasztronómiai programját és kínálatát alapvetően kívánja megújítani, melyre pályázatot írt ki. Az Operaház az idén 33 éves Zsidai családi vállalkozást választotta győztesnek és rábízta az új kávéház és a gasztronómiai kínálatának kialakítását és üzemeltetését. A Zsidai család pedig nem mást tűzött ki célul, mint az Operaház gasztronómiai kínálatának a világ élvonalába emelését.
A családi vállalkozás a pályázatot megelőzően 15 országra kiterjedő nemzetközi kutatást végzett, melynek eredményeképpen egy ikonikus kávéházat és az Operaházra, valamint az Erkel Színházra kiterjedő világszinten is előremutató és példaértékű gasztronómiai kínálatot szeretnének megvalósítani. A közös munka már júniusban elkezdődik, melyet mindkét fél nagyon vár már.
A Zsidai családról és a Zsidai Gasztronómiai Csoportról:
Zsidai Ilona és Zsidai Péter amerikai szállodaipari tanulmányaik után hazatérve 1982-ben nyitották meg a Pierrot-t, mely Budapest háború utani első privát kávéháza lett. A csoporthoz fiuk, Zsidai Zoltán Roy 2006-ban csatlakozott, belépésével intenzív növekedésbe kezdtek 2008-ban. A Zsidai Gasztronómiai Csoport éttermeiben ma már évente közel egymillió vendéget szolgálnak ki és közel 200 embernek nyújtanak munkahelyet. A családban a vendéglátás nem csupán megélhetés, hanem a szó legnemesebb értelmében vett hivatás. Évtizedek óta küldetésüknek tekintik, hogy a magyar gasztronómia végre ismét egykori, háború előtti fényében tündököljön és a magyar gasztronómia visszaemelkedjen a nemzetközi élvonalba.
Forrás: Vendég&Hotel Online