Most azonban ugyanebben a háztömbben egy lifttel kell felemelkedni a magasba, hogy beléphessünk a BiBo Budapest álomvilágába. Ez ugyanis Dani Garcia álmának kézzelfogható, szemet gyönyörködtető és az ízlelőbimbóknak feledhetetlen élményt nyújtó új birodalma. A hivatalos megnyitó előtti estén mi is a sztárséf legújabb birodalmába érkezhettünk, a nyíló étterem menedzsmentjének meghívására.
Madrid, London és Doha után most Budapest szívében, a város felett, a Dorothea Hotel Budapestnek is otthont adó épületegyüttes 7. emeletén nyílt meg 2024. december 7-én a BiBo Budapest. A páratlan panorámával szolgáló, laza mégis elegáns rooftop bár és étteremben Dani García innovatív koncepciójához hűen a spanyol életérzés, valamint a séf utazásai során gyűjtött inspirációk találkoznak a magyar gasztronómia esszenciájával.
Utánozhatatlan gasztronómiai koncepció
A hely titkos küldetése, hogy a világhírű BiBo signature fogások és a séf utazásai során kóstolt nemzetközi ízek mellett az étterem étlapja hűen tükrözze Dani García kíváncsiságát a lokális gasztronómiai hagyományok iránt. Így a magyar étkezési kultúrából emelt át levest, pörköltet, piros paprikát, ételeit sorban magyar borok kísérik – viszont fogásai mind olyan csavarral rendelkeznek, amelynek megalkotására tényleg csak a legnagyobb séfek képesek, mint amilyen a marbella-i születésű mester.
Így születhettek meg olyan új, meglepő kreációk, amilyen a Kolbász Brioche chipotle paprikával és fürjtojással, a füstölt lazacos lángos, a Kacsamáj, ami cseresznye akart lenni, a gulyás croquette, vagy a Tokaji Aszú krémmel készült desszert, ami a spicces galuska nevet kapta. A desszertkínálat sztárja lesz nyilván a vendégek körében a mandulakrémes, narancsos fehércsokoládés Budapest Moon, amelyben tükröződik az az álomszerű utazás, ami abban a percben veszi kezdetét, amikor kilép a vendég a liftből az épület legfelső emeletén, és egy budai panoráma fényében tündöklő tükörvilágba érkezik.
A belsőépítészeti megoldások mellett sem lehet szó nélkül elmenni
A vendégtérbe egy hazai manufaktúra által egyedileg készített terazzo ösvény vezet – az apró kövek, mint elszórt magok szárba szökkennek és az indusztriális mennyezetről vadmadarak és szürreális üvegbuborékok társaságában erejük teljében lévő virágok formájában hullanak alá, amelyek egyedileg az étterembe tervezett spanyol kézműves termékek.
A BiBo éttermeket mindenütt a világon tervező, többszörösen díjnyertes Astet Studio spanyol belsőépítészeti iroda tervezte. Budapesten a magyar Archikon generáltervező irodák tolmácsolásában született meg az álomtér. Olyan az érzés, mintha egy vadvirágos réten sétálnánk. Az íves kanapékkal, hideg és meleg színek, sötétkék és vérnarancs árnyalataival dinamikus mozgásba hozott hullámzó vendégtérbe jutva valahogy messzire kerülnek a szürke hétköznapok, a stresszes rohanás, a fizika földhözragadt törvényei.
A különleges, Holdon túli élményt a bortrezor mögött felsejlő ezüst égitest emeli ki, amely tulajdonképpen a különterem háttere is egyben, ahol az étterem körül elterülő, gyönyörű budapesti panoráma továbbfokozza azt az érzést, hogy már nem is a földön, hanem valahol az égben lebegünk.
Érkezik a 3 csillag – zár a díjazott étterem
2019 őszén a marbella-i születésű séf étterme, a Dani García Restaurante elnyerte a három Michelin-csillagot. Ezt követően a séf azon gondolkodott, „Merre tovább?”. Ekkor döntött úgy, hogy konyhaművészetét szeretné az egész világhoz eljuttatni és létrehozta a Grupo Dani Garcíát.
Az új missziójára fókuszáló mester egy interjúban elárulta, a éttermével harmadik Michelin-csillagját a szakmai karrierje „csúcspontjaként” értékelte, és úgy érezte, “nem lenne őszinte a vendéglátás, ha az étterem úgy üzemelne, hogy a séf nincs jelen”, így egy hónapra a három csillag elérése után úgy döntött, bezárja konyháját – ezzel a váratlan döntésével pedig világhírnevet szerzett magának.
Időközben valóban elindította a Grupo Dani Garcia nevű vállalkozást, amelynek keretén belül nem csupán gasztro-élményt kínál, hanem egy egész filozófiát is közvetít: a séf egyedi kulináris látásmódjának és az andalúz konyha értelmezésének az egész világra való kiterjesztését követik helyei mindenütt a világban.
Nemzetközi gasztro-láncában a „lokális gondolkodás és globális főzés” filozófia játszik kiemelt szerepet. E szerint Dani García és csapata mindig tiszteletben tartja a helyi alapanyagokat, ízeket és hagyományokat, miközben ezt ötvözi a gasztronómiai trendekkel és látásmódokkal.
A Dani García csoport márkái: BiBo (andalúziai brasserie); Lobito de Mar (hal- és tenger gyümölcsei étterem); Leña (grillhouse); Smoked Room (grill fine dining); Dani (tetőtéri brasserie), Casa Dani (mediterrán haute cuisine), El Pollo Verde (mediterrán étterem), Alelí (olasz, friss és vidám), Kemuri, (japán omakase), Tragabuches (őszinte, délspanyol étterem), La Cabane (Dolce & Gabbana együttműködés, beach club).