A Tchibo már röviddel karácsony után 50 centtel emelte a kávé árát, hasonló intézkedést jelentett be a Dallmayr is. Az áremelésre vonatkozó szándékát mindkét vállalat a nyerskávé árának drasztikus emelkedésével indokolta. A Tchibo áremelése február 28-án lép hatályba, egy fontnyi magas minőségű kávé ára a fajtától függően 5,99-7,99 euró között mozog – írja a Hamburger Abendblatt.
Az Arabica ára idén tizennégy éve nem látott magasságba szökött és ára a következő hónapokban is magas szinten marad - vélte Carsten Fritsch, a Commerzbank árupiaci szakértője. A piacokat aggasztja, hogy szűk a kínálat a prémium minőségű kávéból, miután az időjárás nem kedvezett a kolumbiai termelőknek. Ugyanakkor sokan úgy vélik, hogy az áremelkedést spekuláció is fűti.
A Starbucks amerikai kávézólánc korábban már közölte: a kávé beszerzésének növekvő költsége idén negatívan hat ki a profitjára. A cég úgy döntött, hogy nem emeli az idei évre vonatkozó profit prognózisát annak ellenére, hogy az elmúlt három hónapban az értékesítési forgalom növekedéséről és 15 százalékkal magasabb profitról adott ki jelentést. Az árbevétel ezzel párhuzamosan 8 százalékkal, 3 milliárd dollárra emelkedett, elsősorban az amerikai eladásoknak köszönhetően.
A helyzet azonban egyre nehezebb, hiszen tavaly nyár óta a nagykereskedelmi kávéárak csaknem a háromnegyedével drágultak. Az áremelkedés hajtóereje a Kolumbiában uralkodó rossz időjárás, a piac ráadásul a kávéültetvények egészsége miatt is aggódik, miközben folyamatosan nő a kereslet.
Az Inc. Magazine szerint az árfolyam komoly gondot okoz a kisebb, független kávés cégeknek. És bár az áremelkedést előre láthatta a piac, kávéból nem lehet komolyabb tartalékokat felhalmozni, mivel a kávészemek gyorsan veszítik el nedvességüket és ráadásul a minőségük is hamar romlik. (forrás: Hamburger Abendblatt - Világgazdaság Online)