A kinézet nem minden, ami igazán fontos, az belül található - foglalható össze a német tulajdonban lévő Lidl és a brit Waitrose kiskereskedelmi cégek legújabb üzletpolitikája. A Nagy-Britanniában közkedvelt, két élelmiszerlánc üzleteinek polcain ezentúl a nem szokásos vagy épp a nem legmegnyerőbb formájú zöldségek és gyümölcsök is megtalálhatóak lesznek, ezzel segítve a szárazsággal küzdő brit termelőket. A cégek ezért felülvizsgálják a zöldségekre és gyümölcsökre vonatkozó méretbeli és alakbeli szabványaikat.
Ezzel nem csak a szigetország elmúlt 50 évének legszárazabb nyarával harcoló termelőket segítik, de az elpazarolt ételmennyiséget is csökkentik.
Nagy-Britanniában utoljára 2018-ban jelentettek utoljára szárazságot. Az idei aszály azonban olyannyira súlyos volt, hogy a rendelkezésre álló víztartalék megőrzése érdekében a vízszolgáltatók kénytelenek voltak korlátozni a vízhasználatot, többek között Londonban is.
"Jóllehet a legközelebb beérkező termések másmilyen formát öltenek, mint amit megszokhattunk, mégis ugyanazt a kiváló brit minőséget képviselik" - jelentette ki Ryan McDonnell, a nagy-britanniai Lidl vezérigazgatója az üzletlánc által kiadott nyilatkozatban.
A Waitrose emellett bejelentette, hogy eldeformálódott termések millióit használja föl a saját márkás smoothie-jai, levesei és készételei elkészítéséhez. Hozzátették, hogy a jelenlegi döntés egybecseng a felsőkategóriás élelmiszerlánc korábbi törekvéseivel, amelyek az alakjukat vesztett zöldségek és gyümölcsök forgalmazásával az ételpazarlás csökkentéséére törekednek.
Az Edinburgh-i Egyetem egyik, 2018-as tanulmánya kimutatta, hogy az Európában megtermett zöldség- és gyümölcsállomány mintegy harmadát selejtezik le, amiért az egyes darabok nem felelnek meg az élelmiszerüzletek által meghatározott megjelenési iránymutatóknak. Ez évente hozzávetőlegesen 50 millió tonnányi olyan termést jelent, amely a boltok polcai helyett a kukában végzi.
Forrás: MTI