Egyre több helyen (például termékek csomagolásán) találkozhatunk furcsa mintájú jelekkel, amelyek számtalan hasznos információt juttatnak mobiltelefonunkra pár másodperc alatt, egy ujjmozdulattal. Ezek a kétdimenziós vonalkódok – adatmátrixok, QR-kódok - lassan és észrevétlenül beszivárognak mindennapi életünkbe, hazai borászatok azonban még nem használták ki az ebben rejlő lehetőségeket.
A Vylyan bevallottan egy amerikai szakíró cikkéből „lopta” az ötletet, megfogadták hát Matt Kramer tanácsát, s beléptek a 21. századba! A Vylyan hátcímkékre ezentúl egy kétdimenziós vonalkód – pontosabban QR-kód - kerül, melynek segítségével mindent megtudhatnak a palack tartalmáról! A kóstolást azonban hála Istennek semmilyen ügyes technológia nem helyettesítheti, s remélik, a jövőben sem születik erre korszerű technikai vívmány (elképzelni is rossz...).
A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amit a japán Denso-Wave cég fejlesztett ki 1994-ben. Nevét az angol Quick Response (=gyors válasz) rövidítéséből kapta, egyszerre utalva a gyors visszafejtési sebességre, és a felhasználó által igényelt gyors reakcióra. Rendkívül népszerű Japánban, ahol számos plakáton, hirdetésen szerepel és a legtöbb mobiltelefon is képes értelmezni. (Forrás: wikipédia)
Az első fecske a 2010-es Portugieser (Macska) boruk, melynek palackja már nem csak az ördög szántotta hegyről mesél, hanem többet is megmutat a palack tartalmáról! A QR kód (quick recognition codes), a kamerával és internet kapcsolattal rendelkező mobiltelefon „leolvassa”, értelmezi a képbe tárolt információt és használóját azonnal a Vylyan honlap megfelelő oldalára viszi, ahol a termőhelyen, a szüreti időponton és a borkészítés történetén át a kóstolási jegyzetig mindent megtudhat az adott borról a pdf-ként letölthető bor-infó lap segítségével.
A Vylyan a jövőben a mobilkódok széleskörűbb, változatos alkalmazását tervezi.