A kávé világnapja alkalmából idén is elkészítette a kávézási szokásokra vonatkozó online felmérését a MOL. A cég megbízásából 2018 szeptemberében készült kutatás szerint a válaszadók több mint fele (60%) naponta 2-3 alkalommal kávézik. A felmérésből az is kiderült, hogy a többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A válaszok alapján a vásárlók számára a kávé kiválasztásakor továbbra is annak minősége az elsődleges szempont (30%), ezt követi az ár-érték arány (17%), illetve a kényelmi szempontok (13%). Ha kávé, akkor jellemzően eszpresszó: a válaszadók 40 százaléka preferálja a rövid kávét, de körülbelül minden ötödik vásárló cappucinot vagy latte macchiatot rendel.
A MOL 2030-ig szóló üzleti stratégiája alapján kiemelt hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére. Az első önálló Fresh Corner kávézó megnyitása, valamint a Fresh Corner Food Truck és a kávét árusító tuk-tuk járművek újabb fontos mérföldkövet jelentenek e stratégia megvalósításában, hiszen még szélesebb közönséghez juthatnak el a MOL kiskereskedelmi szolgáltatásai. A Budapest belvárosában megnyitott üzletben, valamint a mozgó járművekben a Fresh Corner töltőállomásokon megszokott prémium minőségű kínálattalvárják a fogyasztókat.
Ratatics Péter a MOL-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója: „A Fresh Corner kávézó megnyitásával kiléptünk a töltőállomások adta keretek közül, új távlatok nyílnak meg. A kávézónknak köszönhetően még szélesebb közönségnek kínálunk prémium minőségű kávét, szendvicset, péksüteményt. A régióban már 555 Fresh Corner egységünk van, de nem vagyunk klasszikus értelemben vett nemzetközi lánc: minden országban a helyi igényre szabott termékkínálattal várjuk vásárlóinkat. Innovatív fogyasztói szolgáltatásainkkal kényelmes, könnyen elérhető és prémium megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek.”
A 2015-ben elindított Fresh Corner koncepció alapján a MOL töltőállomásain már nemcsak üzemanyagot, de magas minőségű kávét, friss szendvicseket és péksüteményeket is kínál az úton lévőknek. A koncepció népszerűségét jól mutatja, hogy a 120 magyarországi Fresh Corner töltőállomáson naponta több mint 28 ezer csésze kávét értékesít a MOL. A nem üzemanyag termékek növekvő értékesítése és árrése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Fogyasztói Szolgáltatások üzletág történetének legjobb eredményével, 192 millió dollárral (50,2 milliárd forint) zárta az idei első félévet.
Forrás: Vendég & Hotel