E célra azt a mintegy 400 moszkvai üzlethelyiséget és kantint szándékozik felhasználni, amely jelenleg kizárólag a Gazprom-cégek dolgozóit szolgálja ki. A kereskedelmi pontok számát tekintve így a Naraszhvat az ötödik helyre kerül. A Gaztorgpromsztroj 99 százaléka a Gazprom, 1 százaléka a Gazprom Ekszport tulajdonában volt augusztusban. A céget 2002-ben, a Naraszhvat márkát idén júliusban jegyezték be. A tervről a Kommerszant attól a cégtől értesült, amely a márkát (brand) és a fejlesztési elképzeléseket kidolgozta, s ott elmondták, hogy a helyiségek túlnyomó része Szibériában és az Uralban van, de nem kizárt, hogy megjelennek boltok, illetve gyorséttermek Moszkva környékén is. A helyiségek jelentős részét még a Szovjetunió idején szerezte a Gazprom, mégpedig ott, ahol a legnagyobb kitermelő és feldolgozó helyek vannak.
A Gazprom igyekszik ugyan megszabadulni a nem profiljába vágó vagyontárgyaitól és ilyenként említi az éves beszámoló a Gaztorgpromsztrojt is -, de az alkalmazottak élelmiszerellátása kedvező áron az orosz óriáskonszern hagyományos szociális vállalása - mondta egy megkérdezett szakértő. Hozzátette azonban: az új márka kidolgozása és bevezetése azt jelzi, hogy az eddigi zárt üzleteket és kantinokat megnyitják a nyilvánosság számára is. (franchiseportal.hu)
Betör a gyorséttermek piacára a Gazprom
A Gaztorgpromsztroj, a Gazprom egyik leányvállalata közepes árkategóriájú szupermarket-láncot és gyorsétterem hálózatot szándékozik nyitni Naraszhvat (Kelendő áru) márkanéven a Kommerszant című üzleti lap hétfőn közölt értesülése szerint.

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista
Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.

Hétvégén Somlói Borgála
Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak
Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben
Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség
Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től
A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja
Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Legjobbak közt a magyar speciality kávé
A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben
A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.