Az alkoholmárkák közül a Heineken az első, amely saját márkás termékek forgalmazásába kezd a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, a Facebookon. A kezdeményezés – melynek keretében feliratos ajándéktárgyakat és ruhaneműket árulnak – a holland sörgyártó új globális marketingstratégiájának része. A kínálat alakításába bevonják a felhasználókat, hiszen ők is tehetnek javaslatokat, hogy mit szeretnének vásárolni a Heineken Facebook-boltjában.
A Heineken célja, hogy a web segítségével erősítse globális jelenlétét. Ennek jegyében a cég összevonta a Facebook oldalait összevonta, és hasonló folyamat zajlott le a YouTube esetében is. Emellett megújítják a globális weboldalt is.
A Heineken nem számít úttörőnek azzal, hogy a közösségi kezdeményezések népszerűségét igyekszik kihasználni forgalma és ismertsége növelésére. A Procter&Gamble már 2009 októberében megkezdte 29 terméke árusítását az oldalon keresztül. A Dell 2009 decemberében már 6,5 millió dolláros forgalomról számolt be a Twitteren keresztüli eladásokból, a Volkswagen pedig egy iPhone játékon keresztül mutatta be az új GTi modellt. (forrás: mmonline.hu)