Mint ezzel kapcsolatos, hozzánk eljuttatott közleményükből kiderül, a '80-as években népszerű magyar Bedeco kakaógyár teljesen átalakult: ma már étrend-kiegészítő gyárként funkcionál, és olyan márkák gördülnek le gyártósorairól, mint például a díjnyertes Nutriversum.
Mint írják, a megjelenés és az íz utal a régi időkre, összetételben viszont frissítésre került a termék. A piaci igényeknek megfelelően
light verzióban tér vissza gyerekkorunk kedvenc kakaója.
Ráadásul a cég két sikerterméke is megkapja a Bedeco kakaós ízesítést, így kollagén vagy fehérjepor formájában is jöhet a retroérzés.
„Mi az, amit iszol? – Bedeco." – így szólt a magyar kakaó szlogenje. Aztán volt még egy „Már nem csak kakaó, a Bedeco!" reklám is.
A termék akkori népszerűsége nemcsak az ízének volt köszönhető, hanem annak is, hogy könnyen elkészíthető volt, hiszen vízben vagy tejben pillanatok alatt feloldódott, akárcsak az akkoriban sehol nem kapható ilyen típúsú nyugati termékek.
Azonban a rendszerváltás után a nyugati márkák elárasztották a piacot, és a Bedeco már nem tudott velük versenyre kelni. Többszöri koncepciófrissítés és tulajdonosváltás után 2016-ban végleg eltűnt a kakaó a boltok polcairól.
A márka eltűnése után viszont megmaradt a hatalmas gyár Zircen, és a szakemberek, akiknek a kisujjukban volt minden, ami az italpor gyártásához szükséges volt.
A fitneszipar és az egészséges életmód térnyerése után adta magát, hogy milyen irányba tud elindulni a gyár, hogy ne kelljen végleg bezárnia.
A régen italpor gyártásra szakosodott Bedeco mára több fejlesztésen ment át, a régi gyárhoz hozzáépítve, modern gépekkel átalakítva már napi szinten akár 9 tonna por, 1500 liter folyadék, 2 millió db tabletta, 40.000 db csokoládé szelet, és napi akár fél millió darab kapszula gyártására alkalmas gyárat fejlesztettek, teszik hozzá.
A régi márka újbóli bevezetését megelőzte egy kutatás is, amelynek alapján a megkérdezettek 76 százaléka fogyasztotta anno a Bedeco kakaót.
Régóta tervben volt, hogy kezdünk valamit a Bedeco márkanévvel. Év elején egy felmérésünkből kiderült, hogy a vásárlóink többsége ismeri ezt a márkát. és 97 százalékuknak pozitív emlékeik voltak a termékről. Így úgy döntöttünk, hogy visszahozzuk a régmúlt kedvenc kakaóját, csak olyan köntösben, ami egyezik a Nutriversum egészségtudatos értékeivel
- mondta Fetter Ármin, a cég marketing vezetője.